Deur wilt niet dicht (???)

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Buyuk

Deur wilt niet dicht (???)

Bericht door Buyuk » 28 nov 2010, 07:04

Sinds het zo koud is wilt mijn deur niet dicht. Ik heb mijn oom gebeld die ook een 5 serie heeft en hij had precies hetzelfde probleem. Na een kwartier gaat hij gewoon dicht. Ik ging naar de dealer en hun hebben me verteld dat het een kwaal is en dat het door zo een mechanisme komt ofzo. Hoe kan ik dit voorkomen??

Mvg

Alparslan Solak :)

Marcel RSD

Re: Deur wilt niet dicht (???)

Bericht door Marcel RSD » 29 nov 2010, 10:23

Hallo.

Ik heb daar ook regelmatig last van. Slot mechanisme vriest vast en vergrendeling blijft dus open staan. Niet je deur dicht blijven gooien, daar gaat het slot alleen maar kapot van. Ik maakte afgelopen winter het slot met een fohne wat warm en dan deed hij het de gehele dag weer.
Nu hoorde ik een paar dagen geleden van een man de volgende oplossing:
In de hoek tussen de raamstijl en raamrubber kan water naar binnen dringen. Dit stroomt direct over het slot mechanisme heen. Water en kou is niet echt een goede combinatie. Hij heeft een beetje kit in die hoek gedaan en naar zeggen geen bevroren sloten meer gehad.
Laatst gewijzigd door Marcel RSD op 29 nov 2010, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

320driver

Bericht door 320driver » 29 nov 2010, 13:27

Ik zou om te beginnen gewoon eens je deurrubbers invetten met Vaseline of talkpoeder, dat scheelt vaak al de helft want het zijn juist die deurrubbers die vast gaan vriezen en niet zozeer het mechanisme, ik begrijp niet dat ze je dat niet hebben aangeraden bij de dealer :?
Bij mij hielp het vorige winter ook en ik ga vanavond de deurrubbers opnieuw behandelen, siliconenspray helpt ook trouwens, komende nacht wordt het -8 dus ik raad je wel aan om het vandaag op tijd te doen :!

Marcel RSD

Bericht door Marcel RSD » 29 nov 2010, 22:31

Hallo 320driver.

Nou, ik kan je 10 tegen 1 geven dat het wel degelijk de deurvergrendeling is die vast zit. Schijnt een E39 kwaaltje te zijn. Moet je met de hand maar eens proberen om de vergrendeling te verdraaien. Deze draait als het ware loos. Dus als je de deur hard dichtgooit, krijgt deze vergrendeling iedere keer een klap.
Nee, bij mij hielp alleen wat warm maken. Daarna de gehele dag geen last meer. Waarschijnlijk 's nachts wat vochtiger ?

Rubbers invetten doe ik niet, wel droogmaken. Anders krijg je in de lente weer piepende deuren (door torsie op de deurrubbers). Kun je eerst de siliconen gaan verwijderen. Talkpoeder is dan nog het beste.
Showroom:

Mods:
- Evolve IATS relocate

320driver

Bericht door 320driver » 30 nov 2010, 10:32

Of Vaseline, ik spreek vooral uit ervaring met e46 dus het zou goed kunnen hoor dat het met het mechanisme te maken heeft ;)

Marcel RSD

Bericht door Marcel RSD » 30 nov 2010, 21:55

Denk dat dit echt een verschil is tussen een E46 en E39.
Maar tot op heden nog geen vastgevroren sloten gehad. Wel even afkloppen (|
Showroom:

Mods:
- Evolve IATS relocate

Buyuk

Bericht door Buyuk » 01 dec 2010, 03:00

Wat ik nu gewoon doe is, (kheb wel een eigen terrein) ik start de auto als ik wakker word, stoelverwarming aan, verwarming aan, alles rustig aan doen :P hij draait dan meestal een kwartier zo op stationair, dan als ik de (heeerlijk warme) auto inkruip gaat de deur gewoon dicht. Alleen echt jammer dat het een kwaal is bij de E39, maar ik heb het elke dag terwijl mijn oom het maar 4x heeft meegemaakt en hij heeft zijn 528i al bijna 3 jaar.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”