help : (
help : (
hallo , ik heb sinds kort een bmw e46 320da gekocht , kwas er supers blij mee
heb deze nog 10.500 euro betaald wel full option en 140.000 km , perfecte staat
ik kwam daar straks thuis , en ik zette de auto stil ma der kwam al verdacht blauwe rook uit de uitlaat
na dat ik terug buiten kwam ik starte deze en de auto sloeg op hol , bleef toeren make
kon niets doen sleutel eruit alles uiteindelijk viel hem stil
maar start niet meer wat zow er stuk zijn ,
kan best wel help gebruiken ben er kapot van , mijn eerste echte auto en er nog maar 2 maand in het bezit van
een technieker van in de buurt was geweest en zijn eerste conclussie was nalatigheid van laatste onderhoud ze hebben de filter in de kleppendeksel niet vervangen ,
graag hoor ik jullie mening en wat te doen ,
mvg vincent
heb deze nog 10.500 euro betaald wel full option en 140.000 km , perfecte staat
ik kwam daar straks thuis , en ik zette de auto stil ma der kwam al verdacht blauwe rook uit de uitlaat
na dat ik terug buiten kwam ik starte deze en de auto sloeg op hol , bleef toeren make
kon niets doen sleutel eruit alles uiteindelijk viel hem stil
maar start niet meer wat zow er stuk zijn ,
kan best wel help gebruiken ben er kapot van , mijn eerste echte auto en er nog maar 2 maand in het bezit van
een technieker van in de buurt was geweest en zijn eerste conclussie was nalatigheid van laatste onderhoud ze hebben de filter in de kleppendeksel niet vervangen ,
graag hoor ik jullie mening en wat te doen ,
mvg vincent
Re: help : (
Klinkt als turbo die op hol is geslagen door gebrek aan olie.....da's nie best...
- A.W.B.0210
dikke kans dat je motor is gaan "dieselen ". Dat heeft met je carterventilatie te maken. Tijdens de verbrandingsprocessen heb je altijd lekgassen. Om je motorblok heel te laten worden deze afgevoerd naar je luchtinlaatsysteem om vervolgens mee de cilinders in gaan. Deze gassen bestaan o.a. uit onverbrande diesel en oliedampen. Als je motor nog heet is en je start de motor dan kan ie op een gegeven moment daar op gaan lopen. En als je dan de sleutel omzet wordt je brandstof toevoer wel afgesloten, maar je carter levert je brandstof wel. Er zit, als t goed is, een soort regelventiel. Deze zorgt voor een geleidelijkere toevoer van die carterdampen. Kan zijn dat die kapot is. Laat dat maar s nakijken. Want als je motor begint te "dieselen", blijft ie gaan.
'If I die, I want to die peacefully, like my grandfather did in his sleep. Not screaming, like his passengers'.
BMW 3-er Reihe 316i executive
En hoe is het afgelopen ????
Hopenlijk valt de schade mee voor je.
Hopenlijk valt de schade mee voor je.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
hij zoekt een nieuwe motor voor zijn auto dus dat is vast niet goed afgelopen
http://www.bmwportal.nl/performance-f35 ... 15608.html
http://www.bmwportal.nl/performance-f35 ... 15608.html
Dat is ook goed zuur. Wat is eigenlijk de oplossing als je motor zo de soep in loopt? Ik las ergens iets van het afsluiten van de luchttoevoer, maar waar zit dat onder de kap van je 320d?
ik heb gehoord dat je dan de versnellingsbak in de hoogste versnelling moet zetten en koppeling op laten komen, en vol op de rem, en dan maar hopen dat hij afslaat. Ik zou niet zo snel bij in de motor in de buurt komen die op hol is geslagen. Hoeveel toeren zou zo'n motor dan draaien?
- A.W.B.0210
Die kunnen dan wel aardig oplopen. Eigelijks net zo hoog totdat je je motor afzet of dat ie 't zelf doet (lees: kapot gaat).
'If I die, I want to die peacefully, like my grandfather did in his sleep. Not screaming, like his passengers'.