Slechte ontvangst radio en TMC

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Melkdjefer

Slechte ontvangst radio en TMC

Bericht door Melkdjefer » 26 dec 2010, 19:43

Kan er iemand raad geven?

Heb een gps professional maar heb veel storingen op de radio, bij sommige zenders meer dan bij andere. Hierbij heb ik ook ondervonden dat de TMC die op het scherm verschijnt veelal geen signaal vindt of zeer kort maar bereik heeft. Heeft er hier iemand ook al last van gehad?

Heb nog zitten zoeken op andere forums en mijn ervaringen van vroeger erbij gehaald. Mogelijke oorzaken die ik denk:
Antennedraden in de achterruit stuk, versterker van de antenne stuk of slecht, geen goede contacten van de stekkers (wil dit nakijken maar waar vindt ik deze?), aansluiting van de antennedraad aan de radio vooraan zelf (hoe kan ik deze eventueel eens eruit halden?), een te zwakke of versleten accu (auto slaapt buiten en doe niet veel km), waar is de TMC ontvanger te vinden of zit deze in de radioantenne,...

Graag raad...
Groeten Olivier
Laatst gewijzigd door Melkdjefer op 26 dec 2010, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.

bmw rider

Re: Slechte ontvangst radio en TMC

Bericht door bmw rider » 26 dec 2010, 19:58

hoi ik heb er ook last van sinds ik mijn verlichting van de corona ringen heb vervangen van hallogeen naar led

Kingfisher
Contacteer:

Bericht door Kingfisher » 27 dec 2010, 09:34

Ha Olivier,

Doet de afstandsbediening het nog wel of werkt die ook niet meer? Ik denk namelijk aan twee dingen, kabelbreuk of verzopen antenneversterker. Kijk hiervoor eens naar de handleiding die ik hiervoor schreef:

http://www.bmwportal.nl/e60-e61-algemee ... ml#p176083

Melkdjefer

Bericht door Melkdjefer » 27 dec 2010, 09:42

De afstandsbediening doet het zeker nog. Van een gebroken kabelboom heb ik ook al gehoord maar alle electronica en verlichting in de koffer werkt namelijk perfect. Ik kan alle bedieningen met de afstandsbediening goed doen. Heb prijzen gehoord tot 5000 euro voor het vervangen van de kabelboom.
Laatst gewijzigd door Gast op 27 dec 2010, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

Melkdjefer

Bericht door Melkdjefer » 27 dec 2010, 17:15

Beste leden,

Ik heb mij net gewaagd aan het open maken van mijn raamspoiler om aan de antenneversterker te komen. Hierbij heb ik dus opgemerkt dat er inderdaad water of dergelijke moet aan geweest zijn. Ik heb de versterker zelf even uit zijn behuizing genomen en heb van alles enkele foto's gemaakt die ik hierbij dan ook post.

Ook heb ik met mijn vriend die een garage heeft gebeld om de kostprijs te kennen van zo'n nieuwe versterker. Nu is maar zeer de vraag, als ik er een nieuwe in stop of dit probleem dan opgelost zal zijn. Maar ik hou jullie hiervan zeker op de hoogte.

Geniet nog van de foto's en ik hoop dat ik jullie met het oplossen van mijn probleem, ook mensen kan helpen met dit soort hindernis. Dit is toch de bedoeling. Wie vragen heeft, laat maar komen alles ligt nu toch open kan dan gerust even kijken voor jullie.

Vele Groeten Olivier
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Melkdjefer

Bericht door Melkdjefer » 29 dec 2010, 16:33

Beste medeforumers,

Ik heb net mijn nieuwe antenneversterker afgehaald bij mijn garagist, kost € 195,00 euro. Gemonteerd en alles werkt beter als voorheen. Radio ontvangst perfect, TMC ontvangst perfect.

Dus van mij mag dit topic afgesloten worden.
Dank voor de hulp.

Groeten Olivier

Frank535

Bericht door Frank535 » 27 jan 2011, 12:28

Toch nog een vraagje op dit gebied:

Bij mij blijven de zenders niet opgeslagen in het geheugen; ik kan de ene dag alle zenders opslaan en de volgende dag (of zelfs dezelfde dag) zijn ze verdwenen en staat alles weer op Local 1 - Local 2 - Local 3, enz. Alleen Skyradio weet hij nog wel eens te onthouden. Het gebeurt ook een enkele keer dat de file informatie (TMC) ineens niet meer op de kaart staat.

Ik vermoed dat mijn antenneversterker aan het corroderen is zoals de foto's hierboven - en dat hij daardoor geen sterk signaal ontvangt, en dus niet kan vasthouden. Zou dat kunnen kloppen ?
Dan ben ik voor een kleine 200 euro weer op orde (ik zal binnenkort de ruitspoiler er eens afhalen voor inspectie)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti

Alibali

Bericht door Alibali » 27 jan 2011, 17:48

Kan kloppen daarnaast als je hem opentrekt en je ziet vocht lekker vervangen is het niet verholpen kon het toch geen kwaad dan ben je toch ook binnen kort aan de beurt hier voor :roll:

Kingfisher
Contacteer:

Bericht door Kingfisher » 27 jan 2011, 20:02

Ik had het zelfde probleem toen ik die kabelbreuk had. De antenneversterker kan de instellingen in de sleutel niet ontvangen en zet alles op 'basis'.

Het zou dus heel goed kunnen dat als de antenneversterker aan het corroderen is, hij ook je sleutel niet meer uit kan lezen.

Frank535

Bericht door Frank535 » 27 jan 2011, 21:49

Slaat hij de zenders op in de sleutel - dat wist ik niet. Ik dacht dat hij ze gewoon in de radio zelf zou bewaren.
Maarja, dat is natuurlijk te simpel he - voor een BMW. :P

Net als even iets meer warme lucht op je voeten willen regelen - dan moet je ook door 63 menu's en instellingen in de boardcomputer om dat aan te passen ... -_-
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti

Kingfisher
Contacteer:

Bericht door Kingfisher » 28 jan 2011, 08:26

Of hij ze daadwerkelijk opslaat in je sleutel weet ik niet, maar de sleutel (dus de persoon) wordt niet meer herkend door de auto, zodat hij niet weet wat de voorkeuzestations behorend bij die sleutel zijn.

Maar er gaat veel info in die sleutel hoor. Als je bij de dealer komt leggen ze je sleutel in een mooie houder en lezen direct je halve iDrive uit. :)

Martijnvb

Bericht door Martijnvb » 30 jan 2011, 13:07

Geheugen van de radiozenders en de airco worden inderdaad opgeslagen op de sleutel. Wij hebben kortgeleden een nieuwe sleutel gekregen van de dealer en laatst voor het eerst gebruikt, airco ging toen aan op 22 graden en er was geen enkele zender meer geprogrammeerd ;).

Als je memory seats/spiegels hebt wordt ook die informatie op de sleutel opgeslagen.
Gr, Martijn

Tazran

Bericht door Tazran » 17 mar 2011, 22:10

wat is het toch bizar dat we allemaal hetzelfde probleem hebben............ Iemand ergens een steekje laten vallen bij BMW? :s

wesco74

Bericht door wesco74 » 14 feb 2013, 12:36

@Melkdjefer, heb je die foto's nog??
Freude am fahren!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”