Injectie

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
EDWIN G.

Injectie

Bericht door EDWIN G. » 27 dec 2010, 23:05

Ik reed vorige week met mn 525tds op de ring van Antwerpen en toen ik wat wilde gasgeven gebeurde er helemaal niks!

Sterker nog, het toerental liep langzaam terug naar stationair en ik kon op mn gaspedaal stampen wat ik wilde , er kwam geen respons, helemaal nada,niks... x|

Dit duurde 3 á 4 (angstige) seconden en toen reageerde de motor weer alsof er niks was gebeurd! Het zelfde moment kwam er een melding over het injectie systeem op de BC. Die melding was overigens ook meteen weer weg, en was ook niet meer op te roepen. De rest van de rit (en week) gebeurde het niet meer. Ik dacht dus aan een vuitje in de diesel....

Vanmorgen gebeurde het weer! Ook weer tijdens optrekken..... Weer dezelfde melding..... Ook weer een seconde of 3....en daarna geen vuiltje meer aan de lucht!

Let wel: motor zakt terug naar stationair maar slaat NIET af! :?

Wat is dit?
Ja injectie, maar waar moet ik aan denken aangezien de foutmelding NIET meer op te roepen is! :roll:

ronny1

Re: Injectie

Bericht door ronny1 » 02 jan 2011, 12:51

als je wil kan ik u auto uitlezen en testen

schiets

Re: Injectie

Bericht door schiets » 19 aug 2011, 21:21

Hallo, ik heb bijna het zelfde probleem,mijn bmw 525 td 1998 292000 km,Soms slaat hij af terwijl ik normaal aan het rijden
ben en start hij daarna moeilijk,vogens mijn garage is het de injectiepomp en kost een ruilpomp 1000 euro.
Bastaat er een voordeliger oplossing?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”