Tom Coronel komt ook in 2011 in actie in het FIA World Touring Car Championship. De 38-jarige Eemnessenaar heeft een overeenkomst getekend met het Italiaanse ROAL Motorsport, dat hem een BMW 320 TC ter beschikking stelt.
Dat betekent dat Coronel na zes seizoenen afscheid neemt van Seat en voor het eerst in zijn WTCC-carrière niet in een bolide van de Spaanse fabrikant zal rijden.
"Ik ga uitkomen voor het team van meervoudig racekampioen Roberto Ravaglia", zegt Coronel tegenover NUsport. "Die willen na een jaar afwezigheid terug in het WTCC. Onder meer Alex Zanardi heeft voor ze gereden."
Loterij
Coronel is zeer te spreken over zijn nieuwe team. "Ik heb het gevoel dat ik de loterij heb gewonnen. ROAL is een diep nest van mensen die allemaal zelf geracet hebben. Dit was het zitje waar ik al vijf jaar op aan het azen ben geweest."
ROAL zet komend seizoen één auto in. "En ze pakken het direct goed aan. Ik ga voor aanvang van het seizoen al flink testen. Ze willen me graag in de auto. Dat maakte Roberto me heel snel duidelijk."
Onvermijdelijk
Coronel ziet zijn afscheid van Seat als iets onvermijdelijks. "Ze zijn supergoed voor mij geweest, maar ik kon deze kans gewoon niet laten schieten. Mijn oude teambaas vertelde me dat ze de eerste races met een oude motor gaan rijden. Dan ben je gewoon veldvulling."
Het WTCC rijdt komend seizoen, evenals het WK Rally, met 1,6-liter turbomotoren. "De auto staat nu in de spuiterij, daarna gaat hij naar BMW. Daar lepelen ze er een gloednieuwe motor in en dan gaan we testen. Helemaal goed", besluit Coronel.
Bron: Nu.nl