E92 (Interieur/Dashbord/Navigatie)

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Kunu10

E92 (Interieur/Dashbord/Navigatie)

Bericht door Kunu10 » 24 jan 2011, 15:06

Beste mensen,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Kunu, 22 jaar en heb onlangs een BMW E92 320DA High Executive uit 2007 gekocht met 120 D.Km op de teller, wat niet veel is (vind ik zelf persoonlijk).
De auto heeft geen electrisch verstelbare stoelen en zijn van stof. Ook zit er geen navigatie in.

Nu heb ik gisteren, na aanraden van een vriend, een complete interieur gekocht van een BMW M3 (2007). Bij deze interieur zit ook het dashboard (voorzien van leer) en midden console(s) (ook achter). Er zat alleen een scheur in de rechter achter kussen, maar dat gaat mijn moeder voor me fixen.

Nu is mijn vraag: Passen deze stoelen in een normale E92? (Ik weet dat het dom is om het al te kopen alvorens het te vragen, maar goed ik heb het voor een leuk prijs gekregen, dus verkopen kan later altijd nog, mits het niet past uiteraard)
Ik ga er in ieder geval van uit dat het past, uiteraard na aapassingen, want deze stoelen zijn electrisch en verwarmbaar.

Daarnaast zit er in het dashbord van de M3 een plek voor navigatie, ik ben ook van plan om dit aan te schaffen (1200 euro op marktplaats), kost dit veel tijd/moeite/geld om het in te bouwen? Er zit GEEN navigatie momenteel erin.

Graag jullie reacties.

P.s. Is er hier een monteur, of ex-monteur, of kennen jullie iemand die dit in zijn ''vrije tijd'' uiteraard tegen betaling erin kan zetten? Ik wil de ''uurlonen'' in een garage voorkomen i.v.m. prijzen.

j0eyv

Re: E92 (Interieur/Dashbord/Navigatie)

Bericht door j0eyv » 24 jan 2011, 15:31

Ik ben bang dat dit niet gaat passen. Een M is altijd net iets anders dan een gewone uitvoering. Zekerweten doe ik dit trouwens niet! Ik bedoel dan met name het dashboard, etc..
Laatst gewijzigd door j0eyv op 24 jan 2011, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..

KJ_bmw

Bericht door KJ_bmw » 24 jan 2011, 16:26

Mechanisch gezien zal dit allemaal best wel passen, tenminste bij de E36 en E46 passen de stoelen van een M ook in een gewone coupe dus dit zal bij de E92 denk ik niet anders zijn.
Elektrisch (verstelling) betekend het dat je in ieder geval voeding naar de stoelen zal moeten leggen, deze aansluiting is namelijk meestal niet voorbereid. Tevens moet de stoelmodule worden gekoppeld aan de can-bus om je memory, verwarming e.d. te laten werken. Voor de verwarming heb je dan ook nog een knoppenset nodig. Als laatste moet dit alles bij de E92 volgens mij wel worden ingeleerd bij de dealer voordat alles (goed) gaat werken.
BMW 318CI 2003 M-Technik II Afbeelding

Dr.BMW

Bericht door Dr.BMW » 15 mei 2011, 18:25

Interieurswap heb ik laten doen (330ci) bij CVSTuning.nl in Oudenbosch. Zoals hierboven vermeldt, is bij een e46 gemakkelijk en bij de meeste E92 te doen. Bij een 335i liggen de meeste kabels al klaar bij een 320 weet ik niet. Een knoppenbalk plaatsen en aansluiten aan de fusebox is niet moeilijk. Je moet in bezit zijn van de juiste stroomschema's hebben. Deze zijn op het internet te vinden of via http://www.realoemparts.com" onclick="window.open(this.href);return false;. By the way, een complete navigatie proffesional set voor 1200 euro is te duur . Op marktplaats is de business voor 650 en proffessional voor 899 tevinden.
335i boven een 330i

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”