De wagen uitgelezen met INPA en 2 injektoren hadden 2 rare waardes en 1 ervan schommelde ook erg in de toeren en deze kon je ook voelen tikken.
3 nieuwe injektoren besteld op advies van de BMW dealer, just to be sure..
Gister was het eindelijk zover, het motorblok ging uit elkaar, de 2 storende injektoren vervangen alles weer netjes aangesloten en gestart.. nu 5 perfecte injektoren en 1 ervan liep nog steeds niet lekker en tikte ook nog flink.. de tik vertrok overigens na een tijdje stationair draaien maar na het gasgeven kwam deze weer gewoon terug, het blok leek nog wat onrustiger te lopen.
Aangezien ik 3 injektoren had was er dus nog 1 over.. wederom alles losgetrokken en de ene injektor vervangen en alles weer ingebouwd.
De wagen wederom gestart, en nog steeds een tikkend geluid. Het blok lag nu overigens wel heel netjes stil en liep verder gewoon netjes.. ook met gasgeven niks aan de hand. De auto trekt laag in de toeren nu ook een stuk beter.
De waarde van de ene injektor was nog steeds raar tov de rest, maar je zag de waarde wel langzaam teruglopen richting de rest. Regelt de computer dit zelf bij? en gaat het tikkende geluid dan ook weg?
Ik weet dat je met DIS de injektoren ook kan 'afstellen' echter werkte dit programma niet op de desbetreffende laptop waardoor ik niet weet of hiermee het probleem is op te lossen? Iemand enig idee of het tikken daarmee verholpen kan worden? En wat zoiets kost bij de dealer?
Of als iemand een andere oplossing heeft voor dit probleem??
Het gaat om een 530D uit 2000 met het 184PK blok. Van voorkant tot aan de ruit tellende gaat het om injektor 4 mocht dat van belang zijn. Ik heb dit bericht ook in het E39 deel staan, maar aangezien hier meer mensen komen en in een 330D ook een M57 blok zit misschien hier meer reacties

[list][*]Crossposten is hier niet toegestaan
[*]Als je je antwoorden gaat halen in het E46 forum, zal het E39 deel nooit groeien en blijf je hier in de toekomst tegenaan lopen.[/list]
Wij moedigen het echter aan dat E46 rijders hier reageren om je te helpen je probleem op te lossen