slecht stationair toerental e46 316i bouwj 99
-
slecht stationair toerental e46 316i bouwj 99
beste sleutellaars, ik heb een probleem met het stationair toerental van 316i, deze zakt nl te laag (4 a 500 toeren),
dit gebeurt zowel wanneer de motor koud of warm is maar er is geen regelmaat in te vinden. Soms blijft hij langere tijd goed draaien (800 toeren). Ik heb ondertussen verschillende forums doorgenomen maar nog niets zelf ondernomen.
Als ik het goed voor heb kan het de leegloopventiel of stationaire regelklep zijn die ik eventueel kan reinigen? of is er ergens een fit in de luchtleidingen?Graag wat reactie, alvast bedankt.
dit gebeurt zowel wanneer de motor koud of warm is maar er is geen regelmaat in te vinden. Soms blijft hij langere tijd goed draaien (800 toeren). Ik heb ondertussen verschillende forums doorgenomen maar nog niets zelf ondernomen.
Als ik het goed voor heb kan het de leegloopventiel of stationaire regelklep zijn die ik eventueel kan reinigen? of is er ergens een fit in de luchtleidingen?Graag wat reactie, alvast bedankt.
Re: slecht stationair toerental e46 316i bouwj 99
Luchtmassameter al gecheckt...? Hoe loopt ie als je de stekker er even af haalt?
-
dat heb ik nog niet gedaan, kan ik ook een testrit rijden als ik de stekker van de luchtmassameter verwijder?
als ik enkele km gereden heb is er eigenlijk geen probleem, enkel als ik hem start zowel met koude als warme motor draait het stationair toerental onregelmatig.
alvast bedankt voor de info
als ik enkele km gereden heb is er eigenlijk geen probleem, enkel als ik hem start zowel met koude als warme motor draait het stationair toerental onregelmatig.
alvast bedankt voor de info
Nee gewoon proberen als hij stationair slecht draait. Op dat moment de stekker loskoppelen, gaat hij dan goed lopen > lmm aan z'n einde
al opgelost??? heb het zelfde probleem
Kan ook een lekke pakking zijn op het spruitstuk, slechte bougies? Maar dan zou je het ook aan je verbruik moeten merken.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
nog een idee??? hij doet het nooit op vaste momenten en meestal maar eventjes,crossfire schreef:1 op 14 bij normaal gebruik
dan zakt de toerenteller naar 500 toeren en gaat weer terug naar 800 en zakt weer naar 500 en weer terug en dit herhaalt hij een paar keer achter elkaar...
LMM is een week oud dus dat mag het niet zijn...
ik heb vandaag alle vacuum slangen nagelopen...
niks kunnen vinden(met de remreiniger methode!)
nokkenas sensor?
niks kunnen vinden(met de remreiniger methode!)
nokkenas sensor?
heb hem nog een keer uitlaten lezen was niks bijzonders...
en nokken as sensor is 80euries dus die ga ik niet op de gok vervagenen
en nokken as sensor is 80euries dus die ga ik niet op de gok vervagenen
- Patrickgroesbeek
Klachten komen mij erg bekend voor. Had precies hezelfde, luchtslangetje laten vervangen dat was het. Garage zij dat het een kuur van dit type 3-serie is. Maar als je zelf alle slangen hebt na gekeken, kun je dat wel inderdaad wel uitsluiten.
heb hem een keer uitlaten lezen en resetten bij de bmw dealer,
en heeft het niet meer gehad dus hopen dat het zo blijft anders laat ik die vacuum slangetjes(carter ontluchting vervangen denk ik...
die dikke waar ook de LMM op zit is dicht dus moet dan zoon slangetjee zijn
en heeft het niet meer gehad dus hopen dat het zo blijft anders laat ik die vacuum slangetjes(carter ontluchting vervangen denk ik...
die dikke waar ook de LMM op zit is dicht dus moet dan zoon slangetjee zijn
Laatst gewijzigd door crossfire op 14 apr 2011, 20:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Luchtslangetje vervangen... Welke bedoel je dan?Patrickgroesbeek schreef:Klachten komen mij erg bekend voor. Had precies hezelfde, luchtslangetje laten vervangen dat was het. Garage zij dat het een kuur van dit type 3-serie is. Maar als je zelf alle slangen hebt na gekeken, kun je dat wel inderdaad wel uitsluiten.
ja sorry moet even onthouden als ik knip en plak in tektst dat ik kijk waarXD
vandaag had ik het weer en LMM losgetrokken en lipe weer goed(zit net een nieuwe op:S)
vandaag had ik het weer en LMM losgetrokken en lipe weer goed(zit net een nieuwe op:S)
Is die nieuwe wel origineel?
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".