zekering parkeer sensoren

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
twism

zekering parkeer sensoren

Bericht door twism » 18 feb 2011, 17:31

Beste forummembers,

Ik ben opzoek naar een overzicht met alle zekeringen van de bmw 3-serie e46 2001.
Kan nergens op dit forum of via google zo'n lijst vinden.

Iemand die dit op zijn computer heeft staan?

Zit namelijk met het probleem dat mijn parkeer sensoren niet werken, al vanaf de aankoop ( :X niet getest bij aankoop)

Mvg,

twism

Re: zekering parkeer sensoren

Bericht door twism » 20 feb 2011, 12:33

Ik wil nog even terug komen op dit topic.

Gister voor het eerst sinds tijden weer de parkeer sensoren horen piepen toen ik geparkeerd stond.

Nu begin ik dus te twijfelen over de zekering, ik denk eerder een los contact of iets kapot.
(heb meerdere keren zo dicht mogelijk tegen een andere auto aan geparkeerd, om te horen of de sensoren gingen piepen, wat dus niet het geval was)(wel met iemand die buiten de auto stond mee te kijken hoeveel ruimte ik nog had)

Iemand die dit probleem ook heeft gehad?

Mvg,

geenid83

Bericht door geenid83 » 20 feb 2011, 13:17

ik heb het probleem ook gehad en er een jaar lang mee rond gereden. De ene keer werkte het wel..de andere keer niet. Tot het er volledig mee ophield en enkel een lange piep gaf zodra ik de auto in de achteruit plaatste. Toen heb ik maar eens de moeite genomen om het uit te zoeken :) Bij mij bleek het een kabelbreuk te zijn bij de achterbumper. Daar zitten de kabels van de sensoren met een tierap vast en door de beweging en het schuren was er bij mij daar een kabelbreuk gekomen. Ik heb de breuk weer netjes gesoldeerd en het probleem is verholpen :D

twism

Bericht door twism » 20 feb 2011, 14:41

Dan ga ik van de week de bumper eens demonteren, en even alles nalopen.

Is het mogelijk om eventueel stroom door te meten, als je de auto laat draaien en hem in ze achteruit zet?

geenid83

Bericht door geenid83 » 21 feb 2011, 07:49

de bumper demonteren heb ik niet gedaan, ik kon er zo bij als ik op de rug lag :) Mocht er een sensor defect zijn dan kan je dat ook gemakkelijk constateren. Zet je auto op het contact en in de achteruit. Je kan dan luisteren bij de sensoren of ze tikken. Als er één bij is die niet tikt dan kan je daar de storing zoeken (kabelbreuk of sensor defect).

dinse

Bericht door dinse » 21 feb 2011, 18:08

Hier ook een kapotte achteruit sensor gehad deze tikte niet meer.
Alleen met deze kapotte sensor had ik dat zodra hij in zijn achteruit stond hij altijd piepte dus mogelijk heb je een ander probleem dan een kapotte sensor.
Succes met zoeken.

twism

Bericht door twism » 14 apr 2011, 17:22

Ff kickje van dit topic!

Dit weekend ff alles gecontroleerd, sensoren maakte allemaal geluid, zekering was goed.

Nu heb ik het volgende geconstateerd;

motor uit maar wel op contact en in ze achteruit; parkeersensoren werken naar behoren.
motor aan en in ze achteruit; soms 1 klein piepje en dan werken ze niet meer.

Ik denk zelf dat de motor een storting geef aan de parkeersensoren, dus wel een soort van kabelbreuk.
Alleen bij een kabelbreuk lijkt het me logisch dat ie dan niet meer zou werken.

Iemand die mij verder kan helpen met het probleem zoeken?

Had nog wel onder de auto gekeken maar kon niet mooi bij de draden komen, auto gaat komende maand op de brug voor de olie serivce. Dan ga ik de draden even nalopen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”