Problemen met programmeren NCS-expert/Ediabas E60/E61

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Dess

Problemen met programmeren NCS-expert/Ediabas E60/E61

Bericht door Dess » 27 feb 2011, 22:11

Ik ben sinds enige tijd bezig om via Inpa, Ncs-expert en ediabas mijn computers uit mijn E61 te kunnen lezen en softwarematig aan te passen via USB interface. Heb al op de diverse engelstalige sites veel informatie gevonden over het programmeren en het benaderen van de computers, maar mijn engels is niet al te best om het volledig te begrijpen. Aangezien ik nog niet zolang in de BMW wereld zit hoop ik dat iemand me hiermee een beetje op weg kan helpen.

Wie heeft er ervaring met de eerste versies E60 en E61 (dus de Niet D-can Versies) en dan met name over de communicatie hiermee.

Mijn probleem vooral met INPA is dat ik met regelmaat de volgende melding krijg: IFH0003 Datatransmision to interface disturbed.
Ik heb hierbij de latency van de USB->Serial converter al op 1 gezet, en dan toch krijg ik soms deze melding te zien (met name als je een tijdje de auto blijf uitlezen voor de analoge meetwaardes, van bijvoorbeeld je motor, nou zou het kunnen zijn dat er iets te veel informatie doorgestuurd zou moeten worden waardoor deze melding komt), nou wilde ik graag weten of degene die deze software ook gebruikt deze melding ook weleens te zien krijgt tijdens het lezen van zijn e60 of e61, of ook als je helemaal geen problemen hebt hiermee.

Ik durf namelijk niet eerder te beginnen met 't "programmeren" voordat ik zeker weet dat dit geen kwaad kan. In NCS-expert heb ik deze melding nog niet gehad maar ja daarmee lees je maar heel even snel wat gegevens uit.

Heeft iemand trouwens ook nog enig idee hoe lang het ongeveer duurt om je aangepaste Vehicle Order te programmeren?

PS. volgende week gaat mijn :///m: -pakket gemonteerd worden...
Afbeelding
After All It's Only A Weed That Turns To A Flower In Your Mind

BMW_Lover
Contacteer:

Re: Problemen met programmeren NCS-expert/Ediabas E60/E61

Bericht door BMW_Lover » 27 feb 2011, 22:59

Ik heb zelf een RS232 stekker want die vertrouw ik toch meer dan de USB->COM versie. Was vandaag nog iemand aan de deur met een USB versie die ook foutmeldingen kreeg, en toen ik mijn laptop er aan hing ging alles goed. Maar goed je moet wel een laptop met RS232 hebben.... Dus over USB kan ik weinig zeggen.
Ik krijg dus geen verbinding error. Heb wel als ik in de CAPPL module iets wijzig altijd een zelfde foutmelding over een stukje dat hij mist, maar ik heb gehoord dat dat vaker gebeurt en geen probleem is.
In NCS-expert heb ik deze melding nog niet gehad maar ja daarmee lees je maar heel even snel wat gegevens uit.
Klopt niet. Ja je leest gegevens uit, maar die edit je dan in notepad en schrijf je met NCS Expert weer terug. Ik programmeer alles dus met NCS Expert. INPA gebruik je eigenlijk alleen om foutcode's of olieservice meldingen te verwijderen. Je zou sowieso eens met NCS Expert je chassis nummer (VIN of FA nummer), en VO lijst eens kunnen uitlezen.
Om iets aan je VO toe te voegen is seconden werk met NCS Expert:
ftp://94.212.182.18/Other-Software/NCS_ ... er_CAS.pdf
Light travels faster than sound...
which is why most people appear brilliant until you hear them.

Afbeelding

Dess

Bericht door Dess » 28 feb 2011, 17:08

Okeej bedankt ik denk dat ik voor de zekerheid dan toch maar eentje ga bestellen met rs232, ik heb nog een oude laptop liggen, hiermee deed ik voorheen altijd de Opeltjes Programmeren en dat ging zowel via rs232 als via usb perfect. Bedankt voor de Informatie.
Afbeelding

Dess

Bericht door Dess » 28 feb 2011, 21:26

Toch maar even met mijn USB interface aan de gang gegaan en wat denk je het werkt nu perfect, geen foutmeldingen meer en dat met windows7 64bit. Ediabas gaf ook geen probleem meer, waarschijnlijk lag het aan het USB verlengsnoer die ik ertussen had zitten waardoor signaal toch slechter werd.

Eindelijk kan ik nu MP3tjes luisteren in mijn E61 van 2004.
Afbeelding

Dess

Bericht door Dess » 28 feb 2011, 23:10

Hier is ie dan Ralph het is met de originele ftdi driver geinstalleerd en dan de latency timer wel op 1 zetten...

Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”