Verlaagd eibach prokit, probleem?

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Carlito

Verlaagd eibach prokit, probleem?

Bericht door Carlito » 07 mar 2011, 20:53

Hallo

Tijdens het vervangen van de remschijven en blokken rondom kwam ik tot de ontdekking dat allebei de achterveren zowel onder als boven gebroken waren maar zo erg vond ik het niet want des te meer reden om een prokitje aan te schaffen.
Vorige week dinsdag het setje ( 30/20 ) binnen gekomen en gister er onder gezet , auto op de brug en 2 uurtjes later klaar.

Aan de voorkant hartstikker mooi en aan de achterkant de passagierskant ook goed alleen linksachter zat wel een opening (bovenkant wiel tot wielkast) van 7 centimeter, even een paar km gereden en een paar weggetjes gepakt met een hoop bulten
maar nog steeds hetzelfde, s'avonds toch nog maar even het wiel eraf en ff kijken en nu zag ik dat de onderste rubber niet plat ligt en ook niet als het wiel er op zit en op een vlakke grond, nog even een paar rondjes gereden en beetje harder als nomaal door de bochten( vrouwtje moest vandaag met de auto naar het werk via snelweg dus ff kijken of je ermee kon rijden).

Toen ik vanmorgen naar het werk ging even naar auto gekeken en nog hetzelfde niet verder gezakt of wat, toen de vrouw vanmiddag terug kwam van het werk was die wel gezakt maar tussen link en rechts zat zeker nog een 1 a 2 cm verschil, allebei de banden eraf gehaald en de veren met elkaar vergeleken maar zijn ok de nrs. op de veren ook hetzelfde, nu zag ik dat aan de rechterkant de rubber onder ook niet plat ligt net als links, maarja de wielen er weer erop en nu is de opening tussen band en wielkast links en rechts hetzelfde :s ongev. 3cm maar als het goed is zakt dat toch nog? alleen nu heb ik last van gekraak van de rubbers van de veren achter, gaat dat nog weg na dat de veren verder zijn ingezakt??

De rubber boven in de veer zit er wel goed op alleen onder ligt die niet plat , gaat die vanzelf goed zitten als die verder inzakt?

ps. gaat om een 318 sedan '98

gr. Nick

toma5659
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 nov 2008, 12:50

Re: Verlaagd eibach prokit, probleem?

Bericht door toma5659 » 17 mar 2011, 05:04

hallo,

Onder mijn beemer ook een prokit set van Eibach gemonteerd, stond meteen goed op zijn pootjes.
Eibach is van erg goede kwaliteit.
Zou in jouw geval de veerschotels kontroleren, onder de gemonteerde rubber kan zand en steentjes opgehoopt zijn.
Ook de centrering van de veer is belangrijk.

Toma

Griffendahl

Re: Verlaagd eibach prokit, probleem?

Bericht door Griffendahl » 17 mar 2011, 09:11

Op een 4 cilinder benzine vind ik Eibach Pro sowieso waardeloos, ben doorgaans een voorstander van die set, maar niet op een 4 cilinder benzine...

Gebruikersavatar
Marcelona
Berichten: 109
Lid geworden op: 14 nov 2009, 10:39

Re: Verlaagd eibach prokit, probleem?

Bericht door Marcelona » 17 mar 2011, 15:06

@Griffendahl

Wat raad je qua verlaging voor een 4-cilinder benzine wel aan?

Schroefset of M-Tech veren?
BMW 330iA Touring Lifestyle Edition 2004 (Current)
BMW 318i Sedan Special Edition 2004 (Past)
BMW 318iS Coupé Executive 1993 (Past)

Griffendahl

Re: Verlaagd eibach prokit, probleem?

Bericht door Griffendahl » 17 mar 2011, 18:00

M-tech veren iig niet, die doen imho op een 4 cilinder precies het omgekeerde van Eibach, dingen verlagen voor geen meter, zeker voor haalt het weinig uit... Had ze origineel onder mijn auto, maar had nog een 'wheelgap' van hier tot gunder.

Schroefset is natuurlijk altijd goed omdat je controle hebt over de hoogte, maar een goede schroefset geven ze meestal ook niet weg voor weinig ;) en een goedkope schroefset zou ik bij voorkeur laten liggen.

Ik ben zelf erg benieuwd naar de resultaten van bijvoorbeeld H&R of Merwede onder een benzine 4 cilinder E46, de resultaten daarvan heb ik echter nog niet gezien.

Carlito

Re: Verlaagd eibach prokit, probleem?

Bericht door Carlito » 17 mar 2011, 22:47

Hallo

bedankt voor de reacties, toevallig vandaag de problemen opgelost.
Verschil van hoogte heb ik niet meer maar gister wou ik'm laten uitlijnen en toen zagen ze aan de achterkant dat de draagarmrubbers verrot waren dus ze konden niet uitlijnen maar mocht wel de volle pond 65 euro betalen en de volgende keer 35 euro, voor hadden ze wel afgesteld en omdat ze een half uur bezig waren geweest mocht ik dat betalen :(

vandaag de nieuwe rubbers bij de dealer gehaald en bij garage voor mekaar laten maken, het gekraak wat ik had is nu ook weg dus lag niet aan de veren of aan de rubbers van de veren, alleen raar dat ik er met 2 kapotte achterveren geen last van had en nieuwe wel maar is nu gelukkig voor mekaar, vandaag maar gelijk 2 nieuwe achterbanden erop laten zetten was zeker nodig, dinsdag maar weer terug om opnieuw te laten uitlijnen.

Heb voor de eibach set gekozen ivm de prijs en de ruimte tussen wiel en wielkast aan de voorkant, is nu mooi alleen achter mag nog iets verder zakken maar dat komt nog als het goed is, de prijs van 2 nieuwe originele verzwaarde achterveren is 160 euro en de eibach set was 150 voor 4 veren en eibach is ook goed merk toch.
Hoop dat ik nu kan gaan genieten van de auto want heb er al voor mijn doen een hoop geld aan uit gegeven in 3 mnd (1324 euro),
goeie leer voor de volgende keer toch een aankoopkeuring doen.
Zal gauw een showroom aanmaken ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

gr.Nick

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”