conti sportcontact 3
conti sportcontact 3
ik heb op mijn e46 325 coupe nog de eerste banden liggen michelin pilot sport 18 inch(met v profiel) die banden zijn erg gecupt en spoorgevoelig dus ik wil voorop andere banden leggen.
op mijn vorige auto had ik ook een 18 inch breedteset met 225/40-18 voor en 255/35-18 achter,daar zaten michelin ps2 op waar ik veel problemen mee heb gehad(veel lawaai achterbanden en na 5000 km al gecupt,uitlijning was goed),dus wil ik geen michelin meer.
het banden bedrijf adviseert mij conti sportcontact 3,heeft iemand daar ervaring mee?
gr hans
op mijn vorige auto had ik ook een 18 inch breedteset met 225/40-18 voor en 255/35-18 achter,daar zaten michelin ps2 op waar ik veel problemen mee heb gehad(veel lawaai achterbanden en na 5000 km al gecupt,uitlijning was goed),dus wil ik geen michelin meer.
het banden bedrijf adviseert mij conti sportcontact 3,heeft iemand daar ervaring mee?
gr hans
Re: conti sportcontact 3
Ik heb ze op mijn vorige zomerwielen gehad en was er erg over te spreken. Goeie grip, weinig lawaai en verder geen last van al het bovengenoemde. Alleen de prijs is wat aan de hoge kant maar daar had ik geen last van omdat ze er al op lagen 

De conti sportcontact 3 komt uit verschillende bandentesten erg goed uit de bus dus je zult er een prima band aan hebben.
Alleen heb ik toch enige vraagtekens bij het cuppen en daardoor lawaai maken van de Michelins. Dit dient toch ergens door veroorzaakt te worden want normaal is dit niet.
Rij zelf ook met Michelin Pilot Sport op m'n 18inch breedset en heb geen last van cuppen en bandenlawaai.
Heb wel ervaring met gecupte banden, mijn Bridgestone Potenza's hadden hier last van maar dat bleek aan versleten voorschokdempers in combinatie met versleten draagarmrubbers te liggen.
Misschien een tip om deze eens te laten controleren.
Alleen heb ik toch enige vraagtekens bij het cuppen en daardoor lawaai maken van de Michelins. Dit dient toch ergens door veroorzaakt te worden want normaal is dit niet.
Rij zelf ook met Michelin Pilot Sport op m'n 18inch breedset en heb geen last van cuppen en bandenlawaai.
Heb wel ervaring met gecupte banden, mijn Bridgestone Potenza's hadden hier last van maar dat bleek aan versleten voorschokdempers in combinatie met versleten draagarmrubbers te liggen.
Misschien een tip om deze eens te laten controleren.

KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
Ik heb ze in exact dezelfde maten als jij hebt. Prima bandjes, gisteren weer geplaatst. Voor mij blijvertjes!
Zo deze banden heb ik ook al eerder onder mijn wagen gehad.
Een prima band met veel grip weinig geluid enz .
Over de prijs zoals mantisnl al zegt is die best duur. Dat is het mindere aan de band de prijs.
Ik heb ze er nu ook weer onder liggen dus dan de maat 235-30-20.
Wil niet weten wat de prijs daarvan is
Een prima band met veel grip weinig geluid enz .
Over de prijs zoals mantisnl al zegt is die best duur. Dat is het mindere aan de band de prijs.
Ik heb ze er nu ook weer onder liggen dus dan de maat 235-30-20.
Wil niet weten wat de prijs daarvan is

6x een Bmw en nu een audi A6 pro line
Dat is nogal een prijsje voor de bandjes.
Als deze versleten zijn zal ik goed moeten nadenken wat ik ga doen met de volgende set.
Zo nu weer
Als deze versleten zijn zal ik goed moeten nadenken wat ik ga doen met de volgende set.
Zo nu weer

6x een Bmw en nu een audi A6 pro line
ik ga voor de voorbanden 225/40-18 167,50 euro betalen per stuk incl opzetten.
gr hans
gr hans
ik heb zelf al jaren conti sportcontact onder mijn e30. Je komt er als je rechtervoet niet te enthousiast is, erg veel kilometers ver mee (60.000Km is geen uitzondering !). Maar in noodsituaties (door geklooi van mede-weggebruikers...), heb ik meer aan mijn eigen rijervaring gehad, dan aan de hulp van de conti's. Op die pijnlijke momenten ( het hart klopt in je keel) was ik niet te spreken over de continental banden. Ik zal ze daarom ook nooit meer kopen.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash