Kofferbak compleet openen met je sleutel?
Kofferbak compleet openen met je sleutel?
Al tjiden ben ik op zoek naar een manier om mijn kofferbak niet alleen van het slot te halen met de sleutel maar hem ook direct geheel te laten openen. Nu ben ik een beetje aan het zoeken geweest op teh interwebs en heb ik een pagina van iemand gevonden die iets soortgelijks doet met zijn 1-serie door simpelweg wat veren te plaatsen op de gasveren.
clique ici
Iemand hier die een soortgelijks heeft gezien op internet voor de E46?
clique ici
Iemand hier die een soortgelijks heeft gezien op internet voor de E46?
OEM wordt overgewaardeerd | Mijn hok
Re: Kofferbak compleet openen met je sleutel?
ik heb een e60 en daar zit het standaard erop..
maar ik vind het zwaar irritant..soms als mn sleutels in mn broekzak zitten en het knopje op
de sleutel wordt (per ongeluk) ingedrukt...staat mn kofferbak wijd open...
dan gaat de deurbel weer eens of ik vergeten ben mn kofferbak te sluiten???
maar ik vind het zwaar irritant..soms als mn sleutels in mn broekzak zitten en het knopje op
de sleutel wordt (per ongeluk) ingedrukt...staat mn kofferbak wijd open...
dan gaat de deurbel weer eens of ik vergeten ben mn kofferbak te sluiten???
Tsjah.. Dan zou bij mij de kofferbak van het slot staan en heel iets open zijn maar dat nog nooit voorgekomen dus daar ben ik niet zo bang voor.
Misschien kom je met dit setje verder? http://www.spy-europe.nl/Kofferbakopener Of desnoods: http://www.civicclubholland.nl/forum/vi ... &sk=t&sd=a
Laatst gewijzigd door MoRz op 17 mar 2011, 12:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Ha, die Kaasplank;
Ik ben op zoek geweest naar een ombouwset voor de kofferklep van mijn E38 750iL en alleen aan materiaal ben je dan al gauw €500,- kwijt. En dan heb je nog gebruikt spul. Aan inbouwkosten zal er ook gauw een honderd of twee, drie bijkomen, want het is nogal een ingrijpende operatie die echt door iemand met ervaring moet worden uitgevoerd.
Ik ben op zoek geweest naar een ombouwset voor de kofferklep van mijn E38 750iL en alleen aan materiaal ben je dan al gauw €500,- kwijt. En dan heb je nog gebruikt spul. Aan inbouwkosten zal er ook gauw een honderd of twee, drie bijkomen, want het is nogal een ingrijpende operatie die echt door iemand met ervaring moet worden uitgevoerd.
Hol' mal den Wagen!
Jongens jullie lezen niet. In het voorbeeld in de topicstart heb je geen motor of dure ombouwset nodig. Gewoon een setje veren die de gasveren het eerste stukje helpen. Als dit bij een 1-serie mogelijk is met z'n grote verticale klep dan moet dit voor een E46 achterklep toch ook mogelijk zijn?
ja is wel tof, ik zou t proberen , als het dan bij jou werkt kunnen wij t ook doen
Was ook maar een poging Maarre ik heb even dat topic doorgenomen en het ziet er niet zo moeilijk uit en het kost ook niet veel. Je kan dus altijd dat spul gewoon halen en het uitproberen ...
Goed hoor. Ik werp me wel op als tester
- BMW Clubsport
Ik heb hier ook aangedacht om te maken op mijn E46 coupe. Ik denk niet dat het mogelijk is om dit te doen met alleen sterkere lifters. Je klep zal dan waarschijnlijk met een rotvaart open klappen omdat deze over het dodepunt heen moet.
E60 en andere modellen hebben een compleet ander lift systeem dan de e46.
Mocht je nu toch een oplossing gevonden hebben dan hoor ik het graag want dit is wel een interessante MOD
Mocht je nu toch een oplossing gevonden hebben dan hoor ik het graag want dit is wel een interessante MOD
Dit valt reuze mee hoor, heb een CSL klep van 4 kilo erop zitten met originele lifters (gaat niet eens compleet open) ten opzichte van de standaard 11-12 kilo die je normaal omhoog duwt, toch denk ik dat je de kofferbak niet compleet kunt openen, behalve met een electrisch motortje ofzo, maar dan zullen er wel wat meer ingrepen bij komen.BMW Clubsport schreef:Ik heb hier ook aangedacht om te maken op mijn E46 coupe. Ik denk niet dat het mogelijk is om dit te doen met alleen sterkere lifters. Je klep zal dan waarschijnlijk met een rotvaart open klappen omdat deze over het dodepunt heen moet.
BMW is a pleasure that you never can measure