pioneer radio niet altijd even helder (valt weg)

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
bimmer-jeroen

pioneer radio niet altijd even helder (valt weg)

Bericht door bimmer-jeroen » 20 mar 2011, 14:06

Hallo,

Ik heb een klein probleempje met mn radio,
het ontvangst van zenders is niet altijd optimaal (terwijl dit eerder wel was, met zelfde radio maand eerder)
heb alle instellingen bijlangs gelopen en dit staat nu allemaal goed afgesteld.
radio aansluiten was gewoon stekker op stekker, en geen aan elkaar geknupte draden.
Maar toch valt de zender soms weg en (geen ruis, maar de muziek wordt zachter) en soms een lichte ruis.
nu heb ik weleens gehoord over een versterker.
hoe kan ik zien of die goed werkt? en zit deze bij e36 ook in de C-stijl? (bestuurders kant)
en hoe weet je als je antenne goede massa heeft? (ja meten maar bij mijn power probe brand er dan of een rood of groen lampje en kan spanning of massa geven)

Gr Jeroen.
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)

dw70

Re: pioneer radio niet altijd even helder (valt weg)

Bericht door dw70 » 20 mar 2011, 14:48

de antenneversterker zal niet snel defect gaan. Amper vermogen wat daar ontwikkeld wordt.

Nu weet ik uit eigen ervaring (heb zelf ook een Pioneer radio in de e36 geplaatst) dat bij het naar binnen duwen van de radio in het dashboard de antenne kabel zich wil losrukken van de radio (door de krappe inbouwruimte). Bij 3 pogingen gebeurde dat 3 keer (de vierde keer was het over nadat ik de antennekabel vastgezet heb met een kleine Tyrap op de radio, kan deze niet meer weg). Je ziet het amper, maar het is wel genoeg om geen schone massa aan je antenne te krijgen OP de radio.

Ik zou dat nog even checken, voordat je vanalles probeert.

En je iso stekker ook controleren want die laten ook gewoon los als het moet. Er is simpelweg te weinig ruimte achterin het dashboard.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

bimmer-jeroen

Re: pioneer radio niet altijd even helder (valt weg)

Bericht door bimmer-jeroen » 20 mar 2011, 15:54

bedankt voor de tip! :)
zal er binnenkort snel even na kijken!
en de iso stekker is toch gewoon de stekker waar alle draden inzitten? :gek:
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Audio en navigatie”