Ik heb dit probleempje ook eerder gehad en heb toen voor beide kanten laten vervangen.
Kosten 120 euro voor beide kanten (merk monroe)
Zie foto:
Als het goed is moet je nummertje 1 hebben.
Zie link voor geheel:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=10
Het is opzich zelf te doen. Het gehele veerpoot moet eronder uit.
Een veerspanner lijkt me ook zeer handig/veilig om te hebben.
Maar misschien handig om ff langs een garage te rijden voor dit gebonk.
Dit voor de zekerheid dat het de lagers zijn. Zou zonde zijn als je ze voor niks vervangt.
Je zou als je de tijd en spullen heb het gehele veerpoot eruit kunnen halen en dan zie je vanzelf of de lager versleten is of niet.
EDIT* Ivm de speling kan je veer bewegen en de kracht wat de veer heeft en vrij komt door de speling maakt de bonk geluid.
De druk op je veer is enorm en elke mm speling wat de veer heeft is teveel.