IETS MINDER spoed! Auto start niet!
IETS MINDER spoed! Auto start niet!
Goedemorgen,
nog geen zoekfunctie gebruikt, effe geen tijd voor.
Mijn auto start niet. Kan sleutel in stand 2 draaien, vervolgens gebeurt er niks en blokkeert de sleutel.
Nooit moeilijkheden gehad, enige opvallende is dat vanmorgen mijn sleutel uit mijn handen viel op straat. Kan dit ermee te maken hebben??
Bvd voor de tips!
Gr
Ilja
nog geen zoekfunctie gebruikt, effe geen tijd voor.
Mijn auto start niet. Kan sleutel in stand 2 draaien, vervolgens gebeurt er niks en blokkeert de sleutel.
Nooit moeilijkheden gehad, enige opvallende is dat vanmorgen mijn sleutel uit mijn handen viel op straat. Kan dit ermee te maken hebben??
Bvd voor de tips!
Gr
Ilja
Laatst gewijzigd door illie op 31 mar 2011, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: SPOED! Auto start niet!
Misschien als je het stuur een beetje heen en weer beweegt? (stuurslot)
Heb je al een andere sleutel geprobeerd?
Heb je al een andere sleutel geprobeerd?
Denk dat ie stuk gegaan is omdat ie gevallen is (heb gewoon stroom, vergrendeling werkt etc.),
Reservesleutel ligt thuis
Anders startmotor misschien enzo maar vind het wel erg toevallig allemaal...
Reservesleutel ligt thuis

Anders startmotor misschien enzo maar vind het wel erg toevallig allemaal...
- Bimmergirl87
Als het je startmotor zou zijn, dan kun je hem wel gewoon draaien in het contact (je sleutel), dan hoor je alleen een knarsend geluid van je startmotor afkomen..
Eens BMW, altijd BMW
In je sleutel zit een chip voor de startonderbreker (?) mischien is je sleutel kaput, en gaat deze erniet meer af.
Dan zou alles dus werken (vol contact) echter start je oto nie meer dan. (gokje hoor)
Dan zou alles dus werken (vol contact) echter start je oto nie meer dan. (gokje hoor)

Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
Re: IETS MINDER spoed! Auto start niet!
Lang zitten knoeien met ANWB (zekering, draad naar startmotor, accu reset) maar bleek toch sleutel te zijn dacht ie.
Op en neer naar huis, sleutel halen: nog niet starten. Hij gaat wel van de startblokkering af maar hoor nu een tak-tak-tak geluid
Geen draaiende startmotor volgens mij. Weer ANWB gebeld en wachten....
Op en neer naar huis, sleutel halen: nog niet starten. Hij gaat wel van de startblokkering af maar hoor nu een tak-tak-tak geluid

Geen draaiende startmotor volgens mij. Weer ANWB gebeld en wachten....
Ik heb bijna hetzelfde gehad bij m'n 330, altans mijn vrouw, alles deed het behalve de startmoter, de wegenwacht gebeld maar die kon ook niet achterhalen wat het was. alleen had ik geen geluid onder de moterkap
Ongeveer na 1 uur de sleutel eruit te hebben gehad en de auto op slot te hebben gedaan deed de auto het weer !!
Het blijft een raadsel, maar bij mij viel het wel mee, sinsdien geen problemen meer gehad, het is nu 2 maanden geleden .
Succes,
Minada
Ongeveer na 1 uur de sleutel eruit te hebben gehad en de auto op slot te hebben gedaan deed de auto het weer !!
Het blijft een raadsel, maar bij mij viel het wel mee, sinsdien geen problemen meer gehad, het is nu 2 maanden geleden .
Succes,
Minada
Was inderdaad de accu die leeg was (wat me overigens wel verbaasd want zoveel stroom hebben we m.i. niet weggetrokken maar goed). Net de dealert gebeld, kosten ongeveer 150 euro maar dat kon ie me niet precies vertellen
Maar aan de balie zouden ze dat wel weten. Enfin maar in orde gaan maken..duur geintje 

naar de dealer voor een accu?
OEM wordt overgewaardeerd
| Mijn hok

Neenee, accu is weer opgeladen en niet stuk o.i.d. Staat niet goed opgesschreven maar moet naar de dealert voor een nieuwe sleutel....kaasplank schreef:naar de dealer voor een accu?
oh op die manier. Je hebt met je kapotte sleutel je accu leeg gestart. Dat kon ik even niet uit je verhaal opmaken.
OEM wordt overgewaardeerd
| Mijn hok