LCI koplampen?

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
morris

LCI koplampen?

Bericht door morris » 01 apr 2011, 21:31

Het zal best als eens gevraagt zijn maar ik kan er niet echt veel over vinden.
Mijn vraag is nl: passen LCI koplampen in een niet LCI e60? (pre fl)
Mijn e60 heeft geen xenon (dus halogeen h7) en kan event voor een redelijk bedrag aan LCI koplampen komen die ook géén xenon hebben.
Gaat dat passen, zoniet wat zijn de verschillen??

mike16v

Re: LCI koplampen?

Bericht door mike16v » 02 jul 2011, 23:19

Het past wel, alleen hebben de stekkers van de LCi lampen platte stekkertjes en de lampen die je er nu in hebt zitten zijn voorzien van ronde pinnen..

dus je hebt nieuwe stekkers nodig en de pinbezetting ( schema ) van de nieuwe zodat je ze kunt aansluiten.

OGG530

Bericht door OGG530 » 04 jul 2011, 15:09

Ben soms ook aan het kijken naar LCI koplampen, maar hoe zit het met de lichtmodule? Moet die ook vervangen worden? Of is het voldoende om de koplampen te kopen, en dan te friemelen met de aansluitingen?

morris

Bericht door morris » 04 jul 2011, 20:49

Wat ik in tussen te weten ben gekomen dat ze idd passen en dat ook de stekker anders is.
Stekkers moeten geen probleem zijn (demontage bedrijven),pin bezetting denk ook niet dat kun je denk met wat zoeken wel vinden op: http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Echter heb ik op mijn pre fl halogeen (h7) en daarbij worden de carona-ringen verlicht met T5 lampjes en bij de LCI halogeen met led-bulb.
Ik zou daar dus storingen mee kunnen krijgen.
Ook zouden de eyebrows andere waarden geven,maar dat weet ik niet zeker!

Repsol

Bericht door Repsol » 05 jul 2011, 21:07

Een tijdje terug ook de LCI lampen gemonteerd.
Er was al xenon in de auto, weet niet of dit nog iets uitmaakt ivm het ombouwen naar LCI.
Wat er bij mij gebeurt is is het volgende:
LCI achterlichten gemonteerd en twee stroomdraden van de achterlichten naar de nieuwe lichtmodul (LM 2)gebracht.
De stekker die aan het lichtmodul komt moeten wat aansluiten veranderd (omgepind) worden.
Ook zijn de stekkers die aan de koplampen komen vernieuwd.
Alles geprogrammerd en het werkt zonder fouten.
Als ik nu met mijn afstandsbediening de deuren open gaan mijn ringen,mistlampen,eybrouws en achterlampen zachtjes branden naar max.
Mocht iemand deze ombouw graag willen, stuur mij een pb.

mike16v

Bericht door mike16v » 07 jul 2011, 21:49

Ja dat klopt, dat is de xenon LCi variant..

Hier gaat het nu even om de halogeen lampen ombouwen naar LCI ook halogeen..
Die heeft nl ook een lens , dus dan in combinatie met achteraf xenon setje lijkt me dat ook erg netjes en stukken goedkoper dan origineel xenon.

Heb zelf ook al 2 auto's omgebouwd naar LCI met de ombouw set, en werkt prima als je alles maar doet zoals nodig is.
en controleer de verloopkabel voor de achterlichten goed, die willen nog wel eens verkeerd kwa draden zitten waardoor je zoekt naar een speld in een hooiberg omdat dan de achterlichten niet goed werken .

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Styling”