e36 Angel Eyes

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
316i
Contacteer:

e36 Angel Eyes

Bericht door 316i » 05 apr 2011, 19:18

Dames en Heren,

Ik heb zojuist bij de HL Den Haag een setje Angels Eyes halo kit gehaald, natuurlijk was ik veel te simple minded en dacht dit even snel te kunnen regelen.
Nu zit ik echter met 2 issues..
1- Waar komen de ringen op?
binnenkant van de lens of op de buitenkant?
2- Waar haal ik me power vandaan, moet ik me dagverlichting doorknippen en vervolgens solderen? lijkt mij van niet toch?

Heb al zitten googlen voor wat DIY, maar hier wordt ik ook maar weinig wijs uit.
Iemand ervaring met het installeren van deze kit? zo ja alle tips en trucs zijn meer als welkom!

Groet
Yuri

328iT

Re: e36 Angel Eyes

Bericht door 328iT » 06 apr 2011, 05:25

je haalt je lampen uit elkaar ...glas er dus van af ..je ringen komen op je lensen te zitten ..aan de buitenkant dus. Draad kan je doorvoeren tussen de spleetjes die boven je lensen zitten. idd moet je je bedrading van je stadslichtjes aftappen. Ik heb die stadslichtjes helemaal laten vervallen (is een keus) en de plus en min dus (liefst solderen en krimpkous erover) op die van de ae's. De positie van het kastje moet je zelf even kijken of het erin past ..ikzelf heb ze achterop de deksels gemonteerd ..en ja ik heb dan ook een gaatje geboort oom de draad door te voeren (en weer afgekit natuurlijk).

succes !

Als je dit topic even doorleest kom je een heel eind klik ...misschien dat je ook nog even een pagina vooruit en achteruit moet , moet je maar even kijken.

316i
Contacteer:

Bericht door 316i » 06 apr 2011, 09:55

Oke, dan zat ik dus toch goed te denken.
Zatik alleen nog met het probleem van de verwijderen van de glasplaat, dit staat niet echt duidelijk aangegeven in de bovenstaande link.
Kan dit gewoon door hem los te wrikken met een schroevendraaier/mes?
terugplaatsen met wat doorzichtige kit ertussen neem ik aan?

Dan heb jij het over een kastje, maar bij mij zit dus 1 kastje dat ik niet nodig heb volgens HLA Den Haag, betreft dit setje;
http://cgi.ebay.nl/4x-SMD-LED-ANGEL-EYE ... 0412543159

Bimmergirl87

Bericht door Bimmergirl87 » 06 apr 2011, 10:03

Ik heb precies dezelfde.....
Je haalt je koplampen eruit,het glas d.m.v de klemmen rondom verwijderen, daarachter heb je nog een glas en daarachter plak je ze (er zitten stukjes dubbelzijdige tape bij, niet gebruiken gewoon netjes plakken) de bedrading trek je net als de standaard bedrading van je lampen door het kapje....Het aansluiten heeft iemand voor me gedaan, ben ik niet zo thuis mee, maar solderen is absoluut niet nodig !!, met kousjes en soort van stekkerklemmetjes zo te monteren !!, de behuizing heb ik netjes vastgemaakt achter de kap..

Succes (kijk maar even in mijn showroom hoe het staat)
Eens BMW, altijd BMW

328iT

Bericht door 328iT » 06 apr 2011, 16:01

Als je een beetje kijkt naar waar je kopplamp glas de unit ingaat zal je waarschijnlijk zien dat er dus een stukje naar binnen gaat met een rubber eromheen ..of schuimpie whatever...maar indd voorzichtig van elkaar af trekken als alle klemmen los zijn .
Ik zeg solderen omdat dat het mooist is en het beste contact geeft ...hoe jij of een ander dat doet moet degeen lekker zelf weten :whistle:

Ik heb de ringen niet gelijmt enof geplakt ..ze bleven bij mij gewoon klemmen.(je kan ze eventueel een dotje lijm geven) De losse glaasjes heb ik na het terug zetten weer een paar lijmdotjes gegeven met een lijmpistool.

En over dat kastje dat klopt...dat is van die leds..die hebben er 1 idd. Moet ik ff diep denken ..maar ik heb geloof ik dat kastje bij de extra + die de 6cilinders onder de kap hebben gemonteerd en de - op het chassis. Dat moet je zelf ff uitzoeken. Is geen rocketscience tbh :+

316i
Contacteer:

Bericht door 316i » 07 apr 2011, 10:05

Wat ik hier nu uit begrijp is het volgende, de angel eyes komen dus aan deze kant van de headlights?
Afbeelding
Probleem bij mij is echter dat de angel eyes dan net zo breed zijn als de lensen zelf, en dus geen effect hebben.

Of ik lees het gewoon verkeerd en moeten ze toch aan de buitenkant van de lensen komen?

Ik zal vanmiddag na het werk even proberen te knutselen :)

328iT

Bericht door 328iT » 08 apr 2011, 14:24

Je haalt je koplamp glas los...het buitenste oke....daarachter zal je 2 ronde glaasjes vinden ..je lenzen. ...De angel eyes komen voor deze lenzen ! ...dus tussen de lenzen en je buitenste koplampglas....snap je het ?

Afbeelding

Die glaasjes moet je dus ff loshalen....waar je nu tegen aan kijkt is de binnekant ..ze moeten aan de buitenkant...zucht :+

ff de glaasjes schoonkrabben en later weer terug lijmen ...no big deal....kijk wel ff welke waar horen :gek:

316i
Contacteer:

Bericht door 316i » 08 apr 2011, 14:59

Top!, bedankt.

Is me eerste auto en dus me eerste paar klusjes die ik uitvoer.. kan dus zijn dat er soms wat vervelende vragen tussen zitten..
Maarja, ik zeg maar zo, beter goed uitgelegd als fout uitgevoerd. :whistle:

Gister jammer genoeg geen tijd gehad, maar dit weekend zal het er zeker wel van komen.

johnsdale

Bericht door johnsdale » 08 apr 2011, 15:50

Wel voorzichtig doen want ze breken wel redelijk snel..

328iT

Bericht door 328iT » 08 apr 2011, 18:00

Vragen geeft nix ...zou stom zijn als je het niet doet !

Maar idd ga er gewoopn lekker ff voor zitten aan de eettafel? en neem je tijd en doe het netjes ben je als je klaar bent des te blijer/trotser :duimen:

328iT

Bericht door 328iT » 09 apr 2011, 12:59

en ? zitten ze er al in ? :roll:

316i
Contacteer:

Bericht door 316i » 09 apr 2011, 17:11

Jaja ze zitten er eindelijk in :ja:

Kostte iets meer moeite als verwacht.. blijkt dat me soldeerbout niet meer werkt, dus moest even inventief zijn en met klemmetjes werken.

Aanschouw het resultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Ik weet het, de standaard dimlischtjes zien er niet uit nu, maar ben er nog niet helemaal uit of ik ze weglaat, of dat ik ze vervang voor witte lampjes :!

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 09 apr 2011, 18:15

Voor de APK moeten ze er iig uit zijn.
Of Angel eyes, of Stadslicht.

328iT

Bericht door 328iT » 09 apr 2011, 19:18

Wat hij ^^ zegt :+

Maar top dat het gelukt is ..ziet er goed uit :duim:

316i
Contacteer:

Bericht door 316i » 09 apr 2011, 20:18

bjornc schreef:Voor de APK moeten ze er iig uit zijn.
Of Angel eyes, of Stadslicht.
Hmmz, dat is nuttige info.. kan ik ze er maar beter gewoon weglaten.. merci!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Styling”