Stuur tikje scheef
Stuur tikje scheef
Mijn stuur staat al een tijdje een heel klein tikje scheef.
Nou heb ik hem daarvoor speciaal uit laten lijnen maar hij staat nog steeds scheef.
Het is echt maar heel minimaal maar het irriteert me wel... :r
Zou het een optie kunnen zijn om hem er af te halen en er weer op te doen, of staat hij dan gelijk weer teveel de andere kant op?
Of zou hij bagger uitgelijnd zijn?
iemand een idee?
Nou heb ik hem daarvoor speciaal uit laten lijnen maar hij staat nog steeds scheef.
Het is echt maar heel minimaal maar het irriteert me wel... :r
Zou het een optie kunnen zijn om hem er af te halen en er weer op te doen, of staat hij dan gelijk weer teveel de andere kant op?
Of zou hij bagger uitgelijnd zijn?
iemand een idee?
Re: Stuur tikje scheef
ik heb geen antwoord voor je maar de mijne staat ook een beetje scheef...
hebben meer mensen dat??
hebben meer mensen dat??
Re: Stuur tikje scheef
Ja die van mij heeft dat ook!....denk dat dat iets is wat somige hebben en somige niet!....als hij maar recht blijft op de weg
Re: Stuur tikje scheef
Auto wegzetten met de wielen kaarsrecht, stuur eraf halen (let op de airbag, best even accupolen eraf denk ik) en dan stuur er recht opzetten.
Re: Stuur tikje scheef
Dat moet je dus niet doen. Er is nl een stuursensor die je dsc regelt. Als je je stuur er af haalt en in een andere stand er weer opzet klopt de uitlijning van je dsc niet meer.Griffendahl schreef:Auto wegzetten met de wielen kaarsrecht, stuur eraf halen (let op de airbag, best even accupolen eraf denk ik) en dan stuur er recht opzetten.
Je moet gewoon naar een uitlijnspecialist gaan en vragen of ie je stuur recht zet.
Re: Stuur tikje scheef
Dan raakt die dus ook in de war als je een ander stuur monteert ?? Zit vaak namelijk al een kleine marge verschil in met het ene stuur monteren en het andere...
Tenzij je stuur echt een kwartslag gedraaid staat ofzo ??
Tenzij je stuur echt een kwartslag gedraaid staat ofzo ??
Re: Stuur tikje scheef
Mijn stuur staat ook een tikkie scheef. De vertandig in het stuur en op de as is wel zo grof dat als je 1 tand opschuift het stuur ergens tussen 5 en 10 graden verdraait. Dat is wel iets meer dan een tikkie scheef.
Als er DSC op je auto zit en je gaat het stuur verzetten dan zal de computer bij slip de auto proberen recht te zetten t.o.v. het stuur. Dus als je stuur niet meer in zijn gecalibreerde middenstand staat zal de computer je auto ook niet meer goed recht zetten. Nou is dit wel wat overdreven, maar toch..
Ik ben er mee naar een schade hersteller geweest en die kan echt een auto uitlijnen. Maar het is een tijd rovende klus om het stuur precies recht te krijgen. Een paar keer proberen en tussen door een paar keer flink sturen (rijdend). Daar hebben de meeste garages geen zin in of het wordt erg duur. Ik begin er niet aan en wen er al aan.
Als er DSC op je auto zit en je gaat het stuur verzetten dan zal de computer bij slip de auto proberen recht te zetten t.o.v. het stuur. Dus als je stuur niet meer in zijn gecalibreerde middenstand staat zal de computer je auto ook niet meer goed recht zetten. Nou is dit wel wat overdreven, maar toch..
Ik ben er mee naar een schade hersteller geweest en die kan echt een auto uitlijnen. Maar het is een tijd rovende klus om het stuur precies recht te krijgen. Een paar keer proberen en tussen door een paar keer flink sturen (rijdend). Daar hebben de meeste garages geen zin in of het wordt erg duur. Ik begin er niet aan en wen er al aan.
Re: Stuur tikje scheef
Dat bedoel ik dus.Klobster schreef:Mijn stuur staat ook een tikkie scheef. De vertandig in het stuur en op de as is wel zo grof dat als je 1 tand opschuift het stuur ergens tussen 5 en 10 graden verdraait. Dat is wel iets meer dan een tikkie scheef.
Als er DSC op je auto zit en je gaat het stuur verzetten dan zal de computer bij slip de auto proberen recht te zetten t.o.v. het stuur. Dus als je stuur niet meer in zijn gecalibreerde middenstand staat zal de computer je auto ook niet meer goed recht zetten. Nou is dit wel wat overdreven, maar toch..
Ik ben er mee naar een schade hersteller geweest en die kan echt een auto uitlijnen. Maar het is een tijd rovende klus om het stuur precies recht te krijgen. Een paar keer proberen en tussen door een paar keer flink sturen (rijdend). Daar hebben de meeste garages geen zin in of het wordt erg duur. Ik begin er niet aan en wen er al aan.
Ga naar een man als Lammert van der Meulen in Dokkum, die zet 'm perfect voor je.
Ook past hij de uitlijning aan je wensen aan.
Je gaat pas weg als jij 100% tevreden bent.
Zijn website
Re: Stuur tikje scheef
dit probleem heb ik ook een tijdje.In totaal 5 keren uitgelijnd.maar probleem blijft hetzelfde.Of hij gaat een tikje naar links of een tikje rechts.en inderdaad het is minimaal,maar toch irriteert het mij.Nu ik dit lees,schijnt dat er meerdere zijn met dit probleem.Om naar Dokkum te gaan is het voor mij te ver.Maar ik zoekl wel een oplossing voor.
Bmw 318i 2003 facelift Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat
Re: Stuur tikje scheef
Ik heb dus ook dat uitlijnen niet helpt. en inderdaad het stuur eraf halen en verzetten geeft een veel groter verschil de andere kant op. (|
Best raar dat veel mensen er last van hebben maar bij een 3 spaaks stuur kan het erg storend zijn.
Best raar dat veel mensen er last van hebben maar bij een 3 spaaks stuur kan het erg storend zijn.
Re: Stuur tikje scheef
naar mening heeft dit eigelijk niet veel te maken met de uitlijning.Ik denk dat het te maken heeft met de stuurinrichting zelf.Ik denk dat dit iets vertoont van een slijtage in stuurinrichting systeem.Maar waarin het ligt weet ik ook niet .Ik zit een tijdje al met dit probleem en dacht dat ik de enige ben,maar blijkt meerdere hier last van te hebben.Pas geleden is mijn auto verlaagd met nieuwe schokdempers en nieuwe wielen.2 keer uitgelijnd,toch blijft het probleem.Ook als ik op de grote weg rijdt,lijkt het op ik het altijd een tikkeltje moet corrigeren of bijsturen.Echt heel stabiel rijdt het niet.Ik was binnenkort van plan om bij de dealer te gaan om dit uitgebreid te laten onderzoeken.Alleen vind ik het jammer dat ze bij de dealer heel lichtzinneg over denken.Ik ben al een keertje geweest,maar zonder resultaat.Dus mensen die meer ervaring hierover hebben en oplossingen hebben,zou ik zeggen barst maar los.WANT MENSEN WIJ HEBBEN GEKOZEN TOCH VOOR DEGELIJKHEID? :? :? :?
Bmw 318i 2003 facelift Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat
Re: Stuur tikje scheef
Welke kant staat het stuur op?
Bij mij stond hij ook iets scheef, de uitlijner (Lammert) zei dat auto's altijd de neiging hebben om een bepaalde kant op te willen. (weet niet meer welke) Torque steering heet dat geloof ik. Hij heeft mijn auto uitgelijnd met het stuur iets scheef.... probleem opgelost. Als jullie dus bij de volgende uitijn beurt even aan de uitlijner aangeven welke kant het stuur op staat, kan die het voor je corrigeren.
Bij mij stond hij ook iets scheef, de uitlijner (Lammert) zei dat auto's altijd de neiging hebben om een bepaalde kant op te willen. (weet niet meer welke) Torque steering heet dat geloof ik. Hij heeft mijn auto uitgelijnd met het stuur iets scheef.... probleem opgelost. Als jullie dus bij de volgende uitijn beurt even aan de uitlijner aangeven welke kant het stuur op staat, kan die het voor je corrigeren.
Re: Stuur tikje scheef
Kijk, dat is volgens mij ook de oplossing. Dat ga ik eens voorstellen als er andere velgen onderkomen.
Torque steering is volgens mij voor voorwiel of 4 wiel aandrijving, dat is dat een auto naar 1 bepaalde kant trekt als er vermogen op de sturende wielen wordt gezet.
Torque steering is volgens mij voor voorwiel of 4 wiel aandrijving, dat is dat een auto naar 1 bepaalde kant trekt als er vermogen op de sturende wielen wordt gezet.
Re: Stuur tikje scheef
Volgens mij zet een BMW op onverhard z'n achterste naar links ( stuur recht en tc of dsc uit ) maar dit merk
je normaal niet of nauwlijks, met een sperdifferentieel is dit veel minder en gaat hij strak rechtdoor.
je normaal niet of nauwlijks, met een sperdifferentieel is dit veel minder en gaat hij strak rechtdoor.
Re: Stuur tikje scheef
Mijn auto gaat ook kaarsrecht vooruit als ik het stuur los laat alleen hij staat in de rechtuitstand gewoon niet mooi recht.
Ik heb een M-sportstuur en het valt dus best op, en dat is gewoon jammer.
Ik zal hem binnenkort nog eens laten uitlijnen en er de nadruk is op leggen.
@mini: ik weet niet of ik je kan overtuigen, je kan iets irritant vinden of niet, als mensen het zien zouden ze inderdaad kunnen denken waar maakt hij zich druk om maar ik leg de lat nogal hoog. ;D
Ik heb een M-sportstuur en het valt dus best op, en dat is gewoon jammer.
Ik zal hem binnenkort nog eens laten uitlijnen en er de nadruk is op leggen.
@mini: ik weet niet of ik je kan overtuigen, je kan iets irritant vinden of niet, als mensen het zien zouden ze inderdaad kunnen denken waar maakt hij zich druk om maar ik leg de lat nogal hoog. ;D