Geluid band LV

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Maharbal

Geluid band LV

Bericht door Maharbal » 12 apr 2011, 08:59

Hoorde gister een geluid alsof 1 band (LV) veel meer 'rol lawaai' (je weet wel, als je grote banden hebt hoor je ze gewoon meer door de rolweerstand etc) maakt. Het is overigens meteen weg als ik ook maar een BEETJE naar links stuur (gewicht komt dan op rechts). Dit doet mij denken aan de wiellager, maar het geluid is ook meteen weg als ik rem. Het is ook niet een hoogtonig geluidje zoals je meestal hoort als je wiellager aan het overlijden is / overleden is. Geluid wordt overigens ook luider naarmate de snelheid toeneemt.

Aanlopende rem, wiellager of toch iets anders? Heeft iemand een idee? Ik heb niet zomaar de mogelijkheid om de band er even af te halen (woon midden in het centrum), dus voordat ik het doe wil ik enigszins gericht kunnen kijken :)

Bimmergirl87

Re: Geluid band LV

Bericht door Bimmergirl87 » 12 apr 2011, 09:22

Dat probleem heb ik ook, ik hoor een hoge toon/schavend geluid bij mijn achterbanden vandaan komen, als hij om de krik staat en ik draai de band rond dan hoor je het geluid ook, is dat dan een lager of iets met de remmen?..
Eens BMW, altijd BMW

Bimmergirl87

Bericht door Bimmergirl87 » 12 apr 2011, 09:36

Dank je, ik ga het eens proberen binnenkort..
Eens BMW, altijd BMW

Maharbal

Bericht door Maharbal » 12 apr 2011, 09:40

judaz schreef:aan je beschrijving te horen, toch een wiellager wat het aan het begeven is. Je kan het betreffende wiel eens omhoog krikken en eens voelen of er geen speling op zit en of ie nog wel vlotjes, vrij ronddraait...
Zoiets vermoedde ik ook, maar ik vind het raar dat het geluid ook weg is als ik rem? Hetzelfde als ik ook maar een beetje (echt een beetje, een aantal cm dus) naar links stuur...dan is het weg. Bijzonder.

Zodra ik de mogelijkheid heb zal ik 'm eens opkrikken en voelen inderdaad. Ik geloof dat je het ook aan de veerpoot kunt voelen.

Maharbal

Bericht door Maharbal » 12 apr 2011, 09:58

Goed, wiellager is dan de eerste verdachte. Dank voor de uitleg :)

Ik heb eens begrepen van een monteur dat je aan de veerpoot kunt voelen als je wiellager stroeft loopt. Schijnbaar voel je het dan enigszins tikken/schuren in de veerpoot zelf.
Laatst gewijzigd door Gast op 12 apr 2011, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

peet330d

Bericht door peet330d » 15 apr 2011, 21:27

ik denk ook dat het een wiellager is, de mijne maakte trouwens een licht bonkend geluid, en die was dus ook overleden.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”