te laag oliepeil BMW 525 I E 61 09/2006
Hoi,
Mijn boordcomputer in de auto geeft aan dat het oliepeil te laag is. Hoeveel olie moet er dan bij in ?
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Ik hoor het graag.
Mvrgr,
Harko Rietman jr.
Mijn boordcomputer in de auto geeft aan dat het oliepeil te laag is. Hoeveel olie moet er dan bij in ?
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Ik hoor het graag.
Mvrgr,
Harko Rietman jr.
Re: te laag oliepeil BMW 525 I E 61 09/2006
Grappig, ik kreeg dit weekend ook een lage olie melding maar als ik dan in mijn iDrive keek steed die op vol. Omdat het oranje lampje bleef branden toch even 1 liter er in gegooid en onderweg BMW service gebeld. Oranje lampje kan je mee door rijden, rood niet. Even nacht laten staan en de melding is nu weg.
Mocht in jou geval het peil echt te laag zijn zou ik met 1 liter beginnen en kijken of dat de melding doet verdwijnen.
Mocht in jou geval het peil echt te laag zijn zou ik met 1 liter beginnen en kijken of dat de melding doet verdwijnen.
Hoi,
Heb net naar het oliepeil via de boodcomputer gekeken en deze geeft aan dat de olie op niveau is.
Is de oliepeilsensor kapot ? Er staat iets meer dan 101000 km op de klok.
Heb net naar het oliepeil via de boodcomputer gekeken en deze geeft aan dat de olie op niveau is.
Is de oliepeilsensor kapot ? Er staat iets meer dan 101000 km op de klok.
Die van mij zit tegen de 100.000 aan bijna. Het leek wel op een incorrecte foutmelding in mijn geval. Als je de auto uit hebt gehad en na een kwartier of zo weer start dan blijft die melding geven?
Hoi,
Dat heb ik nog niet geprobeerd, las elders hier op het portal dat bij ongeveer 100000 km meestal de oliepeilsensor kapot gaat.
Dat heb ik nog niet geprobeerd, las elders hier op het portal dat bij ongeveer 100000 km meestal de oliepeilsensor kapot gaat.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Ik zou niet zomaar 1 liter bijvullen...
Soms is een halve liter al het verschil tussen het minimum en maximum peil.
Ik zou dus beginnen met een halve liter, en dan eens verder kijken.
Maar ik begrijp het goed dat er geen peilstok meer aanwezig is op de E6x serie?
Soms is een halve liter al het verschil tussen het minimum en maximum peil.
Ik zou dus beginnen met een halve liter, en dan eens verder kijken.
Maar ik begrijp het goed dat er geen peilstok meer aanwezig is op de E6x serie?
Ja inderdaad zit geen peilstok meer in, alles via de Idrive.
- Kingfisher
- Contacteer:
Voor zover ik weet hebben de diesels wel een peilstok, maar de benzineversies niet.
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Hoi,
Heb net de garage gebeld, morgen ff brengen en na laten kijken of de sensor kapot is. Wordt vervolgd.
Heb net de garage gebeld, morgen ff brengen en na laten kijken of de sensor kapot is. Wordt vervolgd.
Ben wel benieuwd naar de uitslag, moet zelf binnenkort ook naar de dealer. Kan die dit meteen even mee nemen
Ik zie hier toch echt een opvallende rode peilstok zitten ! (foto gestolen van z3mrunner's topic)H.J. Rietman jr schreef:Ja inderdaad zit geen peilstok meer in, alles via de Idrive.
Is dit bij benzine auto's anders ? Ik zie in mijn iDrive weer geen olienivometer o.i.d. zitten waar BMW_Lover het over heeft ...
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
Hoi,
Geloof mijn 525 I E 61 heeft geen peilstok, oliepeil checken gaat via de Idrive.
Geloof mijn 525 I E 61 heeft geen peilstok, oliepeil checken gaat via de Idrive.
- Kingfisher
- Contacteer:
...zei ik toch....Kingfisher schreef:Voor zover ik weet hebben de diesels wel een peilstok, maar de benzineversies niet.
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Als je teveel olie navult kan de katalysator (benz) en roetfilter (D) beschadigd raken! teveel "onverbrande" olie in het blok wordt afgestoten en komt dus eerst in het uitlaatspruitstuk en vervolgens in de kat terecht en verbrandt alsnog daar met als gevolg ..fliter doorgebrand of verstopt.
Dus: in etappes bijvullen, checken, en tot bij voorkeur ietsjes onder max.level. bijvullen.
Groetjes und viel Freude am Fliegen!
Dus: in etappes bijvullen, checken, en tot bij voorkeur ietsjes onder max.level. bijvullen.
Groetjes und viel Freude am Fliegen!
Hoi,
De garagehouder belde, er moest een liter olie bij in, sensor is oke.
Groeten,
Harko Rietman jr.
De garagehouder belde, er moest een liter olie bij in, sensor is oke.
Groeten,
Harko Rietman jr.