spanning weg trekhaakcontactdoos
spanning weg trekhaakcontactdoos
Beste mensen,
Bij mijn touring e46 2002 is spontaan de spanning weg van de contactdoos voor aanhangerverlichting etc.
Voorheen geen probleem, ligt niet aan de aanhangerverlichting, ook de fietsdragerverlichting is dood. Het zit dus in de auto, het kapje eraf geschroefd van de contactdoos, alle bedrading zit netjes en vast echter met testlampje nergens spanning gemeten.
weet iemand waar ik verder moet gaan zoeken, is er iets gezekerd en dat dit eruit ligt? Trekhaak zit er net een half jaar onder.
pdc is niet geschakeld, dus geeft signaal wanneer fietsendrager erachter hangt, maar daar valt mee te leven.
Bij mijn touring e46 2002 is spontaan de spanning weg van de contactdoos voor aanhangerverlichting etc.
Voorheen geen probleem, ligt niet aan de aanhangerverlichting, ook de fietsdragerverlichting is dood. Het zit dus in de auto, het kapje eraf geschroefd van de contactdoos, alle bedrading zit netjes en vast echter met testlampje nergens spanning gemeten.
weet iemand waar ik verder moet gaan zoeken, is er iets gezekerd en dat dit eruit ligt? Trekhaak zit er net een half jaar onder.
pdc is niet geschakeld, dus geeft signaal wanneer fietsendrager erachter hangt, maar daar valt mee te leven.
Re: spanning weg trekhaakcontactdoos
er zit een module in je kofferbak "anhangermodul" zit bij mijn coupe rechtsboven tegen de hoedenplank zeg maar misschien de stekker los, en vanaf die module lopen ook kabels naar onder andere je achterlichten om daar spanning weg te pakken dus die ik even volgen
bedankt voor je reactie, ik ga zoeken..
dus.. alles gevolgd, inderdaad een blokje bekeken waar de bedrading inloopt maar daar staat gewoon spanning op, knipperen met testlampje op bedrading van knipperlichten etc. Wat doet dit blokje? kan dit kapot zijn?
volgens mij is die module kaduuk.
is dit los te krijgen (geen OEM bedrading maar bosal)?
is dit los te krijgen (geen OEM bedrading maar bosal)?
Kijk ook eens naar de zekeringen boven in het dashboardkastje.
De contactdoos heeft afhankelijk van de uitvoering 13 of 7 polig meerdere afzekeringen.
De contactdoos heeft afhankelijk van de uitvoering 13 of 7 polig meerdere afzekeringen.
ik zie een zekering voor anhangerkupplung en deze is goed, klopt ook m.i. want ik heb spanning tot aan de module. ook de knipperlichtaansluitingen, testlampje knippert vrolijk mee. Ik heb die module maar losgehaald en zie een prachtige printplaat waar ik niets mee kan. waar dient de module precies voor?
iemand ideeen over hoe dit kan?
ook pdc doet nu raar, 1 sensor waarschijnlijk kaduuk, waar haal ik goedkoop (kost tie?)een zo'n sensor rond model?
ook pdc doet nu raar, 1 sensor waarschijnlijk kaduuk, waar haal ik goedkoop (kost tie?)een zo'n sensor rond model?
die module zorgt ervoor checkcontrol gewoon blijft werken met en zonder aanhanger, je kan door die boordcomputers niet zomaar meer wat draadjes aftappen geloof ik.
PDC sensor heb k destijds gewoon bij de dealer gekocht, je kan voelen welke kapot is, heb op je stekker dus helemaal geen spanning? je kan namelijk die stekker nog wat uit elkaar halen misschien dat daar wat los zit..
volgens mij is de module de bovenste rij de input en de onderste rij de output (dus naar je stekker) heb je op beide kanten spanning?
PDC sensor heb k destijds gewoon bij de dealer gekocht, je kan voelen welke kapot is, heb op je stekker dus helemaal geen spanning? je kan namelijk die stekker nog wat uit elkaar halen misschien dat daar wat los zit..
volgens mij is de module de bovenste rij de input en de onderste rij de output (dus naar je stekker) heb je op beide kanten spanning?
op die aanhanger module heb ik maar op 1 zijde spanning. kun je die los krijgen? Kost da..?
alvast dank voor reactie(s)
alvast dank voor reactie(s)
volgens mij is de module bij de dealer gewoon te bestellen geloof ik
volgens dealer had hij geen bosal maar alleen bmw module. Brezan verkocht ze niet los, alleen in set incl. bedrading en duur.
iemand idee waar ik terecht kan?
iemand idee waar ik terecht kan?
niemand?
Ik heb toevallig het zelfde probleem had maar aan 1 kant spanning alles nagelopen niks kunnen vinden. Heb inmiddels een setje van bosal besteld en binnen complete draadboom en kastje €152. Bij de dealer koste een los kastje 113 ex btw. Als ik het kastje bekijk denk ik dat je hem zo op de originele kabel kan schuiven/klikken.
ruud1986 bedankt voor je antwoord. wat een prijzen.. kan dit kastje er niet tussen uit gelaten worden ofwel bedrading verbinden?
in het kastje zit een printplaat en daar wordt ik niet veel wijzer van.
in het kastje zit een printplaat en daar wordt ik niet veel wijzer van.