Speakers doen het niet, radio wel.

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Ravin

Speakers doen het niet, radio wel.

Bericht door Ravin » 25 apr 2011, 02:56

Geachte lezers,

Ik heb een BMW E46 320d uit 2001

De radio doet het nog, althans alles gaat aan, maar er komt geen geluid uit de speakers.

Weet iemand hier wat het probleem is?

Dank alvast.

Ravin

Re: Speakers doen het niet, radio wel.

Bericht door Ravin » 25 apr 2011, 19:36

IK heb alles losgehaald en bekeken, de zekeringen doen het allemaal 7,41 en de ene op de achterkant van de radio. De bekabeling is goed. KAn het dan aan de radio zelf liggen?

Ravin

Bericht door Ravin » 27 apr 2011, 10:53

Ik heb een andere radio-cassette in de auto gedaan, maar hij gaat wel aan en alle zenders komen in beeld, maar er komt geen geluid uit de speakers.....

Wie o wie kan me helpen?

Arne46

Bericht door Arne46 » 08 mei 2011, 17:11

Hey Ravin

Al enig nieuws? ik heb exact hetzelfde probleem, ik heb dit echter wel meteen na de inbouw van de plug & play speakers van Rainbow gehad. De radio speelde perfect voor enkele uren. De volgende dag werkte de radio perfect na het starten van de wagen maar had ik de eerste minuut geen geluid. Toen werkte hij wel perfect voor de hele rit en dan na het stilleggen is het weer helemaal gedaan, ook hier alle zekeringen in orde. Heb jij een andere radio cassette uit een ander voertuig geprobeerd? Bij mij is er ook niets meer uit te krijgen. Eigenaardig

Naar verluid zou het kunnen zijn dat de radio automatisch geen geluid meer doorgeeft naar de speakers omdat het een veiligheid zou zijn. Dus ergens een probleempje in de bedrading ofzo.

Zal je op de hoogte houden.

grtz

Arne46

Bericht door Arne46 » 08 mei 2011, 18:20

Hey

Hier ben ik al weer. Probleem is opgelost. Bij mij was er een slecht contact dat de tweeter van de rainbow set maakte op het chasis. Effe geïsoleerd en klaar is kees. Radio doet het weer. Dus ik zou even zoeken naar een slecht contact in de bedrading van de radio/speakers. Mss heb je onlangs een mod uitgevoerd aan je audio en kan daar het probleem zitten. Succes

Grtz

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”