TomTom, verkoopt JOUW gegevens aan de politie

Nieuwe modellen, dealer nieuws, aanbiedingen etc...
Jaapi

Re: TomTom, verkoopt JOUW gegevens aan de politie

Bericht door Jaapi » 27 apr 2011, 11:14

hoorde het vanochtend op het nieuws idd. Ja lang leve de "klik"maatschappij...lkkr elkaar erbij na...bedoel klikken.
Lang leve OEM navi
Heb je mooi goed idd!

bkw38

Bericht door bkw38 » 27 apr 2011, 11:25

Inderdaad! Net zoals kamer van koophandel die je gegevens aan callcenters verkopen..
E60 530D

bkw38

Bericht door bkw38 » 27 apr 2011, 11:34

KVK heeft het niet gevraagd aan mij.
E60 530D

Henry320d
Contacteer:

Bericht door Henry320d » 27 apr 2011, 11:34

Daarom rijd ik ook noooooit te hard..... :whistle:

kaasplank

Bericht door kaasplank » 27 apr 2011, 12:16

Ik zie het probleem niet zo. Je gegevens worden anoniem gebruikt indien je daar toestemming voor geeft. Over een periode van meerdere jaren kan de politie dan eventueel beslissen of ze ergens een flitspaal neerzetten. Die dingen komen er toch. Met of zonder de hulp van tomtom.
OEM wordt overgewaardeerd :P | Mijn hok

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 27 apr 2011, 12:18

Ik zie het probleem wel, maar maak me er niet zo druk om...

NielsE36

Bericht door NielsE36 » 27 apr 2011, 12:39

Ik zit er wel mee, maar het valt redelijk in het niet bij wat Apple en Google respectievelijk voor gegevens misbruiken bij de I-phone en Android-mobieltjes.

Gelukkig heb ik Garmin als navigatie ;)

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 27 apr 2011, 12:45

't Is Googles core business om te weten wat jij denkt, doet en waar jij bent... En zo zijn er nog tig andere bedrijven ;) Of dat nou Apple, Microsoft, Google, TomTom of Sony is...

Naar mijn mening echter onderstreept dit de policy van de politie wel, ze gaan zelfs investeren in locaties waar te hard gereden wordt om zo flink mogelijk te cashen. Terwijl ze beter de locaties bij TomTom zouden kunnen opvragen waar veel ongelukken gebeuren, da's imho veel relevanter...

Farl

Bericht door Farl » 27 apr 2011, 13:14

Het probleem is dat ze ongevraagd dingen van ons gebruiken voor andere doeleinden. Zonder toestemming van de gebruiker zoiets doen, vind ik een slechte zaak (of het nu Apple, Google of TomTom is)! :(

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 27 apr 2011, 13:16

Tjah, dan moet je de gebruiksvoorwaarden niet accepteren... :roll: 't Is niet leuk bij een apparaat wat je graag wilt hebben, en niemand leest die dingen omdat ze veel te eager zijn met hun nieuwe speeltje aan de slag te kunnen, maar daar stond het wel in...

Bimmergirl87

Bericht door Bimmergirl87 » 27 apr 2011, 13:17

Farl schreef:Het probleem is dat ze ongevraagd dingen van ons gebruiken voor andere doeleinden. Zonder toestemming van de gebruiker zoiets doen, vind ik een slechte zaak (of het nu Apple, Google of TomTom is)! :(
helemaal mee eens...

Het zijn gewoon schoften, laat ze eens wat aan die gevaarlijke kruispunten ed doen, ipv mensen controleren en bekeuren voor 5 km te hard rijden :leip:
Eens BMW, altijd BMW

320driver

Bericht door 320driver » 27 apr 2011, 17:07

Als je zo kijkt kun je helemaal geen navigatiesysteem meer gebruiken :h:

bkw38

Bericht door bkw38 » 27 apr 2011, 17:08

Vreemd.. Opeens krijg ik een e-mail van TOMTOM..

Met:

Dit is wat we met uw gegevens doen en hoe we omgaan met uw privacy

Beste klant,

Als u een TomTom gebruikt, vragen wij u of wij reistijdeninformatie mogen verzamelen. Een grote meerderheid van onze klanten geeft ons hiervoor akkoord. We gebruiken deze gegevens om onze producten te verbeteren. Zo maken wij op basis van deze gegevens accurate file-informatie, zodat wij u zo snel mogelijk op uw bestemming kunnen krijgen. We kunnen ook afleiden of ergens nieuwe wegen zijn aangelegd en onze kaarten snel aanpassen. Betrouwbare reistijdeninformatie is bovendien onmisbaar voor goede routebegeleiding.

We stellen deze reistijdeninformatie ook beschikbaar aan gemeenten en provincies. Zo kunnen ze zien hoe en waar files ontstaan en kunnen ze gerichte maatregelen nemen die de verkeersdoorstroming bevorderen en onze wegen veiliger maken. Gisteren is gebleken dat de verkeersinformatie die wij verstrekken ook is gebruikt door de politie om te kijken waar vaak te hard wordt gereden en op die plekken gericht op snelheid te controleren. Wij hebben dit soort gebruik niet voorzien en veel van onze klanten zijn er ook niet gelukkig mee. We zullen daarom bepalingen opnemen in onze licentievoorwaarden om dit type gebruik in de toekomst te voorkomen.

Dit is wat we met uw gegevens doen en hoe we omgaan met uw privacy:

We vragen u om toestemming om reistijdeninformatie te verzamelen. U kunt deze toestemming verlenen en ook weer intrekken.
Als u een LIVE-apparaat gebruikt, ontvangt u verkeersinformatie in realtime en draagt u automatisch bij aan het genereren van verkeersinformatie door op anonieme wijze snelheid en positie naar onze servers te sturen.
Alle verkeersdata die wij ontvangen is anoniem en op geen enkele wijze terug te voeren naar een apparaat of gebruiker. Niet door ons en niet door de politie.
We gebruiken de informatie om u de snelste beschikbare route te geven en u waar mogelijk langs de files te leiden.
We werken samen met wegbeheerders over de hele wereld waarbij we verkeersinformatie inzetten voor het verbeteren van de doorstroming en het veiliger maken van de wegen.

Als u overigens wilt weten waar de laatste flitscamera’s zich bevinden, ga dan naar TomTom HOME om uw apparaat gratis van de laatste flitscameralocaties te voorzien.

Met vriendelijke groet,

Images

Harold Goddijn
CEO TomTom
E60 530D

Bimmergirl87

Bericht door Bimmergirl87 » 27 apr 2011, 17:19

hahaha heel toevallig, zwetsers, zo gaan zichzelf nu indekken :gek:
Eens BMW, altijd BMW

320driver