Ergens een Tik

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
nassje

Ergens een Tik

Bericht door nassje » 29 apr 2011, 07:35

Beste heren,

Ik zit sinds gisteren met een tik in of om m'n motor :s
Tijdens het rijden hoorde ik bij het flink gasgeven boven de 2500 rpm een ratel/tik geluid..
Het klinkt alsof er een stokje in een fan zit.. des te harder je gas geeft des te sneller het geratel klinkt..
Overal gekeken, maar niks zit los (wat te zien is) auto reageert niet anders dan normaal..
Nergens lekkages of flinke rook ofsjo..

Het geluid hoor je amper van buiten het klinkt alsof het van onder komt (onder m'n pedalen) of ergens aan de achterkant van de motor (kant richting interieur)

Bij het normaal rijden hoor je het geratel niet, misschien is het er wel maar niet hoorbaar..
Gaat om een 525tds Automaatje kmstand 451.XXX

Ik ga morgen een week op vakantie en de auto heeft vorige week nog een check/beurt gehad en er was niks bijzonders.
Voor m'n vakantie ga ik ongeveer een kleine 1500km rijden.. Is dit nog wel verstandig :gek:
Edit:
Er was trouwens wel wat, 1 verstuiver lekte zeer minimaal maar dit kon ook gedaan worden na m'n vakantie. Voor mij was het ook iets teveel (financieel) om dit er toen ook nog erboven op te doen. Neem aan dat €200,- per stuk normale prijs is.
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||

BMW_Lover
Contacteer:

Re: Ergens een Tik

Bericht door BMW_Lover » 29 apr 2011, 12:56

Kan er ook niet iets in een lucht rooster vast zitten wat meer lawaai maakt naarmate de snelheid hoger wordt?
Light travels faster than sound...
which is why most people appear brilliant until you hear them.

Afbeelding

nassje

Bericht door nassje » 29 apr 2011, 15:54

Probleem opgelost, het werd erger dus direct naar een garage gereden en het blijkt gewoon dat een hitteschild los hing op mijn achteras.
Weer ff gemonteerd en probleem weg :gek:
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||

Beens1

Bericht door Beens1 » 29 apr 2011, 21:49

't Is dat het al opgelost is (fijn dat je het even meld! :duim: ), maar anders had ik je het wel als optie gezegd.
Vaak is een ratelend geluid bij bepaalde toerentallen een loszittende hitteschild of uitlaatklem. Moet eerdaags ook weer eens onder mijn wagen kijken, daar er weer het één en ander hinderlijk rammelt...

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”