schuifdak kapot, repareren mogelijk?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
fabricsman

schuifdak kapot, repareren mogelijk?

Bericht door fabricsman » 04 mei 2011, 08:47

Beste Forumleden,

Gisteravond wilde ik nog "even" lekker mijn dak open doen en halverwege het openschuiven hoorde ik veel geknars boven me en zag ik het dak een beetje happerend stoppen. :'( Daarna snel geprobeerd het dak dicht te doen en dit ging gewoon heel soepel.

In de kantelstand lukte ook nog dus toen nog een keer geprobeert open te doen maar dan goed kijkend of die schuin weg trok oid. Niet te zien maar wel weer het geknars en stoppen.

Nu klonk het geknars alsof er een staalkabel op breken staat of al half vergaan is. Ik heb hetzelfde geluid ook wel eens in een deur gehad bij het bedienen van een raam en dat bleek dus ook de staalkabel te zijn die het scharnier systeem aandrijft.

Nu is mijn vraag, kan ik hier iets aan vervangen/repareren zodat het dak weer naar behoren functioneert. Ik wil het gehele daksysteem gewoon demonteren en alsware reviseren zodat ik er weer jaren van kan genieten.

Wie heeft ervaring en tips voor me; welke onderdelen heb ik nodig en is het "te doen" ik heb 2 rechterhanden.

Alvast bedankt,

John-John

Bimmergirl87

Re: schuifdak kapot, repareren mogelijk?

Bericht door Bimmergirl87 » 04 mei 2011, 09:07

Hoi John,

ik heb een ander soort dak ,maar bij mij was het de kabel die gebroken was, bij jij lijkt het mij dat het de kabel is of het tandwiel, je kunt deze onderdelen gewoon bij de dealer bestellen, en zelf monteren...

Succes..
Eens BMW, altijd BMW

fabricsman

Bericht door fabricsman » 04 mei 2011, 15:16

Ok, heel mooi. Ga hem over een paar weken geheel demonteren en zal dan zien wat ik ermee kan. Nu eerst nog "even" een verbouwing afronden.

Bimmergirl87

Bericht door Bimmergirl87 » 04 mei 2011, 15:26

oke succes,als je hem helemaal demonteerd, kun je ook zien wat er nou stuk is en kun je dat onderdeel gewoon bestellen bij de bmw dealer.

succes ermee
Eens BMW, altijd BMW

Bimmergirl87

Bericht door Bimmergirl87 » 04 mei 2011, 16:00

ja inderdaad heel logisch
Eens BMW, altijd BMW

fabricsman

Bericht door fabricsman » 05 mei 2011, 09:33

Ja die handleiding gebruik ik voor na de reparatie het dak weer af te stellen.

Als ik ermee aan de gang ga maak ik er foto's van zodat ik er andere weer mee op weg kan helpen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”