Linker portier sluit niet af

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
polipoli

Linker portier sluit niet af

Bericht door polipoli » 07 mei 2011, 18:08

Dag mensen,
Ik heb net een nieuwe E46 gekocht (323 Ci). Top bak, maar helaas heb ik iets over het hoofd gezien: het linkerportier blijkt net niet helemaal goed af te sluiten, waardoor er alleen op de snelweg geruis hoorbaar. Bij nadere inspectie blijkt dat de deurstopper is losgebroken. Ik vermoed dus dat het portier een keer is doorgeklapt.....of zoiets, geen idee. Hij is in elk geval iets ontzet.

Mijn vraag, is er een plaats waar de deur kan worden afgesteld, opdat ik deze dichter kan laten sluiten? Of moet de garage dit doen? De deurstopper zal waarschijnlijk wel weer vastgelast kunnen worden...hij hangt nu los in het portier en functioneert dus niet....

En idd, stom dat ik het niet gezien heb. Auto ziet er verder tip top uit en dit viel me pas op toen ik op een helling geparkeerd stond en de deur niet open bleef staan.

Benieuwd naar jullie reacties..

Groeten!

Coldburn

Re: Linker portier sluit niet af

Bericht door Coldburn » 07 mei 2011, 19:24

Oei schade gehad dan. Volgens mij kun je er weinig aan verstellen want het zijn vaste punten en lassen tsja. Als het gaat, en dat kan je zelf ook als je wat handiger bent, zou ik het zowiezo lassen.

nannol

Re: Linker portier sluit niet af

Bericht door nannol » 10 mei 2012, 13:19

ik heb dit exact zelfde probleem nu ook, als ik op de snelweg rijd dan hoor ik duidelijk geruis, en als ik sneller dan 50 rijd en dan mijn raam omlaag en weer omhoog doe sluit hij ook niet goed af. ik heb al verscheidene dingen geprobeerd, onder andere andere motor in dat portier want het raam zat al behoorlijk wat speling op, nja dat was eigenlijk het enige logische wat ik kon bedenken, maar dit heeft niet geholpen en de wagen gaat binnenkort naar de Dealer zelf en zei zeggen 45 minuut werk tot 1,5 uur dus het is geen groot karwei maar dan wordt het tenminste goed gedaan. dus ik laat wel ff weten of dit allemaal goed komt, :ja:
gang is alles :D:D

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”