Hulp gevraagd aanschaf 325i

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Rob2921980

Hulp gevraagd aanschaf 325i

Bericht door Rob2921980 » 15 mei 2011, 23:41

Beste BMW liefhebbers,

Mijn naam is Rob en ik ben voornemens een BMW 325i uit 2004 aan te schaffen met 94.000 km op de klok.

Ik heb hem bezichtigd maar als gevolg daarvan heb ik nog wat vragen.

Op de klok staat inderdaad 94.000 km maar de bestuurdersstoel heeft wel wat schade. Het betreft een auto met sportstoelen en de wangen van de bestuurderstoel vertonen slijtage. Precies op de rand van het stiksel is de kleur doorgesleten. Wat ooit kiezelgrijs was is nu gewoon een beige leerkleur. Mijn vraag is kan dit bij een dergelijke km stand, de boekjes kloppen maar ik word toch wat achterdochtig. De rest van het interieur is als nieuw.

Daarnaast functioneren de sleutels niet meer of afstand. Volgens de garagehouder moeten deze opnieuw geprogrammeerd worden. Nou las ik ook ergens op dit forum dat je aan de data van de sleutel kan zien wat de km historie is. Bij mij borrelt dan de vraag op, is deze bewust gereset?

Voor de rest heeft de onderste rand van de voorbumper wat lakschade. Enkel de lak is ervan af gesprongen, de verf zit er nog wel op. De rest van de auto staat strak in de lak. Het zou steenslag kunnen zijn maar dan wederom de vraag is dit niet teveel voor een auto met slechts 94.000 km op de teller.

Al met al ben ik nieuwsgierig wat jullie opninie hierover is. De auto ziet er verder superstrak uit, de boekjes kloppen en hij rijdt prima

Wat denken jullie GO og NO GO!!

Gr. Rob

dw70

Re: Hulp gevraagd aanschaf 325i

Bericht door dw70 » 16 mei 2011, 09:24

-boekjes kloppen. Dat is een goede indicatie.
-erop staan dat "de sleutel op afstand" weer in orde is gemaakt bij een eventuele verkoop.
-het bedrijf waar de auto in onderhoud is geweest met het kenteken checken of dat zo was. Uit het verhaal is niet duidelijk of het dezelfde werkplaats was van de huidige verkopende partij.
-de stoel kapot is een BMW euvel. Alle stoelen van BMW hebben een hekel aan jeans broeken.

Klopt alles en rookt de auto niet bij het gas terugnemen en gas geven: GO

Vertrouw je het alsnog niet: een ANWB keuring aanvragen. Dan weet je het zeker. Maar is wel voor eigen rekening.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 16 mei 2011, 09:40

ALTIJD een keuring doen met zo'n aankoop. Boekjes kan je zo vervalsen. Je kan blanco boekejs kopen. Ik vind het ongeloofwaardig dat de stoelen zo versleten zijn mert 94k. En waarom werken de sleutels niet meer? Dat gaat niet vanzelf.Er is iets met die auto gebeurd. Ik zou afhaken.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

DutchPlayer

Bericht door DutchPlayer » 16 mei 2011, 11:30

Keuring laten doen, ik zweer er nu bij nadat ik bijna een nieuwe e46 heb na alle reparaties in anderhalf jaar tijd. En check het subframe goed, en bij test rit let op geklapper van het onderstel.

Succes!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”