hoeveel clubsport's zouden er zijn?
hoeveel clubsport's zouden er zijn?
wat ik mij af vraag is hoeveel clubsport's er in nederland rijden,hoe zou je daar achter kunnen komen?
ik weet wel dat de meeste bmw dealers er nog nooit van gehoord hebben.
gr hans
ik weet wel dat de meeste bmw dealers er nog nooit van gehoord hebben.
gr hans
Re: hoeveel clubsport's zouden er zijn?
Dat vraag ik me af. Maar hoeveel clubsports in Nederland..ook nog alleen originele Nederlandse clubsports of ook import tezamen?de meeste BMW dealers er nog nooit van gehoord hebben
Als je het wereldwijd wilt weten of origineel Nederlands dan zou ik gewoon BMW Nederland benaderen. Als zij willen kunnen ze zoiets voor je nakijken. Met import erbij is het nagenoeg niet te bepalen hoeveel er zijn, dan zou je zelf een heel register moeten bijhouden.
Wij hebben destijds bij Peugeot Nederland eens zoiets laten uitzoeken voor de 205 GTi Griffe, daar kwamen we destijds op zo'n 12 originele Nederlands geleverde modellen (alleen op de RAI en niet bij een dealer verkocht overigens) De import hebben we later 'berekend' aan de hand van kentekens registreren van bekenden met zo'n auto en marktplaats advertenties etc. Ik meen dat we op een totaal van 65 zijn gekomen van een auto waar er slechts 3000 van de band zijn gerold.
Wij hebben destijds bij Peugeot Nederland eens zoiets laten uitzoeken voor de 205 GTi Griffe, daar kwamen we destijds op zo'n 12 originele Nederlands geleverde modellen (alleen op de RAI en niet bij een dealer verkocht overigens) De import hebben we later 'berekend' aan de hand van kentekens registreren van bekenden met zo'n auto en marktplaats advertenties etc. Ik meen dat we op een totaal van 65 zijn gekomen van een auto waar er slechts 3000 van de band zijn gerold.
Iemand op driving-fun heeft een M3 CS gehad en volgens hem is er maar 1 orgineel NL geleverd als ik me niet vergis.
't Gaat hier niet om een M3 CS 
Er zijn ook diverse E46 clubsports geleverd, volgens mij als 320ci's, 325ci's en 330ci's.

Er zijn ook diverse E46 clubsports geleverd, volgens mij als 320ci's, 325ci's en 330ci's.
OKé,dan heb ik niks gezegd 

- largeproject
- Contacteer:
Ik ken iemand ut Brumme die zo'n ding heeft.
Volgens mij ken je hem,die heeft van die 4 kante banden onder zijn auto.

Volgens mij ken je hem,die heeft van die 4 kante banden onder zijn auto.

- JJ-BMW-F30
Hier heb ik er nog eentje voor je (320ci)
Zo aan het kenteken te zien is deze ingevoerd (MP prijs is €14.750,-)
klikkerdeklik
Zo aan het kenteken te zien is deze ingevoerd (MP prijs is €14.750,-)
klikkerdeklik
Wat is er zo bijzonder aan de clubsport eigenlijk, buiten de achtervleugel?
En dan doel ik met name op een 320 clubsport
En dan doel ik met name op een 320 clubsport
Bmwboii, de clubsport is leverbaar geweest in de 320/325/330 en de M3 lees ik hier boven.
De motor doet er in dit geval niet zo toe, het is een leuk pakket met extra's , kleur, mpakket,instaplijsten,spoiler en vast nog wel wat dingen.
De motor doet er in dit geval niet zo toe, het is een leuk pakket met extra's , kleur, mpakket,instaplijsten,spoiler en vast nog wel wat dingen.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
In ik meen England, zijn destijds volgens mij ook sportversies van de Facelift 318i geweest.
http://www.youtube.com/watch?v=VHiHD1g46io" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=VHiHD1g46io" onclick="window.open(this.href);return false;
't Filmpje betreft een auto uit Nieuw Zeeland iig.
Indd, maar valt me op dat ze in England soms tweede hands te koop zijn, hier niet.
- BMW Clubsport
Hoeveel clubsports er rond rijden in NL is moeilijk te zeggen, volgens BMW NL is er ooit 1 orgineel verkocht in NL. De E46 clubsport is ook niet gebouwd in enkele oplages, maar is gewoon een extra pakket waar men destijds voor kon kiezen.
Ik schat dat er op dit moment +/- 15 E46 clubsports rond rijden in NL. En misschien zelfs maar één 330 ci en dat is die van mij (correct me if I'm wrong
)
De e46 Clubsport is bedacht om de 'kloof' tussen een 330ci en een M3 te verkleinen. Helaas alleen optisch, motorisch is er niets veranderd op de uitlaat na.
Hier onder een korte uitleg over wat het clubsport pakket inhoudt:
BMW clubsport
BMW presenteerde op de Motorshow te Essen het Clubsport pakket.
Dat is een sportief pakket voor de zescilindermodellen van de 3-reeks Coupe.
Het omvat een hertekende voorspoiler, zijskirts, een aangepaste ophanging, een akoestisch pakket voor de uitlaat met verchroomde uiteinden, specifieke 18-duims lichtmetalen velgen (vooraan 225/40 R18 banden, achteraan 255/35 R18 banden), 20 kg geluidsisolatie verwijderd en een spoilertje op het kofferdeksel.
In het interieur kan je opteren voor een bekleding met alcantara of leder.
Je hebt ook een licht gewijzigd instrumentenbord, een korter pookje, sportstuur,drempelstrips met clubsport opschrift en aluminium cube zilver inlegstukjes.
Het hele pakket wordt verzorgd door de firma M, die voor de constructeur onder
andere ook al de opgevijzelde versies van de 3- en 5-reeks (M3 en M5 dus) produceren.
De Clubsport is enkel in 4 exclusieve kleuren te verkrijgen: Estoril blauw
metallic, Carbon zwart metallic, Titan zilver metallic en Velvet blauw metallic.
Echter bestaat er ook een E36 Clubsport, deze is wel gelimiteerd en in een oplage van 500 stuks geproduceerd. Hiervan denk ik ook dat nog maar een handjevol orgineel rond rijdt. Waarschijnlijk geen enkel in NL.
Bijzonderheden van de E36 Clubsport:
Gelimiteerde oplage van 500 stuks.
Waarschijnlijk alleen voor de 6 cylinder modellen; 320, 323, 328i. Op mobile.de heb ik ook al eens een 316i Clubsport gezien, dus zal niet motor afhankelijk zijn geweest.
M Aerodynamica Pakket
GT hoeken
Class II kofferklepspoiler met 3e remlicht
Carbon interieurlijsten
Clubsport instaplijsten
Interieur meestal alcantara, zoals de normale sport editions
Velgen Kreuzspeiche Styling 29
Clubsport
Ik schat dat er op dit moment +/- 15 E46 clubsports rond rijden in NL. En misschien zelfs maar één 330 ci en dat is die van mij (correct me if I'm wrong

De e46 Clubsport is bedacht om de 'kloof' tussen een 330ci en een M3 te verkleinen. Helaas alleen optisch, motorisch is er niets veranderd op de uitlaat na.
Hier onder een korte uitleg over wat het clubsport pakket inhoudt:
BMW clubsport
BMW presenteerde op de Motorshow te Essen het Clubsport pakket.
Dat is een sportief pakket voor de zescilindermodellen van de 3-reeks Coupe.
Het omvat een hertekende voorspoiler, zijskirts, een aangepaste ophanging, een akoestisch pakket voor de uitlaat met verchroomde uiteinden, specifieke 18-duims lichtmetalen velgen (vooraan 225/40 R18 banden, achteraan 255/35 R18 banden), 20 kg geluidsisolatie verwijderd en een spoilertje op het kofferdeksel.
In het interieur kan je opteren voor een bekleding met alcantara of leder.
Je hebt ook een licht gewijzigd instrumentenbord, een korter pookje, sportstuur,drempelstrips met clubsport opschrift en aluminium cube zilver inlegstukjes.
Het hele pakket wordt verzorgd door de firma M, die voor de constructeur onder
andere ook al de opgevijzelde versies van de 3- en 5-reeks (M3 en M5 dus) produceren.
De Clubsport is enkel in 4 exclusieve kleuren te verkrijgen: Estoril blauw
metallic, Carbon zwart metallic, Titan zilver metallic en Velvet blauw metallic.
Echter bestaat er ook een E36 Clubsport, deze is wel gelimiteerd en in een oplage van 500 stuks geproduceerd. Hiervan denk ik ook dat nog maar een handjevol orgineel rond rijdt. Waarschijnlijk geen enkel in NL.
Bijzonderheden van de E36 Clubsport:
Gelimiteerde oplage van 500 stuks.
Waarschijnlijk alleen voor de 6 cylinder modellen; 320, 323, 328i. Op mobile.de heb ik ook al eens een 316i Clubsport gezien, dus zal niet motor afhankelijk zijn geweest.
M Aerodynamica Pakket
GT hoeken
Class II kofferklepspoiler met 3e remlicht
Carbon interieurlijsten
Clubsport instaplijsten
Interieur meestal alcantara, zoals de normale sport editions
Velgen Kreuzspeiche Styling 29

Heb meerdere 330ci CS gezien in NL, maar het blijft een zeer exclusieve wagen 

Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S