Alleen voor 1.5cm zakken mogelijk ?
- 320i E46 1999
Alleen voor 1.5cm zakken mogelijk ?
Erger me aan het hoogte verschil voor/ achter. Wil graag de voorzijde maximaal 1.5 cm laten zakken. Nou gaan er verhalen dat de voorveren van een 6 cylinder M-onderstel hiervoor te gebruiken zijn. Heeft iemand hier ervaring mee of is het een broodje aap verhaal? Als optie heb ik ook de specs van een eibach pro set bekeken maat deze verlaagt eigenlijk teveel, woon in 'drempeldam' en op iedere kruising stapvoets rijden is voor mij geen optie dus vandaar deze vraag.
Re: Alleen voor 1.5cm zakken mogelijk ?
Ik weet niet over hoe het zit met de veren die je wil gebruiken,
maar ik weet wel dat 1,5cm een behoorlijke verschil kan uitmaken in drempeldam
Niet zo zeer dat je het er dan moeilijk mee zal krijgen, maar als je goede veren hebt kan het zelfs zijn dat je er nog makkelijker overheen gaat.
Dit omdat die relatief vaak iets stugger kan zijn en je dus minder last hebt van 'inveren' voor en na de drempel ...
Niet zo zeer dat je het er dan moeilijk mee zal krijgen, maar als je goede veren hebt kan het zelfs zijn dat je er nog makkelijker overheen gaat.
Dit omdat die relatief vaak iets stugger kan zijn en je dus minder last hebt van 'inveren' voor en na de drempel ...
BMW über alles
- 320i E46 1999
Heb nu al beschadigingen aan onderzijde bumper, ben bang dat het verkeerd gaat met een eibach pro set. Daarom de oproep wie ervaring heeft met de m-onderstel veren. Wie helpt me?Reg-Edit schreef:Ik weet niet over hoe het zit met de veren die je wil gebruiken,
Laatst gewijzigd door 320i E46 1999 op 05 jun 2011, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik had die M-sportveren, maar ben nu een heel stuk lager... Vond de M-sportveren echt veel te hoog, geen kijk. Nog steeds een enorm wheelgap bij de voorwielen.
- Spoiler: Laat zien
- DJLeonardo
Dus je hebt nu standaard veren he?320i E46 1999 schreef:Wil graag de voorzijde maximaal 1.5 cm laten zakken.
Een M verenset verlaagd met ongeveer een cm meen ik. Ik kan me niet voorstellen dat een 6 cylinder standaard verenset een lichtere auto verder zou verlagen. Maar van mij mag je het proberen. Ik heb hier nog een 6 cylinder M verenset liggen. Laat maar weten. Maar ik denk dat je het zelfde probleem krijge dat voor hoger staar dan achter. Dat had ik n.l. ook met mijn set. Als je dan naar Eibach overstapt verlaagd de voorkant nog een 1,5 cm en de achter kant bijna niets. Dus dan staat ie recht. Ik kom makkelijk over drempels heen daarmee. Geen centje pijn. Kijk ook even bij het topic over rijhoogtes.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
ik heb dit onder mijn vorige auto gedaan en de auto stond precies even hoog voor en achter,m tech veren zijn idd 1,5 cm korter, ik had ook alleen de voorkant gedaan
gr hans
gr hans
- 320i E46 1999
Haha, wel heel gaaf maar volgens mij kom ik dan mijn straat niet meer uit. Volgens mij was dit m-sport voor + achter of niet?Griffendahl schreef:Ik had die M-sportveren, maar ben nu een heel stuk lager... Vond de M-sportveren echt veel te hoog, geen kijk. Nog steeds een enorm wheelgap bij de voorwielen.
- Spoiler: Laat zien
Laatst gewijzigd door 320i E46 1999 op 06 jun 2011, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- 320i E46 1999
Had het geen nadelige gevolgen met wegligging?bmwhans schreef:ik heb dit onder mijn vorige auto gedaan en de auto stond precies even hoog voor en achter,m tech veren zijn idd 1,5 cm korter, ik had ook alleen de voorkant gedaan
gr hans
- 320i E46 1999
Heb een 320 met standaard veren, omdat de voorzijde iets hoger staat zou ik deze graag gelijk willen hebben met de achterzijde, dus 1 tot 1,5 cm. Griffendahl heeft de dame wel heel mooi op haar pootjes staan maar dat is voo rmij geen optie. Eibach Pro verlaagt ongeveer 3 cm voor en 2 achter als ik het goed heb begrepen dus dit zou eventueel een optie zijn maat liefst alleen voor 1,5 cm.DJLeonardo schreef:Dus je hebt nu standaard veren he?320i E46 1999 schreef:Wil graag de voorzijde maximaal 1.5 cm laten zakken.
Een M verenset verlaagd met ongeveer een cm meen ik. Ik kan me niet voorstellen dat een 6 cylinder standaard verenset een lichtere auto verder zou verlagen. Maar van mij mag je het proberen. Ik heb hier nog een 6 cylinder M verenset liggen. Laat maar weten. Maar ik denk dat je het zelfde probleem krijge dat voor hoger staar dan achter. Dat had ik n.l. ook met mijn set. Als je dan naar Eibach overstapt verlaagd de voorkant nog een 1,5 cm en de achter kant bijna niets. Dus dan staat ie recht. Ik kom makkelijk over drempels heen daarmee. Geen centje pijn. Kijk ook even bij het topic over rijhoogtes.
Voor en achter inderdaad, ik weet niet waar je woont, maar ik acht de kans groot dat ik bij jou gewoon over de drempels kan in de straat. 't Komt heel weinig voor dat ik zo aan de grond zit, en als het gebeurt zijn het vrijwel altijd een specifiek soort drempels. De gemiddelde drempels is doorgaans geen probleem.320i E46 1999 schreef: Haha, wel heel gaaf maar volgens mij kom ik dan mijn straat niet meer uit. Volgens mij was dit m-sport voor + achter of niet?
geen gevolgen voor de wegligging wel even laten uitlijnen omdat de boel los is geweest.
gr hans
gr hans
- DJLeonardo
Ik heb met mijn Eibach zelfs nog nooit iets geschraapt/geraakt Eibach verlaagde aan de achterkant t.o.v. van mijn M veren set minder dan 0.5 cm
BMW E90 330iA, BMW E87 118i