om een lang verhaal kort te houden:
ik ben begonnen met een BMW e30:

deze zo standaard als wat gekocht, uiteindelijk gemaakt zoals het laatste plaatje hierboven:
leer interieur, 16"inch borbetjes, audio, mtech l skirts, mtech ll spoiler (was onderweg), nieuwe zwarte grill, nieren in diamantzwarsch gespoten, en waar ik het meeste trots op was
DIY houthakkers print, deuren, schermpjes achter, hemeltje en stijlen

echt een auto die ik gekocht heb omdat ik een zwak heb voor de e30, het liefst een diamantzwarte e30 compleet Mtech ll en een e36 M3 blok erin

helaas ging de auto op de dag van de laatste foto stuk, de motor begaf het ineens, en wou niet meer lopen. het klonk alsof iemand 2 bakstenen over elkaar schoof, en alsof hij op maar 3 cilinders liep.
afijn, 3 maandjes lol van gehad.
ik had niet zo heel erg veel geld, maar wou niet weer een 1.6 van e30 erin, dus na lang zoeken en binnen het budget een e36 318is blok gekocht met 140 pk. na 2 maanden kloten en doen in een loods kwamen we erachter dat je toch veel moest aanpassen om een nieuwer model blok erin te hangen.
dus weer op internet, en toen kwamen we dit rode beest tegen:
e36 318ti, leer, Motorsport 17" sunflowers (toen nog silver), m pakket. alles erop en eraan, maar het had een lekke koppakking.
laten wij nou dat blok hebben liggen

dus die auto voor een prikkie op een ambulance en hup terug de loods in, alles in een weekje rustig overgezet. alles weer in elkaar, vloeistoffen vullen en starten maar!
niet dus.... de motor gaf geen krimp. wat bleek, zit er dus een heel geavanceerd EWS systeem in, wat de startmotor laat weigeren zijn werk te doen. na 2 maanden kloten toch maar naar bmw laten uitlezen, na veel geld en tijd verder konden zij helaas ook niks vinden, terug de loods in en dus terug bij af. ik zoeken op internet, waar ze het al een hele tijd over een groen draadje hebben in plugje 10 achter je dashboard kastje.
toch maar gaan kijken, natuurlijk geen groen draadje in plug 10, maar wel 3 andere groene draadjes. ik was zo depressief over de auto geworden dat ik maar gewoon een kniptang heb gepakt, en een willekeurig draadje heb doorgeknipt..
en verrek.... hij starte, wat voor gevoel het mij gaf weet ik nog steeds niet, uiteraard blij dat hij het deed, maar wederzijds "3 maanden nodig om 1 draadje door te knippen"

en dat zelfs bmw "je moet de goede computer pakken, alles blokkeren en gewoon origineel terugzetten, want het 1 kent het ander niet, en het is ZO geavanceerd, dat het NIET te kraken valt" het niet kon vinden.
"1 draadje jongens, bedankt"

inmiddels al aardig wat aan gedaan, velgen onderhouden, nieuwe spiegel, nieuwe audio, en nieuw hemeltje (suede leer rood

morgen een nieuwe startmotor ophalen, deze heeft het afgelopen week helaas begeven, en WAT een rotklus is DAT zeg!!
ook nieuwe deurpanelen, want de vorige eigenaar heeft het vakkundig met popnagels vastgezet.. en mijn linkerraam gaat niet open, maar dat is ook onderweg!

hoop jullie tijd niet verpest te hebben door dit verhaal, maar ik kan er vandaag nog om lachen / huilen