Bedrading Angel eyes (Konga) GELUKT!

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Pauluz

Bedrading Angel eyes (Konga) GELUKT!

Bericht door Pauluz » 09 jul 2011, 19:25

Heb vandaag mijn setje AE van Konga ontvangen en ben gelijk aan de slag gegaan. De AE zitten er nu in zoals het moet maar dan het volgende.... waar sluit ik de draadjes aan? De draadjes zijn naar mijn inzicht toch wel wat te kort om naar de accu te gaan. Iemand een idee waar ik de draadjes aan moet sluiten? Heb al aardig wat DIY gezien maar ik heb vast weer een gek setje AE gekocht.

Hier wat foto's van de draadjes enzo.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

alvast bedankt !!
Laatst gewijzigd door Pauluz op 09 jul 2011, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.

crossfire

Re: Bedrading Angel eyes (Konga)

Bericht door crossfire » 09 jul 2011, 19:38

in het diy gedeelte van e46 is er genoeg te vinden dus gebruik even de zoekfunctie

Pauluz

Re: Bedrading Angel eyes (Konga) GELUKT!

Bericht door Pauluz » 09 jul 2011, 19:44

Dankje crossfire heb dat al gedaan maar vast niet goed genoeg dan, sorry dat ik deze vraag durfde te stellen. Gelukkig ben ik er al uit. Ik kon de stekkertjes in de contacten van mijn stadslicht plaatsen. Werkt perfect :).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

crossfire

Bericht door crossfire » 09 jul 2011, 21:03

mooi dat het gelukt is en geen probleem (heb ik vast ook wel eens gedaan stiekum:P)
en ziet er erg mooi uit ik vind ze geel mooier als wit
ook omdat je ook gewoon halogeen hebt...
vraagje wat koste ze???
en hoelang ben je bezig met monteren?

BertUS1

Bericht door BertUS1 » 09 jul 2011, 21:49

Ja en je moet de stadslichtunit ook weer terugplaatsen en dan zitten die draadjes toch in de weg, ik heb gewoon de aansluitdraden van de unit gedeeltelijk gestript, daar de AE draden op vasgesoldeerd en de boel netjes getaped
Het duurde even voor ik door had waar TiAg voor stond

Rene08

Bericht door Rene08 » 09 jul 2011, 21:52

Je wilt toch dat je stadslichten niet meer branden? Daar komen de angel eyes juist voor in de plaats ;)

Mac

Bericht door Mac » 09 jul 2011, 22:04

anders heb je toch ook een probleem met je apk?

BertUS1

Bericht door BertUS1 » 10 jul 2011, 09:16

Darudevampire schreef:
BertUS1 schreef:Ja en je moet de stadslichtunit ook weer terugplaatsen
Natuurlijk niet... AE's komen ipv je stadslicht

Daarom zeg ik ook "stadslichtunit" met uiteraard een verwijderd lampje, maar dat was m.i. vanzelfsprekend. Als je de unit niet terugplaatst heb je toch zo'n mooi gat in de achterzijde van je koplampunit, toch? Een rubber afdekkapje er in frotten zou een nette oplossing zijn, zit ik me nu te bedenken
Het duurde even voor ik door had waar TiAg voor stond

Pauluz

Bericht door Pauluz » 10 jul 2011, 10:59

@ Crossfire: Was eigenlijk zo gebeurd denk 20 minuten ofzo, had al wel eens eerder mijn koplampglazen eraf gehaald dus dat ging nu soepel. AE komen van KONGA electronics, heeft een winkel op ebay. Setje koste incl verzendkosten €32.95. Vind zelf de kleur ook erg netjes en de AE zijn best krachtig. Zal vanavond nog eens een foto maken als het iets donkerder is.

@ Darude: Heb de snoertjes met wat clipjes die ik nog had weggewerkt. Die converters heb ik ook een mooi plekje gegeven en de draadjes die in het stekkertje van het stadslicht zitten nog afgeplakt met isolatietape. Zit er nog over te denken om er nog een klein laagje vloeibaar rubber erop te smeren dan is het echt afgesloten.

Stadslicht laat ik lekker zitten moet 11-03-2012 pas weer voor een nieuwe APK, tegen die tijd zullen die AE er wel mee opgehouden zijn.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 11 jul 2011, 11:18

Die stekkers van de ballasten naar de AE's zou ik ook weglaten en solderen, die zijn vaak het zwakke punt...

Vesunis

Bericht door Vesunis » 11 jul 2011, 11:46

Inderdaad, en omtrend de APK: Officieel is de auto toegelaten met 2! stadslichtjes (links 1 en rechts 1). Met de ringen heb je er eigenlijk 4! (links 2 en rechts 2).

Officieel is dit een APK afkeur.. niet iedere keurmeester zal er moeilijk om doen, maar bij mij moesten de AE's dus even losgekoppeld worden tijdens de APK...
Suzuki Alto 1991 0.8L 38PK >> Mazda 323F 1995 1.8L 116PK >> BMW 2000 323Ci 2.5L 170PK

runnerted

Bericht door runnerted » 11 jul 2011, 12:52

de nieuwe 3 serie's ( andere series ook uiteraard ) hebben angel eyes af fabriek en dus aan weerszijde 2 stadslichtjes.... hoe gaan die dan door de apk?

of is de wet soms veranderd?
8 jaar na verkoop mijn oude liefde weer terug gekocht! E46 330 IAM

Lexie

Bericht door Lexie » 11 jul 2011, 12:59

Tegenwoordig mag je 4 stuks hebben, 2 weken geleden nagevraagd aan apkmeester. Samen nog ff opgezocht en het stond er inderdaad.
Als de stadlichtjes ook nog zouden branden (dus 6 stuks) is een afkeur.

Vesunis

Bericht door Vesunis » 11 jul 2011, 13:22

bij mijn weten wordt er gekeken naar hoe je auto toegelaten is. de nieuwe E90's zijn toegelaten met 4 ringen, vandaar dat die geen probleem hebben.. misschien is het onlangs veranderd.. dat weet ik dan weer niet.. ;)
Suzuki Alto 1991 0.8L 38PK >> Mazda 323F 1995 1.8L 116PK >> BMW 2000 323Ci 2.5L 170PK

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”