BMW 530i E60

Show je BMW E60 / E61. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
zesinlijn

BMW 530i E60

Bericht door zesinlijn » 21 jul 2011, 10:50

Ik heb mijn 530 i te koop gezet (helaas) op de BMW markt.
Grijs metallic, 71.500 gelopen, kan niet missen.
Wat vinden jullie ervan? alle tips , suggesties of wat dan ook is welkom.
Is de prijs gerechtvaardigd?
ik moet wel toegeven dat ik nog betere foto's moet plaatsen.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

E60pro

Re: BMW 530i E60

Bericht door E60pro » 21 jul 2011, 12:17

Wat is de reden van verkoop als ik vragen mag?

Tazran

Bericht door Tazran » 21 jul 2011, 12:38

Ik mis interieurfoto's.Algemene reden verkoop kan handig zijn. Is de vraagprijs niet wat veel gezien de leeftijd en dat het een sedan is?

zesinlijn

Bericht door zesinlijn » 21 jul 2011, 13:09

Bedankt alvast voor jullie reacties!

Ik heb de prijzen gecheckt maar ik vind hem niet aan te hoge kant omdat hij maar 71.500 km's achter de rug heeft.
Vergelijkbare sedan's/uitrusting met circa 150.000 op klok zie ik voor dezelfde prijs of zelfs hoger.
Maar ja, dat vind ik. De foto's geven geen reeële indruk, kijken is altijd beter, kopen nog beter :duim:
De historie van deze auto is volledig bekend en alleen BMW onderhouden (dat mag ook wat waard zijn, toch?)en rijdt en ziet er als nieuw uit (ja, ik weet dat ik hem moet verkopen), en ik verkoop hem omdat ik de restschuld van mijn koopwoning dien te voldoen, ja ik weet deze reden hoor je niet vaak, maar helaas moet ik wel en ik kan het aantonen, ik verkoop hem daarom ook met tegenzin.

Ik kon maar 4 foto's uploaden (??) via BMW markt vandaar geen interieur foto's maar ziet er smetteloos uit (ik zal proberen er eentje op te zetten). Ik hem ook te koop gezet op speurders.nl, daar staan meerdere foto's.

Tevens komt er een nwe APK en olie verversen bij de aflevering en zit al in de prijs.

Tazran

Bericht door Tazran » 21 jul 2011, 18:51

zonde zeg dat je hem weg moet doen. Verspilling van een hoop goed geld. Maar soms is het niet anders. Blijft tenslotte toch maar een gebruiksartikel. Je blijft toch wel op het forum? Wel zo gezellig. Die kilometerstand is overigens inderdaad erg mooi. maar 2003 is wel 8 jaar oud en tevens hebben modellen uit 2003/2004 redelijk wat bugs.

Trouwens, zou die foto van het blok vervangen door een foto van het interieur. En kijk eens of je een foto kan maken waar de foto helemaal en profil op staat.

Succes met het verkopen.

zesinlijn

Bericht door zesinlijn » 21 jul 2011, 21:29

Ja, ik zal i.d. de foto ff vervangen, dank je.
Ik heb bewust voor de M54 231 pk versie gekozen en deze is t/m 2004 gebouwd omdat deze veel robuuster is dan de nieuwere generatie 6 cilinders die namelijk voorzien zijn van Injektoren die regelmatig defect gaan. Tevens ook voor de handbak gekozen, geen onderhoud en heel betrouwbaar en daarmee kan ik ook meer mijn eigen rijstijl op afstemmen.
Daarnaast loopt het M54 blok veel rustiger, stationair hoor je hem niet omdat deze simpelweg geen Injektoren heeft.
Op Duitse fora kun je lezen wat voor een ellende de nieuwere generaties met zich meebrengt. Daarnaast kan ik zeggen dat de mijne vrij is van bugs e.d., maar ja het is en blijft techniek.
BMW bewijst dat ze zeer goede auto's bouwen want ondanks dat die van mij binnenkort zijn 8e verjaardag gaat vieren is dat niet aan hem te merken of te zien.

Tja, ik probeer me niet teveel emotioneel aan mijn BMW te hechten anders valt het afscheid nog zwaarder.

Alvast bedankt dat je wilt "duimen" voor wat betreft de verkoop!
Laatst gewijzigd door Rene08 op 22 jul 2011, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten.

Kingfisher
Contacteer:

Bericht door Kingfisher » 22 jul 2011, 07:26

zesinlijn schreef:BMW bewijst dat ze zeer goede auto's bouwen want ondanks dat die van mij binnenkort zijn 8e verjaardag gaat vieren is dat niet aan hem te merken of te zien.
Grappig dat we op basis van ervaring met bijna eenzelfde auto (oke, ik heb een diesel touring...) daar totaal anders over denken...;)

Tazran

Bericht door Tazran » 23 jul 2011, 22:35

:duimen:

zesinlijn

Bericht door zesinlijn » 24 jul 2011, 10:17

daarom zijn de benzineversies betrouwbaarder dan de diesels en gaan veel langer mee, een diesel van 8 jaar oud zou ik nooit kopen een benzine wel :duimen:

Frank535

Bericht door Frank535 » 25 jul 2011, 16:15

Daar maak je nou weer geen vrienden mee, met zo'n opmerking ;)
Prima om de verkoop van je eigen auto te promoten, maar dat kan ook zonder kritiek op andermans keuze, toch ? :)

Je noemt trouwens precies de punten op waarom ik het tegenovergestelde heb gekozen, maar ieder heeft zo zijn eigen smaak/mening.
Veel succes met de verkoop !
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti

zesinlijn

Bericht door zesinlijn » 26 jul 2011, 08:08

Dank je.

Nee, ik wil echt geen vijanden maken maar ik noem slechts de feiten op. Indien een 530d of 535 d rijder mij afkraakt op het koppel van een 530i motor kan ik dat begrijpen.

Ik heb in 1 jaar tijd , 15000 km afgelegd met volgende uitgaven: 1 liter olie en 5 liter ruitenwisservloeistof, that's it.

Voordat ik overging tot aanschaf heb ik de plussen en minnen to.v. D en B op een rijtje gezet.
Na vele uren Duitse en NL fora afgestruind te hebben , was ik gelijk van het dieselidee afgestapt (ondanks dat ze een lekker koppel hebben).
Ik wou in eerste instantie een diesel kopen maar het onderhoud is gewoon veel duurder, brandstofverbruik voor een diesel is tevens te hoog, zeker met automaat. Turbo, injektoren, uitlaatspruitstuk, roetfilter, etc etc. die de pijp aan maarten geven. Nee, dank je.
Toen ik op een duitse BMW site een 530i vond met 1 jaar europlus en 57.440 op de klok was ik verkocht en geen moment van spijt gehad.
Dat heeft niets te maken of ik wel of niet de verkoop van mijn auto wil promoten want ik weet dat een 5 serie moeilijk verkoopt. Die van mij is relatief standaard qua uitrusting (over promotie gesproken) want het ik wil hem eigenlijk helemaal niet verkopen maar het moet.

Frank535

Bericht door Frank535 » 26 jul 2011, 14:59

Oh maar ik heb in de eerste 3 maanden 15.000 km gereden en geen druppel olie hoeven aanvullen - op basis van dat feit is een diesel dus beter dan een benzine :s sorry, ik zit je maar een beetje te dollen .. :P

Het is niet allemaal ellende hoor, met een diesel; ik heb 40.000 km gereden in de laatste 8 maanden en ik heb alleen een gsm module en een fuseekogel moeten vervangen. Verder een standaard oliewissel / onderhoudsbeurt.
Maar er zitten zeker een paar componenten in de auto die erg duur zijn als ze vervangen moeten worden - dat weet je vooraf eigenlijk wel als je hem koopt, maar iedereen hoopt dat het juist hem NIET zal overkomen ...

Daarom zei ik altijd bij verkoop van mijn auto tegen mensen die beginnen over "er zit geen airo in, en geen schuifdak" ; wat er niet inzit kan ook niet stukgaan !
Jammer dat je jouw 5 moet verkopen, maar ik wens je veel succes !
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti

zesinlijn

Bericht door zesinlijn » 28 jul 2011, 10:50

Tja, ik hoop ook dat ik 'm niet hoef te verkopen, ik ben teveel verslaafd aan de 6 cilinders. Wie weet wordt Freude am Fahren toch nog voortgezet.

Tot later.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Showroom”