brandstofpomp 530d 2003

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
marcelgs

brandstofpomp 530d 2003

Bericht door marcelgs » 28 jul 2011, 19:54

Hoi

ik ben sinds de kort eigenaar van een 530d. Rijdt goed maar heb al drie keer stilgestaan. Eerste keer door de ANWB uit Belgie terugeghaald. Analyse was dat de brandstofpomp die ter hoogte van de bestuurderstoel zat kapot was. ok nieuwe pomp ad 275 eur. Tweede en derde keer thuis stilgevallen. Stekker van de brandstofpomp maakt geen goed contact o.a. doordat de stkker een lipje miste waardoor hij niet bleef zitten.. Oplossing met kabelschoentjes. Bleek ook niet lang te werken. Kortsluiting, zekering eruit, niet mer starten. Nieuwe stekker gehaald bij BMW a € 3,20. Gemonteerd. Blijkt ook slecht contact te maken , heb met een hamer moeten aantikken om contact te krijgen. Weet niet of dit een lang leeven beschoren is.

Heeft er iemand de gouden tip??

Elke keer stilvallen is geen pretje. Ik kan nog wel met de BMW motorfiets, die is zo weinig geavanceerd dat er ook niets kapot kan (bijna dan), maar dar koop je geen 530 voor.

groeten

Marcel

:///m:

Verheeske

Re: brandstofpomp 530d 2003

Bericht door Verheeske » 30 jul 2011, 08:58

Zitten de lipjes in de nieuwe stekker wel goed dan? als je hem met een hamer aan moet tikken klopt er iets niet echt...

Het zou wellicht kunnen dat dit een gevalletje 'nieuwigheid' is... want ik neem aan dat de nieuwe pomp er ook nog op zit? en dat hetgene waar je de stekker dus in klikt nieuw en zuiver is? Het kan zijn dat de stekkertjes in de stekker die je gekocht hebben wat stroef gaan de eerste paar keer. Dat is dan wel weer een garantie dat je geen slecht contact hebt. En als het lipje waarmee de stekker op zijn plek gehouden wordt ook goed zit, lijkt het mij niet dat deze nog los zal schieten.

en een 530d koop je inderdaad niet voor niks (ik ben ook druk aan het sparen voor eenzelfde)
-- Houdoe wanne --

AdE39

Re: brandstofpomp 530d 2003

Bericht door AdE39 » 30 jul 2011, 13:27

Hallo beste Marcel en Verheeske,

Wat Verheeske zegt, dar ga ik echter in mee.

Maar bij het monteren van een nieuwe stekker/connector, dan dient men ten alletijden te kijken hoe men deze gaat monteren, een verkeerde montage geeft altijd problemen.
Let goed op, of de gekochte stekker/conectors de juiste zijn, en niet toevallig een verkeerd type is!
Dat nieuwe connectoren iets moeilijker werken of monteren dat is gewoon zo, alles is natuurlijk nog nieuw.
Doe er altijd eens een hele goede contactspry op, of wat zuurvrij vet, dit komt alle werkingen ten goede, en het beschermt ook tevens tegen vocht indringen.
Zuurvrij vet is altijd goed om dit op te brengen, het beschermt goed, en het contact is dan ook gewaarborgd.
Dit kan ook gebruikt worden op pas gereinigde accupolen.

Gebruikt u geen zuurvrij vet, dan loopt u de grote kans, dat de connectoren worden weg gevreten door het zuur in het vet, dus let daar goed bij op van de keuze van het vet.
Dit is gewoon te koop bij de vakhandel voor auto onderdelen, en de betere auto shops.

Met vriendelijke groet,

Ad

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”