Motorstoring lampje en software updates

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
jsadiekkhan

Motorstoring lampje en software updates

Bericht door jsadiekkhan » 02 aug 2011, 14:42

Hallo, ik heb een BMW E87 die in april dit jaar het geel motorstoring lampje gaf. De BMW dealer heeft eerst een software update uitgevoerd want dat werd door het BMW test systeem aangegeven. Na de software update is de auto getest maar er zijn geen problemen gevonden. De BMW dealer gaf aan dat de auto in orde zou moeten zijn. 200 euro betaald en er is niks gevonden. Nu in juli kreeg ik weer het geel motorstoring lampje. Dezelfde BMW dealer geeft nu weer aan dat er een software update moet plaats vinden voordat ze verder kunen testen. Gaat mij weer minimaal 200 euro kosten...

Wellicht dat één van jullie mij kan helpen met deze vraag: is het normaal dat er in zo'n korte tijd meerdere software updates moeten plaats vinden.

Alvast bedankt.

Der Hans

Re: Motorstoring lampje en software updates

Bericht door Der Hans » 22 jan 2014, 22:45

Ik heb ook electronische storing gehad. Het begon met het uitvallen van de achteruitrijsensor en mijn keyless entry. Uiteindelijk reageerde de startknop niet meer. Het bleek dat er water via het achterlicht naar binnen was gelekt en de 2 daaronder aanwezige modules had verzopen.
Alles drooggeblazen en geföhnd en een gaatje geboord in het chassis om de zo'n 2 liter water weg te laten lopen. Gelukkig waren de prints niet zover gecorrodeerd dat ze waren overleden. Alles werkt weer naar behoren.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Techniek”