Even voorstellen.

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Gebruikersavatar
base36.w
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 aug 2011, 15:45
Locatie: Overijssel

Even voorstellen.

Bericht door base36.w » 06 aug 2011, 16:39

Mijn naam is Sebas ik ben 31 jaar en ik ben beroeps vrachtwagenchauffeur.
Ik ben sinds een maand of 5 in bezit van een donkergroene BMW 325TDS sedan. (6 cilinder met Intercooler) van '96.
Hiervoor had ik een VW Golf 3 2L GTI gechipt, verlaagt 5 deurs, maar met 400km per week pure km'ters woon/werkverkeer brandde dit golfje mij de euro's uit de zak op de snelweg. vooral boven de 120 begon de tank echt te draaikolken.
Mijn Huidige BMW loopt het zuinigst rond de 130-135 en dat is wel zo lekker s'ochtens om half 5. ;)
Kosten, van 75€ benzine p/w naar 35€ Diesel p/w.

Het blok en de bak waren goed, je kon gelijk merken dat er nooit mee is 'geropt' de rest van de auto was/is verrot door achterstallig onderhoudt.
Een tijdje rongereden met kapotte schokbrekers versleten fussee's en ga maar door. Lekker met spoorvorming en wind, de auto stuiterde van links naar rechts. :P
Ik heb (laten doen door een zzp monteur)
-Nieuwe schokbrekers voor
-Nieuwe stuurstangen.
-Nieuwe fusee's.
-Nieuwe hardyschijf.
-2 motorsteunen vervangen.
-Remschijven klauwen/blokken. De oude waren krom als een hoepel en bokte met remmen.
-Goede 2 de hands koplampen,(25€ bij een handelaar) en Xenon HD verlichting laten inbouwen.(100€) De oude koplampen hadden een gat in het binnenglas.
-Nieuwe filters motor en bakolie compleet laten verversen.
-Nieuwe zware accu wan er zat een benzine auto accuutje erin...

Er moet nog veel aan gebeuren, met name het interieur is slecht, de auto ruikt ahum *kuch* buitenlands zonder dit discriminerend te bedoelen. :X Zelfs met van Nelle export verdrijf ik de lucht niet...
-Ik ben nu aan het zoeken naar een leren interieur met deurpanelen en ik heb misschien al een mooie gevonden op marktplaats. :gekdoen:
-Nieuwe dakhemel, deze is creme kleurig laat los en is vies. ik wil er een zwarte hemel in hebben of deze schoonmaken vastmaken en en overspuiten.
-Het elektrische raam aan de bijrijderskant werkt niet tevens de spiegelverwarming niet, alle kabels zijn doorgeknipt. Ik vermoed dat de motor een elektrisch probleem heeft/gehad en moet worden vervangen.
-Intercooler schoon worden gemaakt. (denk ik) De auto houd vaak in als ik wat langer 120 heb gereden en mis ik vermogen en wil hij niet meer lopen.
Ook wil ik hem volgend jaar over laten spuiten.
Nou dit was het even, vandaag of morgen zal ik wel ff foto's bijplaatsen...

mvrg, Sebas
Misschien is dit wel een Diesel injector probleem, zo ben ik ook eerste instantie op dit forum terecht gekomen via Google.
Is dit spul afdoende of weet iemand een beter merk?
http://www.bmwproducts.nl/Webwinkel-Pro ... eaner.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door base36.w op 07 aug 2011, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Zonder transport staat alles stil...

bofkont
Berichten: 4527
Lid geworden op: 03 mar 2008, 12:37
Locatie: Stormwind city

Re: Even voorstellen.

Bericht door bofkont » 07 aug 2011, 09:51

Welkom, lijkt me dat een E46 320d veel rendabeler is, ook gezien de kosten die je gaat maken om alles weer goed te krijgen.
Maar suces met dit project, wel top dat je alles goed aanpakt, heb je bijna weer een nieuwe wagen.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

Gebruikersavatar
base36.w
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 aug 2011, 15:45
Locatie: Overijssel

Re: Even voorstellen.

Bericht door base36.w » 07 aug 2011, 17:39

MasterCow schreef:Welkom Sebas :zwaai:

Zo jij maakt er wel werk van. TOP :duimen:

Maar is eern 325TDS wel een beetje rendabel? Want ik kon iemand met een E34 525TDS (zelfde blok) en die was echt niet zuinig te noemen.
Bedankt! :zwaai:

De bedoeling is ook om met deze auto langer door te rijden minimaal 5 jaar of verkopen en een nieuwer model terug, (bodem/onderstel/blok en versnellingsbak zijn nu 100% op de intercooler na) dus ik wil hem helemaal netjes hebben. De keuze is op zo'n zwaar blok gevallen (diesel) omdat ik nagenoeg alleen snelweg rij. 1 km naar de snelweg 40km rijden en 1km vanaf de afrit naar mijn baas. Met 130 km/pu loopt hij rond de 1 op 19. Je moet ook niet te snel naar die 130km/pu willen.
Heerlijk dit blok je rijdt 130 in zijn 5 een dot gas en je stuift nog weg. Vanuit stilstand issie niet snel maar als je die 2000 toeren voorbij komt en die turbo slaat aan begint dit ding toch te lopen en blijft trekken!
Geweldig een 6 cilinder net als mijn vrachwagen, rijd zeer comfortabel. :loveit:

Ga je er een beetje mee door de stad heen crossen, nee dan issie niet rendabel. rij je veel snelweg zo'n 400 tot 450 km per week zoals ikzelf dan is het wel rendabel. Ook belasting technisch, wel dat rechterpootje in bedwang houden. :ja:

Ook een zwaar Dieselblok heeft over het algemeen minder te leiden tegen over een lichter dieselblok omdat die minder vaak naar z'n top word/werd getrapt. dus minder slijtage en onderhoudt, dus goedkoper op jaarbasis. ;)
Ik zie meestal geen jongere rijden in een zware diesel eerder ouderen die veel kilometers draaien (40+) een jong iemand zal eerder voor een 320i-325i kiezen.
Zowiezo heeft een dieselblok 3x minder onderhoudt nodig naar gelang de kilometers ten opzichte van een benzine blok.

Ik denk dat ik deze ook over een paar maand ga chippen, +20 pk bovenop de 173pk moet kunnen. :)
1 chipper claimde dit specifieke blok op de 200 te hebben gekregen, amai!

Hier ook ff een snel fotootje, kzal er wel wat meer maken als ik verder ga met het interieur. Of moet ik het blok en de achterklep met type aanduiding ook fotograveren voor bewijs? ;)

Afbeelding
Zonder transport staat alles stil...

Gebruikersavatar
W_B
Berichten: 473
Lid geworden op: 18 apr 2011, 13:15

Re: Even voorstellen.

Bericht door W_B » 07 aug 2011, 19:55

Welkom! En mooie 3.

6 cilinder diesel is altijd goed. Ohw en er zijn ook jonge mensen die in zulke zware diesel rijden :+
- E39 530D Touring
- E39 525D Sedan

- E61 525D Touring

Gebruikersavatar
Wilfred Kries
Berichten: 36
Lid geworden op: 05 aug 2011, 11:18
Locatie: Amersfoort

Re: Even voorstellen.

Bericht door Wilfred Kries » 10 aug 2011, 11:00

Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

Moderatoropmerking Darudevampire
Ja ik bijvoorbeeld

bofkont
Berichten: 4527
Lid geworden op: 03 mar 2008, 12:37
Locatie: Stormwind city

Re: Even voorstellen.

Bericht door bofkont » 11 aug 2011, 14:26

200pk lijkt me echt sterk voor dit blok, en niet gezond als het al haalbaar is.
En inderdaad genoeg jonge gasten in 330d's, kosten tegenwoordig weining meer in aanschaf.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

AtlasTelamon

Re: Even voorstellen.

Bericht door AtlasTelamon » 13 aug 2011, 17:12

Welkom. Nice om te lezen dat je eerst aandacht hebt voor de technische staat! Als dat goed in orde is kan er altijd nog wat aan gemod worden.

Veel succes.

Gebruikersavatar
W_B
Berichten: 473
Lid geworden op: 18 apr 2011, 13:15

Re: Even voorstellen.

Bericht door W_B » 15 aug 2011, 11:43

Overigens je verbruik vind ik wel heel optimistisch. 1 op 19? Ondanks dat mijn auto wat zwaarder is en natuurlijk een 3L. Mag ik blij zijn met een 1 op 14 (15) max. Maar 1 op 19 met een 6 cilinder diesel? Volgens mij zijn dat de specificaties van de nieuws diesels..
- E39 530D Touring
- E39 525D Sedan

- E61 525D Touring

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”