Ik ben sinds een maand of 5 in bezit van een donkergroene BMW 325TDS sedan. (6 cilinder met Intercooler) van '96.
Hiervoor had ik een VW Golf 3 2L GTI gechipt, verlaagt 5 deurs, maar met 400km per week pure km'ters woon/werkverkeer brandde dit golfje mij de euro's uit de zak op de snelweg. vooral boven de 120 begon de tank echt te draaikolken.
Mijn Huidige BMW loopt het zuinigst rond de 130-135 en dat is wel zo lekker s'ochtens om half 5.

Kosten, van 75€ benzine p/w naar 35€ Diesel p/w.
Het blok en de bak waren goed, je kon gelijk merken dat er nooit mee is 'geropt' de rest van de auto was/is verrot door achterstallig onderhoudt.
Een tijdje rongereden met kapotte schokbrekers versleten fussee's en ga maar door. Lekker met spoorvorming en wind, de auto stuiterde van links naar rechts.

Ik heb (laten doen door een zzp monteur)
-Nieuwe schokbrekers voor
-Nieuwe stuurstangen.
-Nieuwe fusee's.
-Nieuwe hardyschijf.
-2 motorsteunen vervangen.
-Remschijven klauwen/blokken. De oude waren krom als een hoepel en bokte met remmen.
-Goede 2 de hands koplampen,(25€ bij een handelaar) en Xenon HD verlichting laten inbouwen.(100€) De oude koplampen hadden een gat in het binnenglas.
-Nieuwe filters motor en bakolie compleet laten verversen.
-Nieuwe zware accu wan er zat een benzine auto accuutje erin...
Er moet nog veel aan gebeuren, met name het interieur is slecht, de auto ruikt ahum *kuch* buitenlands zonder dit discriminerend te bedoelen.

-Ik ben nu aan het zoeken naar een leren interieur met deurpanelen en ik heb misschien al een mooie gevonden op marktplaats.

-Nieuwe dakhemel, deze is creme kleurig laat los en is vies. ik wil er een zwarte hemel in hebben of deze schoonmaken vastmaken en en overspuiten.
-Het elektrische raam aan de bijrijderskant werkt niet tevens de spiegelverwarming niet, alle kabels zijn doorgeknipt. Ik vermoed dat de motor een elektrisch probleem heeft/gehad en moet worden vervangen.
-Intercooler schoon worden gemaakt. (denk ik) De auto houd vaak in als ik wat langer 120 heb gereden en mis ik vermogen en wil hij niet meer lopen.
Ook wil ik hem volgend jaar over laten spuiten.
Nou dit was het even, vandaag of morgen zal ik wel ff foto's bijplaatsen...
mvrg, Sebas
Misschien is dit wel een Diesel injector probleem, zo ben ik ook eerste instantie op dit forum terecht gekomen via Google.
Is dit spul afdoende of weet iemand een beter merk?
http://www.bmwproducts.nl/Webwinkel-Pro ... eaner.html" onclick="window.open(this.href);return false;