Remmen 1802.
Remmen 1802.
Hoi allemaal.
Even een vraagje over mijn nieuwe 1802. heb net een nieuwe showroom gemaakt dus als jullie het leuk vinden kun je hem zien via mijn onderschrift.
Het probleem wat ik er mee heb is dat ie erg slecht remt. Zonder draaiende motor voelt het pedaal goed aan maar zodra die loopt kun je hem zon beetje tegen de vloer aantrappen.
Hij remt wel maar ongeacht hoe diep je hem intrapt gaat ie niet harder of zachter van remmen hij remt gewoon en daar zit geen marge in kwa diepte van intrappen. En het is ook niet bepaald dat je tegen de voorruit zit haha het is echt heel langzame vertraging.
Als je wat harder rijd en je trapt hem gelijk tegen de vloer aan met veel kracht stopt ie wel meteen maar dan heb je het echt over asociaal hard intrappen.
De persoon waar ik hem van heb gekocht zei dat het waarschijnlijk de hoofdremcilinder is maar aangezien dat dit best een duur onderdeeltje is was ik eens benieuwd wat jullie ervan denken ?
Hoor graag wat jullie ervan vinden en alvast erg bedankt voor reacties !
Mvgr,
Martin
Even een vraagje over mijn nieuwe 1802. heb net een nieuwe showroom gemaakt dus als jullie het leuk vinden kun je hem zien via mijn onderschrift.
Het probleem wat ik er mee heb is dat ie erg slecht remt. Zonder draaiende motor voelt het pedaal goed aan maar zodra die loopt kun je hem zon beetje tegen de vloer aantrappen.
Hij remt wel maar ongeacht hoe diep je hem intrapt gaat ie niet harder of zachter van remmen hij remt gewoon en daar zit geen marge in kwa diepte van intrappen. En het is ook niet bepaald dat je tegen de voorruit zit haha het is echt heel langzame vertraging.
Als je wat harder rijd en je trapt hem gelijk tegen de vloer aan met veel kracht stopt ie wel meteen maar dan heb je het echt over asociaal hard intrappen.
De persoon waar ik hem van heb gekocht zei dat het waarschijnlijk de hoofdremcilinder is maar aangezien dat dit best een duur onderdeeltje is was ik eens benieuwd wat jullie ervan denken ?
Hoor graag wat jullie ervan vinden en alvast erg bedankt voor reacties !
Mvgr,
Martin
Re: Remmen 1802.
Eerste wat ik dacht na paar regels in de vluchtigheid was een hoofdremcilinder, nu ik zie verder lees en zie dat je monteur dit ook denkt zou dit zomaar kunnen
Re: Remmen 1802.
Nee heb er geen monteur bij gehad hoor ! Dat is de persoon waar ik hem van gekocht heb.
Re: Remmen 1802.
Nou de hoofdremcilinder is besteld. Had gister al het pakketje maar die was verkeerd zat een hoofdkoppelingscilinder in
Dus zit nu te wachten op het juiste ding
Dus zit nu te wachten op het juiste ding
Re: Remmen 1802.
Hoi allemaal.
Even een update en een vraag over mijn voortgang.
De hoofdremcilinder zit er ondertussen op erg lastig klusje in verband met het feit dat alles aan de onderkant vastzit
Nu was ik bezig de remmen te ontluchten maar bij de 2de achter trommel brak het onlucht nippeltje af Dus nu maar de hele rem cilinder vervangen en heb net weer de trommel vastzitten.
Nu is mijn vraag moet de motor lopen tijdens het ontluchten ??? Ik had er en apparaatje voor dat er druk op zet maar die ging al kapot en het lijkt me zon slap ding dat ik het liever op de ouderwetse manier doe. Maar kan dit gewoon zonder draaiende motor ? Of moet ie gestart zijn ?
Hoor graag wat jullie ervan denken en met vriendelijke groet,
Martin
Even een update en een vraag over mijn voortgang.
De hoofdremcilinder zit er ondertussen op erg lastig klusje in verband met het feit dat alles aan de onderkant vastzit
Nu was ik bezig de remmen te ontluchten maar bij de 2de achter trommel brak het onlucht nippeltje af Dus nu maar de hele rem cilinder vervangen en heb net weer de trommel vastzitten.
Nu is mijn vraag moet de motor lopen tijdens het ontluchten ??? Ik had er en apparaatje voor dat er druk op zet maar die ging al kapot en het lijkt me zon slap ding dat ik het liever op de ouderwetse manier doe. Maar kan dit gewoon zonder draaiende motor ? Of moet ie gestart zijn ?
Hoor graag wat jullie ervan denken en met vriendelijke groet,
Martin
Re: Remmen 1802.
@ Judaz Bedankt voor je reactie ! Het ontluchten is alleen ondertussen al gelukt en hij remt voor mijn gevoel weer helemaal goed. Nu is mijn vraag alleen nog of het voor de APK ook uitmaakt dat je het pedaal vrij ver moet intrappen ?
Ik heb namelijk gelezen dat het maar ongeveer 50 kg kracht mag kosten om het in te trappen en hij moet 5.2 meter per seconde kunnen vertragen maar geen eisen voor hoever je moet intrappen ??
Dus wie kan mij vertellen hoe dit zit ?
Mvgr,
Martin
Ik heb namelijk gelezen dat het maar ongeveer 50 kg kracht mag kosten om het in te trappen en hij moet 5.2 meter per seconde kunnen vertragen maar geen eisen voor hoever je moet intrappen ??
Dus wie kan mij vertellen hoe dit zit ?
Mvgr,
Martin
Re: Remmen 1802.
haha ja hij zal vast niet veel ouder zijn dan de wagen zelf Zou graag nog van iemand uit Nederland horen of ze hier ervaring mee hebben ??
Re: Remmen 1802.
Ik neem aan dat er remtrommels op zitten? Kunnen die niet afgesteld worden? Dat wil nog wel een schelen
-- Houdoe wanne --
Re: Remmen 1802.
Hoi Verheeske,
Bedankt voor je reactie ! Er zitten achter wel remtrommels op en voorkant schijven,
Maar wat volgens mij de stelschroeven moeten zijn die zijn zo verroest dat je ze niet kunt draaien.
Weet niet of hier nog een oplossing voor is ? Misschien andere moer op vast lassen / solderen ??
Mvgr,
Martin
Bedankt voor je reactie ! Er zitten achter wel remtrommels op en voorkant schijven,
Maar wat volgens mij de stelschroeven moeten zijn die zijn zo verroest dat je ze niet kunt draaien.
Weet niet of hier nog een oplossing voor is ? Misschien andere moer op vast lassen / solderen ??
Mvgr,
Martin
- Adriaan323i
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 04 feb 2010, 20:44
Re: Remmen 1802.
Ik denk dat je tegen de bevestigings pennen aan kijkt van de remvoering achter.
Voor de apk mag je zowel als de voor as als de achter as 30% remverschil hebben tussen links en rechts.
Op de handrem zelfs 90%.
Gewoon een keertje over de rembank en je weet het.
Succes
Voor de apk mag je zowel als de voor as als de achter as 30% remverschil hebben tussen links en rechts.
Op de handrem zelfs 90%.
Gewoon een keertje over de rembank en je weet het.
Succes
BMW, Beste Maar Weer!!!
-BMW E34 525i Sedan
-BMW E30 323i Coupe
-BMW E34 530i Touring
-BMW E46 320i Sedan
-BMW E36 323i Touring
-BMW E36 328i Cabriolet
+BMW E36 316i Coupe
+BMW X5 4.4i V8
-BMW E34 525i Sedan
-BMW E30 323i Coupe
-BMW E34 530i Touring
-BMW E46 320i Sedan
-BMW E36 323i Touring
-BMW E36 328i Cabriolet
+BMW E36 316i Coupe
+BMW X5 4.4i V8
Re: Remmen 1802.
Moge, de achter trommels moeten afgesteld worden, nml als je ze niet steld, moet je daadwerkelijk erg diep trappen, dus achter zo opstellen dat ze net niet aanlopen, dan moet het goed zijn, ik weet niet of deze al dmv handrem zich stellen maar als ik lees dat het verroest is zou ik dit eerst repareren,
Stress
Ik ben wel van voor die tijd
Stress
Ik ben wel van voor die tijd