Hoi,
Welkom in mijn "showroom"
Ik ben Vincent en ben 25 jaar (want mannen blijven altijd 25 )
Na een paar Renault's te hebben gereden heb ik de overstap gemaakt naar BMW Zie voorsteltoppic
Het is een E46 geworden met bijna 186000 km op de teller,
Lijstje met opties:
VIN long WBAAT71090(-------)
Type code AT71
Type 320TD (EUR)
Dev. series E46 (5)
Line 3
Body type COMP
Steering LL
Door count 3
Engine M47/TU
Cubical capacity 2.00
Power 110
Transmision HECK
Gearbox MECH
Colour TOPASBLAU METALLIC (364)
Upholstery STOFF INTERNATIONAL/ANTHRAZIT (H2AT)
Prod. date 2001-09-13
No. Description
249 MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL
255 SPORTS LEATHER STEERING WHEEL
262 HEAD AIRBAG
302 ALARM SYSTEM
315 REAR WINDSCREEN WIPER
321 EXTERIOR PARTS IN BODY COLOR
441 SMOKERS PACKAGE
473 ARMREST, FRONT
520 FOGLIGHTS
521 RAIN SENSOR
530 AIR CONDITIONING
550 ON-BOARD COMPUTER
650 CD PLAYER
661 RADIO BMW BUSINESS
785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS
818 MAIN BATTERY SWITCH
863 EUROPE/DEALER DIRECTORY
877 DELETION CROSS-OVER OPERATION
886 DUTCH/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET
No. Description
226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS
548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING
832 BATTERY IN LUGGAGE COMPARTMENT
851 LANGUAGE VERSION GERMAN
De Modd's aan de BMW op een rijtje.
Oct 2011
ondertussen het interieur aangepakt maar het is nog niet helemaal naar mijn zin.
van de week Klimaat controle ingebouwd, daar moet natuurlijk het dash er voor uit.
bij de clio had ik dit in anderhalf uur er uit maar had nu ruim 7 uur in totaal nodig...
Het begon allemaal vandaag 26.01.2013 om 12:00 bij Unlimited tuning.
Na een leuk onthaal met een lekker bakje koffie werd de auto naar binnen gereden.
Een wat geklets enz. de auto voor de eerste keer op de testbank gezet.
hier uit de run kwam dat de auto standaard ipv 150pk en 330nm koppel, dat de bmw maar liefst al 153.4pk en 371nm koppel aan de wielen had!
Zoals veel mensen al weten heb je bij een RWD auto tussen de 10% en 15% vermogensverlies.
en de BMW had dus aan de wielen al meer dan de fabriek opgeeft aan de krukas.
Standaard:
Na de 1e keer tunen was ik redelijk te vrede, echter er zat nog een limit in de computer dwars waardoor er na een piek niet veel bijzonders in zat.
Weer de computer uitgebouwd en kijken waar deze blokkering in zat.
Snel kwamen ze er achter waar het in zat en hij ging weer op de bank
En toen, Jaja Op naar de 180 en 431.2 nm koppel (staat helaas niet op de video)
Video van de run daarvoor: Verschild maar 1 pk
De auto is echt enorm veranderd,
En meteen een tip voor me zelf: Bij inhalen eerst wachten voordat ik gas geef anders zit ik tegen de voorganger aan
Tussen sprints zijn echt geweldig!
Zelfs in de 3 met mijn "smalle" winter bandjes (205 breed) dat de tractiecontrole moet ingrijpen.
over een paar weken maar op de zomer banden (235 breed) maar is Duitsland in.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Ondertussen is er een usb interface met blauwtand besteld, deze zou ik over een week in huis hebben.
Kan niet wachten om normaal muziek te luisteren.
De bedoeling met de compact is om er een luxe werkpaard van temaken, verlagen gaat het niet worden maar mischien een paar leuke velgen.
Laatst gewijzigd door Vinnie_86 op 10 feb 2012, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
de usb interface is ingebouwd, werkt gewoon top en je ziet er niets van.
een vraagje,
ik wil DRL lichten in de bmw,
nu heb ik op mijn vorige auto (blauwe clio) US lights gehad.
zit er misschien al iets in de bmw dat ik de voorste knipperlichten constant kan laten branden?
ik wil dat de voorste knippers aangaan als de motor word gestart en uitgaan als de motor uit gaat.
Satdslichten uit je koplampen halen. Dan gaan de knipperlichten op een aantal procent van hun vermogen branden. Foutmelding op je dash voor lief nemen dan.
Ondertussen Winter banden opgehaald.
deze komen over ong een maand onder de auto.
Een CC paneeltje gekocht & ontvangen, helaas moet ik toch de 3 stelmotoren inbouwen...
geeft me wel een behoorlijke twijfel, of het complete dash er uit of een ding er tussen maken dat deze met 1 stel motor blijft werken...
hmmm, moeilijk...
VIN long WBAAT71090(-------)
Type code AT71
Type 320TD (EUR)
Dev. series E46 (5)
Line 3
Body type COMP
Steering LL
Door count 3
Engine M47/TU
Cubical capacity 2.00
Power 110
Transmision HECK
Gearbox MECH
Colour TOPASBLAU METALLIC (364)
Upholstery STOFF INTERNATIONAL/ANTHRAZIT (H2AT)
Prod. date 2001-09-13
No. Description
249 MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL
255 SPORTS LEATHER STEERING WHEEL
262 HEAD AIRBAG
302 ALARM SYSTEM
315 REAR WINDSCREEN WIPER
321 EXTERIOR PARTS IN BODY COLOR
441 SMOKERS PACKAGE
473 ARMREST, FRONT
520 FOGLIGHTS
521 RAIN SENSOR
530 AIR CONDITIONING
550 ON-BOARD COMPUTER
650 CD PLAYER
661 RADIO BMW BUSINESS
785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS
818 MAIN BATTERY SWITCH
863 EUROPE/DEALER DIRECTORY
877 DELETION CROSS-OVER OPERATION
886 DUTCH/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET
No. Description
226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS
548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING
832 BATTERY IN LUGGAGE COMPARTMENT
851 LANGUAGE VERSION GERMAN
Gisteren een beetje onderhoud gedaan aan de bmw, vond hem erg zwart roken, vanalles uit gesloten en uitgekomen op het luchtfilter.
Dus een luchtfiltr gekocht en een interieur filter.
Na een behoorlijke zoektocht naar het luchtfilter eindelijk gevonden
Wat een ongelofelijk bagger systeem van bmw .
Maar vervangen, resulterend met meer koppel onderin, en veel miner zwarte wolken achter de auto.
Ik zou zeggen, pak voor de zekerheid het spruitstuk er even af. Ik heb zelf een 318d uit de facelift, en ik heb ze niet. Ik was pas aan een andere 318d bezig, ook uit de facelift maar dan een touring, en die had ze weer wel. Ik heb het idee dat dit alleen in combinatie is met een EGR koeler, zo op de foto te zien heb je deze niet, dus ik denk dat je er geen hebt. Ik heb zelf ook geen EGR koeler, en die andere had dat wel en dus ook swirlflaps. heeft met de euronorm ofzo te maken, of je EU3 of EU4 hebt.
Dan word het toch een middagje knutselen,
Ik moet nog de egr schoon maken/ afdoppen, dan kan ik meteen kijken of ik de vlinder kleppen heb,
Is dit ook te zien aan wat vacuum slangen die richting spuitstuk lopen?
Schild weer een half uur werk
Sorry dat ik mischien naar de bekende weg vraag maarheb niet veel sleutelervaring op een diesel, heb aleen maar benzine gehad en ver/gesleuteld