Ik ben sinds gisteren eigenaar van een 530d Touring. Was al lang op zoek en veel twijfelen tussen diesel en bezine, maar uiteindelijk de keuze hierop gevallen. Kon een goeie inruilprijs krijgen voor mijn 1998 audi a6 2.8 v6 quattro. Dit rijdt nu al veel comfortabeler. Maar grip heb ik nog niet geprobeerd, staat nu op winterbanden. Quattro is wel erg fijn qua grip vind ik.
Even uit mijn hoofd opties:
- Sportstoelen (super-relaxed)
- Panoramadak
- Automaat
- Groot scherm
- DVD navigatie
- Bluetooth (ideaal)
- Zonneschermen
- PDC voor + achter
Overige opties zijn volgens mij redelijk standaard.
Ik mis het volgende

- Xenon
- Stoelverwarming + stoelkoeling
- Knop om kofferbak open te doen (of weet iemand hoe dit moet)? Nu moet sleutel eruit en dan op knop drukken.
- MP3 CD's afspelen of iPod aansluiting of USB aansluiting
Plannen:
- Angeleyes + stadslicht + H7 wit maken
- Raamlijsten shadowline
- Zwarte nieren
- M-pakket
- Staat nu op winterbanden. Nieuwe velgen --> BMW style 128 wss. Twijfel tussen 18 of 19 inch, wat denken jullie? of zwarte velgen met rode rand?

- 530d op achterklep weghalen
- Stuur opnieuw bekleden, wilde M-stuur, maar dat is me te prijzig. 140 euro + verzendkosten op eBay kan je stuur laten bekleden.
Vragen:
1: Heeft iemand ervaring met 3M tape voor shadowline raamlijsten? Ik ben te lui om alles zelf te spuiten en om nieuwe te kopen vind ik aan de dure kant.
2: Hoe kan ik rijden met angeleyes. Stilstaand staan ze aan bij stadslicht, maar als ik rijd staan ze uit?
3: Ik kan de kofferbak alleen openen met afstandsbediening. Dan moet ik kofferbakklep paar seconde inhouden en dan gaat ie los en gaat het afdekscherm automatisch omhoog. Kan ie ook open zonder dat de sleutel uit de auto moet (nee, ik heb geen knop boven de motorkap hendel).
4: Weet iemand welk onderstel ik heb? Lijkt op sportonderstel, maar niet zo laag als m onderstel? Mijn veer linksachter is denk ik ook aan vervanging toe, komt een piepgeluid uit als je op een heel oud bed slaapt.
Hieronder wat foto's:

Voorkant

Achterkant

Interieur