Ryo 530d e61 [regenafvoer fix & mpakket p4]

Show je BMW E60 / E61. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Ryosuke

Ryo 530d e61 [regenafvoer fix & mpakket p4]

Bericht door Ryosuke » 04 sep 2011, 23:35

Hallo iedereen,

Ik ben sinds gisteren eigenaar van een 530d Touring. Was al lang op zoek en veel twijfelen tussen diesel en bezine, maar uiteindelijk de keuze hierop gevallen. Kon een goeie inruilprijs krijgen voor mijn 1998 audi a6 2.8 v6 quattro. Dit rijdt nu al veel comfortabeler. Maar grip heb ik nog niet geprobeerd, staat nu op winterbanden. Quattro is wel erg fijn qua grip vind ik.

Even uit mijn hoofd opties:
- Sportstoelen (super-relaxed)
- Panoramadak
- Automaat
- Groot scherm
- DVD navigatie
- Bluetooth (ideaal)
- Zonneschermen
- PDC voor + achter

Overige opties zijn volgens mij redelijk standaard.

Ik mis het volgende :(
- Xenon
- Stoelverwarming + stoelkoeling
- Knop om kofferbak open te doen (of weet iemand hoe dit moet)? Nu moet sleutel eruit en dan op knop drukken.
- MP3 CD's afspelen of iPod aansluiting of USB aansluiting

Plannen:
- Angeleyes + stadslicht + H7 wit maken
- Raamlijsten shadowline
- Zwarte nieren
- M-pakket
- Staat nu op winterbanden. Nieuwe velgen --> BMW style 128 wss. Twijfel tussen 18 of 19 inch, wat denken jullie? of zwarte velgen met rode rand? :)
- 530d op achterklep weghalen
- Stuur opnieuw bekleden, wilde M-stuur, maar dat is me te prijzig. 140 euro + verzendkosten op eBay kan je stuur laten bekleden.

Vragen:
1: Heeft iemand ervaring met 3M tape voor shadowline raamlijsten? Ik ben te lui om alles zelf te spuiten en om nieuwe te kopen vind ik aan de dure kant.
2: Hoe kan ik rijden met angeleyes. Stilstaand staan ze aan bij stadslicht, maar als ik rijd staan ze uit?
3: Ik kan de kofferbak alleen openen met afstandsbediening. Dan moet ik kofferbakklep paar seconde inhouden en dan gaat ie los en gaat het afdekscherm automatisch omhoog. Kan ie ook open zonder dat de sleutel uit de auto moet (nee, ik heb geen knop boven de motorkap hendel).
4: Weet iemand welk onderstel ik heb? Lijkt op sportonderstel, maar niet zo laag als m onderstel? Mijn veer linksachter is denk ik ook aan vervanging toe, komt een piepgeluid uit als je op een heel oud bed slaapt.

Hieronder wat foto's:
Afbeelding
Voorkant

Afbeelding
Achterkant

Afbeelding
Interieur
Laatst gewijzigd door Ryosuke op 14 jan 2012, 18:14, 2 keer totaal gewijzigd.

suyker

Re: 2004 530d Touring

Bericht door suyker » 05 sep 2011, 02:36

Heey welkom.

allereerst gefeliciteerd met je aanwinst.

hier wat antwoorden op je vragen.

je hebt idd geen knop voor je kofferbak helaas

Je kan je raamlijsten,grill etc laten spuiten door Nassje van het forum hier. Zelf ook laten doen incl demonteren en monteren

Rijden met alleen angel eyes kan in stand stadlicht idd. Waarschijnlijk zie jij ze niet omdat ik denk dat je de ringen heb die door een lampje worden verlicht en niet van binnenuit. Deze zie je idd niet heel goed oplichten, maar moeten wel aanstaan tijdens rijden.
:)

Mp3 cd kan alleen in navi prof geloof ik in de bovenste sleuf vd 2. Verder heb je als goed is een cd wisselaar in je dashboardkast alleen speelt deze alleen normale cds af. Voor mp3 kan je een gateway 500 inbouwen.

Verder nog wat tips

Voor de tourings komen redelijk vaak wat mankementen voor zoals lekkage kofferbak, defect achterklep etc.

Ik zou eens goed inlezen hier voordat je dadelijk met duizenden euros aan kosten zit.

Veel plezier ermee :duim:
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles

Dark knight edition
Afbeelding

Aron

Bericht door Aron » 05 sep 2011, 07:36

Welkom bij het gezellige bimmerforum!

Gefeliciteerd met je aanwinst...da's toch een vooruitgang vergeleken met die Audi.. :duim:
En zeker goede plannen lees ik...wb de velgen...zou ik voor minimaal 19 gaan..
Shadowline vind ik ook 1 van de beste mod's die kunt doen...
Je hebt achter toch geen veren? Althans dat dacht ik...Frank, Z3M en Dess hebben hier ook een touring
die ze softwarematig mooi lager hebben gezet...dus alleen voorveren nodig..
Mocht je hem willen verlagen dan heb ik mss binnenkort een setje voorveren over.. :!

Verder zou ik zoals Suyker al zei, je kunt maar flink inlezen....
Hier heb je vast een voorbeeld..

Veel veilige kms en veel leesplezier hier!

OGG530

Bericht door OGG530 » 05 sep 2011, 08:08

Mp3 is veelal ook mogelijk voor Business navigaties, op de mijne was het iig gewoon mogelijk. Waarschijnlijk heb je een software update nodig als het niet werkt. Software update kost trouwens rond de 200 euro, kun je beter zoals Suyker al vermeld een dension gateway kopen.

5M sticker voor de zilvere omlijsting werkt perfect. Ik ken iemand die er al 2 jaar mee rondrijd en het ziet er nog steeds goed uit! Die wilde het op de mijne ook doen maar ik twijfelde nog zodoende niet gedaan.

en voor je achterklep bedienen met een knopje : http://www.bimmerportal.nl/post244782.html#p244782" onclick="window.open(this.href);return false;

Kingfisher
Contacteer:

Bericht door Kingfisher » 05 sep 2011, 08:26

Welkom Ryosuke,

Mooie auto, gefeliciteerd!

Wat betreft het knopje van je kofferbak, je weet wel dat er bij je nummerplaat aan de onderkant van je kofferbak een knopje zit om deze te ontgrendelen? En bij je ruitenwisser zit een knopje om alleen het kleine ruitje te ontgrendelen. Als deze niet werken, dan heb je waarschijnlijk een draadbreuk: http://www.bimmerportal.nl/post259550.html#p259550...(of je deuren staan gewoon nog op slot... ;) )

Dess

Bericht door Dess » 05 sep 2011, 18:19

Mooie auto man, Gefeliciteerd

MP3 functie kan je gewoon aan laten zetten via software, BMW zelf zegt dat dit niet kan in de eerste types maar ik heb de mijne zelf geactiveerd en het werkt perfect.
Shadowline maakt de auto echt geweldig zeker in combinatie met het M-Pakket.
Achterklep probleem is volgens mij ook gewoon een draadbreukje.
Onderstel is volgens mij gewoon origineel. Het piepen kan ik je zo niet vertellen zoiets moet je horen. Achter heb je alleen schokdempers zitten en achter zijn de veren vervangen voor luchtbollen (air-ride ;) )
Afbeelding
After All It's Only A Weed That Turns To A Flower In Your Mind

Tazran

Bericht door Tazran » 05 sep 2011, 20:14

probleem aan achtervering is een slechte fuseekogel. Kost ong 150 euro om e laten doen. De kofferbak kost je ongeveer 400. Kan je als je een beetje handig bent zelf. Let trouwens wel op je panoramadak. Laat de afvoerbuisjes geregeld preventief schoonmaken. Achteraf herstellen van waterschade is NIET cool

Quadrantz

Bericht door Quadrantz » 05 sep 2011, 20:22

Welkom! Erg DIKKE bimmer :), deze zou perfect geschikt zijn als opvolger voor die van mij (heb hem pas een paar maanden :+ ) maar moet nog een paar jaar hehe.

Veel veilige km's :duim:

Björn

Bericht door Björn » 05 sep 2011, 22:35

Mooi ding hoor :duimen: En aparte kleur leer, zie je niet vaak
Je lijsten en grill moet je gewoon laten spuiten door Nassje. Ik heb 't een paar weken terug laten doen, helemaal goed! In m'n showroom heb ik wat vage foto's staan maar dan heb je een idee. Je kan verder nog denken aan spoorverbreders, maakt 'm nog wat dikker, zeker in de combo met mpakket en de verlaging

Ryosuke

Bericht door Ryosuke » 05 sep 2011, 23:07

Hey allen,

Bedankt voor de warme welkom en leuke reacties van iedereen. Ben al iets langer lid toen ik op zoek was naar informatie over de 5-serie, maar nu pas mijn eerste post. Ziet er gezellig uit allemaal en veel mooie E61ers en andere dikke BMW's. Wilde eigenlijk voor sedan gaan, maar is niet praktisch voor mij vanwege de komst van een kleine een maand geleden. Maar inderdaad stukken beter dan die A6 van mij. Deze heeft ook veel meer luxe.

@suyker
- Nassje woont zo te zien een eind weg. Ik woon zelf in Assen, zal er echt tijd voor moeten vrijmaken of een andere manier vinden. Zag zijn werk al wel bij een andere auto. Erg professioneel resultaat! Dat zeker
- Zal het even testen met die stadslichten, kan idd wel zo zijn dat ik het niet goed kon zien door de zon.
- En ik heb geen cd wisselaar en de bovenste van de 2 pakt geen mp3 cd. Onderste niet getest, maar die is alleen voor navigatie? Of kan ik er ook films mee kijken?
- Bedankt voor de tips, ik zag idd al wat mankementjes staan met kofferbakklep. Iemand hier had de electronica in plastic gedaan, leek me een goed plan. En iets met swirlflaps? Weet iemand waar ik dit kan laten doen en hoeveel het kost?

@Aron
- Verlagen zeker wel interesse in, maar weet je ook welk onderstel ik nu heb op de foto? Ziet eruit als lager dan normaal, maar weet niet of nou sport of m onderstel is?
- Bedankt voor de thread ziet er interessant, maar scary uit

@Ogerr530
- Ik heb die brede display, volgens mij BMW professional, maar geen mp3. Software update kan, zag ook al downloads op piratebay.org, maar durf het niet aan.
- 5m sticker? 3m toch? Weet je waar ik dat spul kan halen?

@Kingfisher
- Kofferbak klep button doet het niet dus. Auto is niet op slot. Raampje wil wel open met de button. nadat ik met afstandsbediening heb ontkoppelt gaat de achterklep dus wel vanzelf open. Klinkt dat als een draadbreuk? Oh ja als ik de kofferbak klep omhoog trek klinkt het alsof er wat motortjes bezig zijn.

@Dess
- Hoe installeer ik de MP3 functionaliteit? Heb dus geen cd wisselaar, wel bmw professional
- Oh geen veren achter dus. Hmmmm dan is het wel een vreemd geluid... toch geen draagarm ofzo? Geen zin in allerlei kosten terwijl ik het apparaat net heb :(.

@Tazran
- Fuseekogels? Goeie tip, hopelijk dit dan een draagarm...
- Kofferbak zal ik zelf eerst even proberen.
- Preventief schoonmaken kan ik zelf? Of moet een pro daarbij?

--------------------------------------
Nog paar vraagjes
1) Weet iemand waar ik matjes kan halen? Zaten niet bij de auto en matten-online.nl heeft mijn kleur niet. :(
2) Mijn spraak (gezichtje met sonar icoontje) knop op het stuur doet het niet? Ik heb ook die spraak knop naast de menu knop op middenconsole niet zoals in boekje staat.
3) Beter m stuur kopen of normaal stuur laten bekleden? Hier mijn twijfelgevallen:

a. Hele stuur vrij prijzig:
http://cgi.ebay.nl/LEDER-LENKRAD-BMW-E6 ... 25674d23b5" onclick="window.open(this.href);return false;

b. Subtiel en goeie prijs:
http://cgi.ebay.nl/LEDER-LENKRAD-BMW-E6 ... 2566757cee" onclick="window.open(this.href);return false;

c. Met m logo en draad!:
http://cgi.ebay.nl/Leder-Lenkrad-BMW-E6 ... 20b19f66de" onclick="window.open(this.href);return false;

d. Iets andere versie, maar vind het er een beetje nep uitzien. Jullie?:
http://cgi.ebay.nl/LEDER-LENKRAD-BMW-E6 ... 2564b338cb" onclick="window.open(this.href);return false;

e. Of extreem gaan, zal wel lekker in de hand liggen, maar te extreem denk ik:
http://cgi.ebay.nl/LEDER-LENKRAD-BMW-E6 ... 2564b4d5cf" onclick="window.open(this.href);return false;
--------------------------------------

Voor de rest erg blij mee en bedankt allemaal voor de tips en warme welkom... Koningforum

Groeten!

Rene08

Bericht door Rene08 » 05 sep 2011, 23:19

Wilde eigenlijk voor sedan gaan, maar is niet praktisch voor mij vanwege de komst van een kleine een maand geleden.
Gefeliciteerd :gekdoen:

Wat betreft je vraag over de matten. Deze kun je bij BimmerParts bestellen. Zij zitten ook in Assen. Ze zijn nu even met vakantie, maar vanaf volgende week leveren ze weer. ;)

suyker

Bericht door suyker » 06 sep 2011, 07:26

beter M stuur.

Beste aanwinst tot nu toe. Voelt heerlijk.

Voor je swirlflaps kan je bij Laarman terecht in den ham.

uurtje rijden. Kunnen gelijk software update doen. Dit kan je zelf niet met een cdtje

Prijzen moet je ff vragen
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles

Dark knight edition
Afbeelding

Kingfisher
Contacteer:

Bericht door Kingfisher » 06 sep 2011, 07:51

Als je radioontvangst oke is, de auto gewoon met de afstandsbediening te openen is, je achterruitenwisser en achterruitverwarming werken nog, dan is het wellicht niet een kabelbreuk maar een defecte schakelaar.

Maar ik sluit niets uit, zowel links als rechts lopen door het scharnier draden die vroeg of laat kunnen knappen.

Aron

Bericht door Aron » 07 sep 2011, 07:54

Nou ik vind dat derde stuurtje wel heel mooi met M-sticksels en logo....
en de prijs is ook niet verkeerd...ik zou hem ook wel willen...

Ryosuke

Bericht door Ryosuke » 07 sep 2011, 12:42

Aron schreef:Nou ik vind dat derde stuurtje wel heel mooi met M-sticksels en logo....
en de prijs is ook niet verkeerd...ik zou hem ook wel willen...
Daar wou ik denk ik ook voor gaan gezien de prijs. Is ruil heh, dus bestel je die, als je em hebt ontvangen stuur je je oude terug. Verder is mstuur wel beste omdat die, correct me if i'm wrong, qua omtrek ook kleiner is heb ik het idee. Dat stuurt sportiever.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Showroom”