Navigatie inbouwen e46 bj 2000
-
Navigatie inbouwen e46 bj 2000
Hallo,
Ik wil graag een navigatie systeem 2 din, in mijn bmw e46 uit 2000 inbouwen.
Nou is mijn vraag hoe kan ik dit het beste doen ?
ik ben de volgende dingen nodig:
Een navigatie systeem ik denk dat het een pioneer wordt.
Een afdekframe kleur zwart ( Weet iemand nog een nederlands site die dit deze leverd ? )
Nou zag ik dat het verwarmings display naar beneden moet geplaatst worden, maar ben ik dan ook een andere houder nodig want op het moment dat ik hem er nu in druk zit hij niet mooi vast en sluit de asbak niet mooi aan op dit display.
Ook ben ik benieuwd of de auto alles goed oppakt.
graag hoor ik jullie ervaringen.
Ik wil graag een navigatie systeem 2 din, in mijn bmw e46 uit 2000 inbouwen.
Nou is mijn vraag hoe kan ik dit het beste doen ?
ik ben de volgende dingen nodig:
Een navigatie systeem ik denk dat het een pioneer wordt.
Een afdekframe kleur zwart ( Weet iemand nog een nederlands site die dit deze leverd ? )
Nou zag ik dat het verwarmings display naar beneden moet geplaatst worden, maar ben ik dan ook een andere houder nodig want op het moment dat ik hem er nu in druk zit hij niet mooi vast en sluit de asbak niet mooi aan op dit display.
Ook ben ik benieuwd of de auto alles goed oppakt.
graag hoor ik jullie ervaringen.
Re: Navigatie inbouwen e46 bj 2000
De makkelijkste manier is om een Dynavin te kopen. Die past mooi in het dashboard en verpest de looks dus niet met een aftermarketgeval... stuurbediening blijft dan werken en je hoeft geen gekke dingen aan te passen.
Je zult inderdaad een ander frame moeten bestellen, http://www.bimmerparts.nl" onclick="window.open(this.href);return false; heeft die voor een nette prijs.
Je zult inderdaad een ander frame moeten bestellen, http://www.bimmerparts.nl" onclick="window.open(this.href);return false; heeft die voor een nette prijs.
-
Oke super.
Maar dan ben ik dus deze ook een nieuwe houder nodig waar het verwarmingspaneel in komt en een houder waar de navigatie in komt.
en werkt dan de telefoon toets op mijn stuur ook ?
Maar dan ben ik dus deze ook een nieuwe houder nodig waar het verwarmingspaneel in komt en een houder waar de navigatie in komt.
en werkt dan de telefoon toets op mijn stuur ook ?
Voor zo'n Dynavin heb je alleen de houder voor het aircopaneel nodig. De radio zelf schroef je gewoon vast op de originele bevestigingspunten, het enige lastige is om alle kabels er netjes achter gefrot te krijgen.Maar dan ben ik dus deze ook een nieuwe houder nodig waar het verwarmingspaneel in komt en een houder waar de navigatie in komt.
De telefoontoets werkt tijdens muziek spelen als muteknop, en in combinatie met een originele autotelefoon ook voor de telefoon. Ik dacht dat ie ook wat deed met de bluetoothfunctie van de Dynavin, maar ik weet niet helemaal meer wat...
-
Dus als ik u goed begrijp ben ik dan die houder nodig en de Dynavin ?
Indien ik er een tv module in wil hebben werkt dat dan ook direct ?
Maar ik heb nu geen navigatie systeem kan ik deze er dan zo in drukken en dan werkt de navigatie ook direct ?
Hoe gaat dat dan in zijn werk met antennes ?
Want ik zie op de dynavin site het volgende : Dynavin E46 verlengkabel
Deze kabel heeft u nodig als u onze DYNAVIN BMW E46 multimedia radio wilt installeren en u heeft orgineel af fabriek al een navigatie systeem in uw wagen.
Het orgineel BMW systeem bevindt zich achterin uw wagen.
Lengte kabel 9 meter.
Indien ik er een tv module in wil hebben werkt dat dan ook direct ?
Maar ik heb nu geen navigatie systeem kan ik deze er dan zo in drukken en dan werkt de navigatie ook direct ?
Hoe gaat dat dan in zijn werk met antennes ?
Want ik zie op de dynavin site het volgende : Dynavin E46 verlengkabel
Deze kabel heeft u nodig als u onze DYNAVIN BMW E46 multimedia radio wilt installeren en u heeft orgineel af fabriek al een navigatie systeem in uw wagen.
Het orgineel BMW systeem bevindt zich achterin uw wagen.
Lengte kabel 9 meter.
Als je nu geen navigatie hebt is 't erg simpel... de Dynavin klikt gewoon op de originele radiokabel. Wel even checken dat je de goede stekker hebt natuurlijk, je hebt een variant met ronde pinnen en eentje met platte. Lijkt me dat het bij jou een stekker met ronde pinnen is.
Als het goed is, is de Dynavin set compleet: verloopkabel van BMW naar Dynavin, voor de stuurbediening, antennes, sd-kaartje enz. Ik zou alleen niet weten welke leverancier nou wel en niet betrouwbaar is...
Er is hier trouwens een heel Dynavin topic, da's maar 100 pagina's groot ofzo
De radioantenne gaat gewoon op de Dynavin, de gps antenne krijg je erbij en plak je bijvoorbeeld ergens onder het dashboard. Hoe het met tv-modules zit weet ik niet, mijn versie kan standaard NL1, 2 en 3 en de regionale omroep ontvangen via digitenne ofzo. Maar ik heb nog niet ontdekt waarom je tv zou willen kijken in de auto.
Als het goed is, is de Dynavin set compleet: verloopkabel van BMW naar Dynavin, voor de stuurbediening, antennes, sd-kaartje enz. Ik zou alleen niet weten welke leverancier nou wel en niet betrouwbaar is...
Er is hier trouwens een heel Dynavin topic, da's maar 100 pagina's groot ofzo

De radioantenne gaat gewoon op de Dynavin, de gps antenne krijg je erbij en plak je bijvoorbeeld ergens onder het dashboard. Hoe het met tv-modules zit weet ik niet, mijn versie kan standaard NL1, 2 en 3 en de regionale omroep ontvangen via digitenne ofzo. Maar ik heb nog niet ontdekt waarom je tv zou willen kijken in de auto.
-
Super.
Zoals ik kan zien is er maar 1 versie voor de e46 dus denk dat ik die dan ga bestellen incl de houder.
U heeft ook 1 en die bevalt goed ?, makkelijk met kaarten updaten ?
Zoals ik kan zien is er maar 1 versie voor de e46 dus denk dat ik die dan ga bestellen incl de houder.
U heeft ook 1 en die bevalt goed ?, makkelijk met kaarten updaten ?
Ik heb de Dynavin V4 geloof ik, dus met lelijke chromen knoppen, de huidige versie ziet er een stuk beter uit. Maar al met al ben ik er eigenlijk erg tevreden mee. Lekker veel functies en het ziet er gewoon erg mooi uit in het dashboard. Voor meer ervaringen zul je toch dat Dynavin topic even moeten doorbladeren 
Kaarten heb ik nog nooit geüpdate. geen idee of dat kan, maar er zijn mensen die er andere navigatieprogramma's op zetten.

Kaarten heb ik nog nooit geüpdate. geen idee of dat kan, maar er zijn mensen die er andere navigatieprogramma's op zetten.
dynavin.freeforums ff bezoeken 

-
Nou lees ik dat er problemen zijn met de navigatie als je de telefoon ook verbonden hebt met de dynavin,
het blijkt dan dat er een ander scherm naar voren komt van de telefoon en dat de navigatie dan niet meer zichtbaar is.
onder vindt jij dit ook ?
het blijkt dan dat er een ander scherm naar voren komt van de telefoon en dat de navigatie dan niet meer zichtbaar is.
onder vindt jij dit ook ?
Klopt, als je belt gaat ie naar het bluetooth scherm en kun je 'm niet meer op navigatie zetten. Maar da's geen probleem, het is een producteigenschap... Alleen tijdens het bellen trouwens, dus je moet de gesprekken kort houden 
1 keer kwam 't me trouwens wel slecht uit, op weg naar Parijs... net toen het boven Parijs spannend begon te worden belde er een onverlaat!

1 keer kwam 't me trouwens wel slecht uit, op weg naar Parijs... net toen het boven Parijs spannend begon te worden belde er een onverlaat!
Hele goeie manier om z'n minpunten (problemen) te beschrijven.Harm78 schreef:Maar da's geen probleem, het is een producteigenschap...

Tja het lijkt er gewoon op alsof het zo bedoeld is 
Maar het ding heeft nog wel wat minpuntjes hoor:
- scherm spiegelt
- navigatiesoftware is half Engels/half Nederlands
- ontvangst van radio is slecht (zonder versterker)
- Bijna alle leveranciers zijn boeven
Ik heb ze in dat enorme topic wel eens uitgebreider beschreven geloof ik...
Maar al met al vind ik al die nadelen opwegen tegen wat ie kan en hoe ie er uitziet.

Maar het ding heeft nog wel wat minpuntjes hoor:
- scherm spiegelt
- navigatiesoftware is half Engels/half Nederlands
- ontvangst van radio is slecht (zonder versterker)
- Bijna alle leveranciers zijn boeven
Ik heb ze in dat enorme topic wel eens uitgebreider beschreven geloof ik...
Maar al met al vind ik al die nadelen opwegen tegen wat ie kan en hoe ie er uitziet.
Ja ach, ik heb een dynavin in m'n compact gehad, en heb nu een OEM navi in m'n sedan. Moet je eerlijk zeggen, ik wil echt niet meer anders. Terwijl ie de helft kan, en het dubbele kost. Al zouden ze de dynavin halveren in prijs zou ik het nooit meer willen. Touchscreen (als je het kan lezen) reageert niet superfijn, ipod functie is niet makkelijk in bediening, en zo zijn er nog wel wat puntjes.
Het is het gewoon allemaal net niet, maar omdat ie veel kan en leuk geprijsd is zit er toch handel in
Het is het gewoon allemaal net niet, maar omdat ie veel kan en leuk geprijsd is zit er toch handel in

Over het touchscreen heb ik eigenlijk geen klachten, dat bedient prima. De spiegeling op het scherm is wel vrij vervelend, maar je leert al heel snel om gewoon je hand er een beetje boven te houden als je iets moet zien. Een zonnerollo werkt wel iets trouwens.
De ipod functie heb ik nog nooit gebruikt, ik heb alleen een iphone en dat schijnt toch weer net anders te zijn in de interface. Bovendien gebruik ik een usb-stick voor muziekopslag, op de iphone heb ik geen muziek.
Persoonlijk vind ik 't dan ook een perfecte oplossing, omdat ie het dubbele kan van een origineel systeem en de helft kost
En je hoeft geen 25 modules en 3 km aan kabelwerk door de hele auto aan te leggen. Een origineel systeem blijft wel altijd mooier natuurlijk, maar een Dynavin is in elk geval 100% mooier dan een of ander aftermarket prul!
Conclusie: eigenlijk moet je er dus een keer mee spelen om te weten of je er zelf een wil
De ipod functie heb ik nog nooit gebruikt, ik heb alleen een iphone en dat schijnt toch weer net anders te zijn in de interface. Bovendien gebruik ik een usb-stick voor muziekopslag, op de iphone heb ik geen muziek.
Persoonlijk vind ik 't dan ook een perfecte oplossing, omdat ie het dubbele kan van een origineel systeem en de helft kost

Conclusie: eigenlijk moet je er dus een keer mee spelen om te weten of je er zelf een wil