tuning
tuning
hey hallo allemaal ik heb een 535d gekocht van het bouwjaar 2006. Ik wou jullie om advies vragen, heb de automaatbak laten schoonspoelen nieuwe olie en filter er in laten zetten op advies van een bmw monteur. Op zijn advies is het bij een erkend revisie bedrijf gebeurt het scheelt een hoop pakt m beter op voel m niet meer schakelen echt een vooruitgang, in totaal is er 14 liter olie doorheen gegaan in plaats van de 7 bij de dealer, die alleen de bak leeghaalt en de koppelomvormer en de koeler vergeet. Heb een nieuw inlaatspruitstuk erop laten zetten, voordat de bekende klepjes afbreken. En er is een nieuw roetfilter op gegaan omdat de auto 205.000km heeft gelopen ik zou willen weten of het niet gevaarlijk is om de auto te tunen. heb geen zin dat ik de motor of bak kapot rijd de tuners zeggen dat het kan mischien heeft iemand er ervaring mee , ik hoor het graag
Verplaats naar E6x - Performance & Tuning, voorsteltopic is om jezelf en je BMW voor te stellen 

Moderatoropmerking judaz
Re: tuning
Er staan duizenden pagina,s geschreven over chiptuning,en dus ook zoveel meningen.
Eigenwijs als ik ben trek ik mijn eigen lijntje.
Mijn auto is kort geleden voorzien van aanpassing aan de software.Verschil is duidelijk merkbaar.Vanaf de start wordt je afgeschoten.Echt een kick.Maar aangezien ik zuinig ben op de auto ga ik dit vermogen natuurlijk niet elke minuut aanspreken.Of de bimmer zuiniger gaat rijden is nog even afwachten.
Eigenwijs als ik ben trek ik mijn eigen lijntje.
Mijn auto is kort geleden voorzien van aanpassing aan de software.Verschil is duidelijk merkbaar.Vanaf de start wordt je afgeschoten.Echt een kick.Maar aangezien ik zuinig ben op de auto ga ik dit vermogen natuurlijk niet elke minuut aanspreken.Of de bimmer zuiniger gaat rijden is nog even afwachten.
@beo5; dat heb je sinds kort dan, want afgelopen zondag had je het nog niet, toch ? Lekker bezig! Waar heb je 't nu laten doen?
Kijk eens : http://www.bimmerportal.nl/performance- ... ml#p243731" onclick="window.open(this.href);return false;
11 pagina's leesplezier !
Je hoeft niet bang te zijn voor overbelasting want een turbodiesel heeft nog zoveel marge - veel meer dan een benzinemotor.
Wat wel uitmaakt is WAAR je de tuning laat doen, maar dat lees je vanzelf in het ChipTuning topic ..
Welkom bij de 535D club !
11 pagina's leesplezier !

Je hoeft niet bang te zijn voor overbelasting want een turbodiesel heeft nog zoveel marge - veel meer dan een benzinemotor.
Wat wel uitmaakt is WAAR je de tuning laat doen, maar dat lees je vanzelf in het ChipTuning topic ..
Welkom bij de 535D club !

"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
Hallo Bjorn,Björn schreef:@beo5; dat heb je sinds kort dan, want afgelopen zondag had je het nog niet, toch ? Lekker bezig! Waar heb je 't nu laten doen?
Klopt,ik ben Woensdag ergens in Almere geweest.Ik moet zeggen,een wereld van verschil.Ik ben op aanraden van een vriend
van mij naar dit adres geweest.Hij heeft goede ervaringen met het adres,en ik nu ook.
Eindelijk was het zo ver.Ik schaam me diep.
Deze ochtend om 4:45 over de A 30.Redelijk rustig op de weg en nu moest het maar gebeuren.
Gaspedaal in en zonder een krimp comfortabel naar 250 op de teller,met nog genoeg trekkracht om verder te gaan.Helaas doemde er in de verte een auto op en toen maar wat gas laten schieten.Je zal toch net waar je het niet verwacht een auto tegen komen met een diender die net naar zijn werk gaat.
Het zal een verrassing zijn wanneer de volgende keer de mogelijkheid zich voordoet.
om weer een beetje los te gaan.
Voorlopig de A 30 maar even mijden
Ik moet er alleen geen gewoonte van maken.Slecht voor de tank is het zowiezo
Deze ochtend om 4:45 over de A 30.Redelijk rustig op de weg en nu moest het maar gebeuren.
Gaspedaal in en zonder een krimp comfortabel naar 250 op de teller,met nog genoeg trekkracht om verder te gaan.Helaas doemde er in de verte een auto op en toen maar wat gas laten schieten.Je zal toch net waar je het niet verwacht een auto tegen komen met een diender die net naar zijn werk gaat.
Het zal een verrassing zijn wanneer de volgende keer de mogelijkheid zich voordoet.
om weer een beetje los te gaan.
Voorlopig de A 30 maar even mijden
Ik moet er alleen geen gewoonte van maken.Slecht voor de tank is het zowiezo
heb het gehad maar weer terug laten draaien. De auto werd mij te agressief. Rustig wegrijden bij een stoplicht was er niet meer bij. Nu is ie lekker relaxed. Alleen soms.... mis ik dat gevoel toch wel van ff je rechtervoet laten zakken... 
Overigens kan de motor het prima hebben. De bak wat minder. Die had er duidelijk moeite mee. Maar heb nu ook de bak laten reinigen en hij werkt echt veel beter nu. Veel geruislozer.

Overigens kan de motor het prima hebben. De bak wat minder. Die had er duidelijk moeite mee. Maar heb nu ook de bak laten reinigen en hij werkt echt veel beter nu. Veel geruislozer.
Dus de volgende keer gewoon naar Duitsland. Af en toe best lekker om dat te doen hoor, maar de boetes en ontzeggingen zijn zo hoog hier...
Laatst naar de autoshow in Essen geweest.Zodra ik in duitsland was het gas er rustig op.Binnen een scheet naar 250 op de headup display.Ik had nog over,maar moest weer eens op de rem,voor een wat tragere weggebruiker.Ik had trouwens wel 100 kilo extra ballast bij me in de vorm van een passagier a 100 kg.
Tja,alle beetjes helpen.Verbruik valt mij alles mee.Ik rij veel snelweg,maar 1100 km is er wel uit een tank te persen.
Tja,alle beetjes helpen.Verbruik valt mij alles mee.Ik rij veel snelweg,maar 1100 km is er wel uit een tank te persen.
Hassan laat niks meer van zich horen, dus wil ik toch eens aan beo5 vragen welke kruissnelheid hij aanhoudt als hij 1100 km uit een tank haalt, want daar komt mijn 535d van z'n leven niet op uit. Meestal 850 km op een tank met elke dag 240 km woon-werk verkeer bij zo'n 140-150 kruissnelheid.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
Ik heb nog nooit zelfs maar 1000 km uit een tank gehaald. Zelfs al duidt de BC dat als restafstand aan.
Meestal max. 850km of zo (op vakantie e.d.).
Wanneer ik in Duitsland rijd (langere afstanden en hier en daar pieken van dik 200 km/u waar het verkeer dat nog toelaat...) haal ik 8,6 l/100 km gemiddeld (gemeten, niet de BC), maar ook hetzelfde als ik gewoon in mijn buurt rondrijd, gemengd stad en gewone wegen.
Dat is ook mijn totaal gemeten jaarlijks gemiddeld verbruik.
Ik heb een lichte reprogram tot 650 Nm en 325 PK (proefbank voor en na gemeten) en dat maakt qua verbruik geen verschil.
Wel in prestaties. Kan ik je aanbevelen.
Meestal max. 850km of zo (op vakantie e.d.).
Wanneer ik in Duitsland rijd (langere afstanden en hier en daar pieken van dik 200 km/u waar het verkeer dat nog toelaat...) haal ik 8,6 l/100 km gemiddeld (gemeten, niet de BC), maar ook hetzelfde als ik gewoon in mijn buurt rondrijd, gemengd stad en gewone wegen.
Dat is ook mijn totaal gemeten jaarlijks gemiddeld verbruik.
Ik heb een lichte reprogram tot 650 Nm en 325 PK (proefbank voor en na gemeten) en dat maakt qua verbruik geen verschil.
Wel in prestaties. Kan ik je aanbevelen.
- Kingfisher
- Contacteer:
Ik heb dus nog nooit (never, niemals, jamais, hiç) een reikwijdte van 1000km of meer op mijn teller gezien. Of mijn teller is wat realistischer dan die van anderen, of ik doe iets verkeerd.
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
ik (gelukkig) wel en hij was realistisch genoeg want had zelf met die tank die 1070 aan gaf 1018 km gereden
E60 530D
- Kingfisher
- Contacteer:
Dan doe ik iets verkeerd dus...1018km op 1 tank,dat is 1 op 14,5 als de tank tot de laatste drup leegrijdt. Dat zou ik ook wel kunnen als ik ruim 1000km 100km/u op de cc zou rijden. Maar dat houd ìk nooit vol, en ik heb nog nooit een situatie gehad waarin ik dat uit zou kunnen proberen.
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M