Wellicht dat jullie mij kunnen helpen met het maken van een ' goede' keuze.

Momenteel rij ik op 17inch met Michelin Primacy HP.( met ruim 7mm profiel) hetgeen welke mij prima bevalt.
Ik wil eigenlijk naar 18 inch toe. Enkel de winter komt eraan en ik wil tzt er goede winterbanden op hebben.
Vervolgens zit ik met de volgende dillema's.
1. Moet ik enkel nieuwe winterbanden kopen van een gerenommeerd merk ad 200 euri's per band. ( terwijl ik weet wat
ik na de zomer op 18 inch wil rijden) en deze set aanhouden als een soort winterset?
2.Koop ik op marktplaats een 2de hands wintersetje? ( ik woon en werk in de zelfde stad, dus heel veel ga ik er niet op rijden) zet deze zomerset op marktplaats en koop in maart een nieuwe/2de handse 18inc set inc banden.
Ik ben iig afgestapt van ' goedkope chinese' rommelbanden. Ik had onder mijn Audi 19 inch Vredestein banden. Deze toen vervangen naar Minerva. Ervaring... alsof ik op ijs aan het rijden was indien het had geregend. Grip.. onder het vriespunt.
Gelukkig geen ongelukken mee gehad. Maar ik had in de komende winter mijn straat niet eens uit durven te rijden met deze banden.
Kortom.. tips.. ik hoor het graag. ( ook de banden die jullie aanraden)
Tnx
E.