16 inch stalen velgen
16 inch stalen velgen
Goedenmorgen allemaal.
Ik heb standaard 17 inch LM op me bmw 316i facelift executive en wil voor winterbanden 16 inch. Ik had wielen gezien van een 1 serie maar die paste niet maar heb nu 16inch stalen velgen op het oog.
De verkoper heeft de volgende maten:
7 j x 16eh2
en deze komen van een 318D uit 2002. Gaan deze passen op me auto?
Kan ik evt ET waarde opmeten of staat dat in de velg ergens?
Ik heb standaard 17 inch LM op me bmw 316i facelift executive en wil voor winterbanden 16 inch. Ik had wielen gezien van een 1 serie maar die paste niet maar heb nu 16inch stalen velgen op het oog.
De verkoper heeft de volgende maten:
7 j x 16eh2
en deze komen van een 318D uit 2002. Gaan deze passen op me auto?
Kan ik evt ET waarde opmeten of staat dat in de velg ergens?
-
Re: 16 inch stalen velgen
ET waarde zou in de velg moeten staan, waar je ook op moet letten is dat het centreer gat de juiste afmeting heeft. Weet even niet wat de juiste maat is maar dat zou je dan idd op je eigen velgen kunnen na meten.
Verder heb je op marktplaats bedrijven die ex lease winterbanden verkopen zo rond de 325 eu incl stalen velgen en ze komen ze gratis thuis bezorgen en je betaald pas wanneer je ze gezien hebt. Altijd a Merk banden met minimaal 5mm profiel.
Verder heb je op marktplaats bedrijven die ex lease winterbanden verkopen zo rond de 325 eu incl stalen velgen en ze komen ze gratis thuis bezorgen en je betaald pas wanneer je ze gezien hebt. Altijd a Merk banden met minimaal 5mm profiel.
Dat vind ik nog best duur, Dutchplayer. Je kunt met 5mm nog maar één seizoen als winterband rijden.
Voor nog geen 100 euro koop je een setje stalen velgen op MP en vervolgens koop je voor 350-400 euro nieuwe winterbanden, waar je meerdere seizoenen mee kan rijden.
Voor nog geen 100 euro koop je een setje stalen velgen op MP en vervolgens koop je voor 350-400 euro nieuwe winterbanden, waar je meerdere seizoenen mee kan rijden.
Is het centreer gat van een 318 2002 niet hetzelfde als 316i 2002? Zit daar veel verschil in? Waar op de velg staat de ET waarde?
Heb via internet opgezocht dat centreer diameter 72,6mm moet zijn. Anders zijn er ook ringen voor te verkrijgen. Effe me rolmaat meenemen dus haha
-
Juist em naaf gat is idd 72,6 mm, je kan er idd ook rubbers voor krijgen om ze op maat te maken.
@ Mikkie, slijten die winterbanden zo snel dan? Ja ik heb veder geen idee, ik vond die van marktplaats wel netjes voor 325,-eu thuis bezorgd. Wat jij aangeeft zit je kwa prijs dan ook al richting de 450 a 500 in totaal...het is idd dan wel nieuw.
Voor de peeps die het geld niet hebben liggen gaan denk ik toch voor de tweede hands setjes en dan is 300 a 350 een redelijke prijs kwa banden en velgen. Gisteren heb ik Styling 45 velgen incl Vredestein Snowtrac 2 banden gehaald voor 300,- moest er wel voor naar Erm rijden
Succes met de koop
@ Mikkie, slijten die winterbanden zo snel dan? Ja ik heb veder geen idee, ik vond die van marktplaats wel netjes voor 325,-eu thuis bezorgd. Wat jij aangeeft zit je kwa prijs dan ook al richting de 450 a 500 in totaal...het is idd dan wel nieuw.
Voor de peeps die het geld niet hebben liggen gaan denk ik toch voor de tweede hands setjes en dan is 300 a 350 een redelijke prijs kwa banden en velgen. Gisteren heb ik Styling 45 velgen incl Vredestein Snowtrac 2 banden gehaald voor 300,- moest er wel voor naar Erm rijden

Succes met de koop

niet dat winterbanden zo snel slijten (door zachte rubber wel wat sneller als een zomerband), maar met minder dan 5mm profiel heb je er gewoon erg weinig aan in de sneeuw en met regen.
-
Okay klinkt logisch, ik heb me verder nog helemaal niet verdiept in het Winter banden gebeuren...
Hier ook een leuk stukje tekst, http://winterbanden.blogspot.com/2010/0 ... -niet.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier ook een leuk stukje tekst, http://winterbanden.blogspot.com/2010/0 ... -niet.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Over het algemeen wordt gesteld dat met profieldiepte van minder dan 4mm, de specifieke winterbandkwaliteit wel weg is. Dan zijn ze niet meteen 'op' of 'onveilig', maar het is geen echte winterband meer met de bijkomende voordelen bij sneeuw en ijs. Dus ze voldoen dan niet meer voor het doel waarvoor je ze gekocht hebt. Dus met 5mm heb je nog ongeveer 25% van het winterbruikbare profiel te gaan. Dan vind ik 325 euro best duur. Je betaalt dan, los van de velgen, 225 euro voor een bruikbare millimeter. Dan liever 400 voor 4 bruikbare mm's.
Je kunt ook nog voor eenvoudige 15" gaan, dan zijn je banden nog goedkoper. Ik had vorig jaar Goodyear Ultragrip voor 320 euro incl. montage.
En prima tekst inderdaad. Over het algemeen is bekend dat zomerbanden het zwaarder krijgen naarmate het kouder wordt (harder rubber, dan minder griep). En winterbanden zijn geen wonderbanden, maar tijdens sneeuw en gladheid ben je blij dat je ze hebt.
Je kunt ook nog voor eenvoudige 15" gaan, dan zijn je banden nog goedkoper. Ik had vorig jaar Goodyear Ultragrip voor 320 euro incl. montage.
En prima tekst inderdaad. Over het algemeen is bekend dat zomerbanden het zwaarder krijgen naarmate het kouder wordt (harder rubber, dan minder griep). En winterbanden zijn geen wonderbanden, maar tijdens sneeuw en gladheid ben je blij dat je ze hebt.
Maar alles met alles gaat het wel onder me auto passen?
Hoi,
Hier komplete sets winterbanden het er al 4 sets gekocht voor
mijn collega's levering vrijdag besteld maandag geleverd.
Is 1 van de grootste bandenleveranciers van Duitsland.
Veel goedkoper zal je ze niet vinden.
http://stores.ebay.de/Reifen-Schreiber/ ... 34.c0.m322" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reifen-schreiber.de/shop/Category.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr,Peet
Hier komplete sets winterbanden het er al 4 sets gekocht voor
mijn collega's levering vrijdag besteld maandag geleverd.
Is 1 van de grootste bandenleveranciers van Duitsland.
Veel goedkoper zal je ze niet vinden.
http://stores.ebay.de/Reifen-Schreiber/ ... 34.c0.m322" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reifen-schreiber.de/shop/Category.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr,Peet
E92 335i 440Pk 580Nm
-
15 Inch moet ook onder je 316i passen, pas vanaf een 323i heb je 16 inch als minimale velgen maat. En het scheelt je weer euros kwa velgen en banden.
Ja heb ze gekocht alleen via originele part nummer kwam ik erachter dat het ET 34 was. En standaard is ET 47. Gaat dit passen ?
Anders moet ik ze weer verkopen, kon ET waarde niet zo snel vinden en hij zei dat ze van een e46 318D afkwamen uit 2002.

Heb een 316i uit 2002 face lift
Zeg me dat het past aub

? iemand?