Ik ben Ingvar en woonachtig in Rijen (NB) en autoliefhebber. Dit is mijn 4e BMW tot nu toe.
Ik heb deze 530i een halfjaar geleden gekocht bij Autobedrijf John v/d Rijt in Uden. Goed bedrijf, is mijn 3e auto die ik daar gekocht heb. Wel wat duur maar heb weinig klachten gehad en als er wat was, dan werd het heel goed opgelost (ook buiten de garantie). maar enfin, ben hier niet om reclame te maken

Voor de 530i had ik een Audi A8 4.2 en een Porsche Boxter. I.v.m. gebrek aan ruimte (mijn vriendin heeft nog een Fiat Punto) had ik besloten 1 van mijn auto's weg te doen. Echter de A8 vond ik te weinig sportief als enige auto en Boxter was te onhandig voor alle dag. Ik heb toen besloten dat het een 5 serie moest worden, een combinatie van luxe en sportief.
De auto is voor zien van:
- zwart leder interieur
- sportstoelen
- navigatie business (nog wel)
- M aero pakket
- M onderstel
- 20" 5 style velgen met Vredestein banden
- Active Front Steering
- Dynamic Drive
- Actieve (radar) cruisecontrol
- steptronic
Verder heb ik zelf als mods gedaan:
- Mtec V3 angel eyes
- LED in mislampen (als dagverlichting)
- M5 stuur met + / - schakelflippers (uiteraard werkend)
- ombouw klima basis naar klima high
Wat ik nog wil doen:
- Navi prof
- Iets met de reactie op gaspedaal (jemig wat traag!)
Ik heb de auto nu een maand of 8 en hij bevalt me goed. Het enige was een slechte accu, welke ik heb laten vervangen. Maar als ik weer opnieuw de keuze zou moeten maken was het toch een 545/550i geworden of even doorsparen voor een M5.

De eerste foto's zijn van de auto toen ik 'm kocht!
De andere foto's zijn van de mods die ik gedaan heb.

Achterlichten in LCI look. Ja origineel is mooier, echter 550 euro i.p.v. 200 euro

M-tec V3 met LED mistlampen

LCI look achterlicht

M5 stuur met flippers (werkend) en zilvere spaken. Climatecontrol basis naar high upgrade

M-tec V3 met LED mislampen

Groet, Ingvar