kleine vraagje
kleine vraagje
Hallo, paar dagen geleden wou ik mijn standkachel inschakelen, werkt wel,maar deze blaast alleen maar koude lucht. Gewone verwarming werkt gewoon naar behoren. Is dit gewoon een instelling of kan hier meer achter zitten?
m.v.g.
Jefry
m.v.g.
Jefry
BMW E39 maakt rijden geweldig
Re: klein vraagje
De functie vd standverwarming heeft niet veel te maken met je gewone verwarming, die laatste werkt via je koelwater, bij een warme motor, dus.
De standkachel kan gewoon defect zijn, bijv het inschakelen, brandstof, leidingen?
De standkachel kan gewoon defect zijn, bijv het inschakelen, brandstof, leidingen?
6 cylinders horen in lijn te staan!
Ja weet ik. Maar niet hoe het met de standkachel zat. Ok, ik zal het eens na laten kijken bij de garage, iig bedankt!marcelgt schreef:De functie vd standverwarming heeft niet veel te maken met je gewone verwarming, die laatste werkt via je koelwater, bij een warme motor, dus.
Hallo beste BMW vrienden,
Een standkachel zal eerst het hele koelsysteem moeten opwarmen, dus ook de hele motor van de auto voor de stankachel warmte gaat afgeven, vergeet dus ook nooit om de kachelkraan te openen, dat doet men door de keuzeknop op zijn warmst te zetten, anders loopt men de kans dat het hele koelsysteem leeg kookt.
Ik ben buitenland chauffeur geweest en heb jaren met de standkachels gewerkt.
Het is erg lekker om dit in je auto te hebben, je schakelt de standverwarming in, en op een bepaald ingestelde tijd springt deze aan, voordat je vetrekt is de auto warm van binnen, en de motor lekker op temperatuur, geen be-ijsde ruiten meer in de winter.
Ik hoop dat dit wat duidelijkheid geeft wat de standkachel betreft, het heeft even zijn tijd nodig en is niet direct warm!
Met vriendelijke groet,
Ad
Een standkachel zal eerst het hele koelsysteem moeten opwarmen, dus ook de hele motor van de auto voor de stankachel warmte gaat afgeven, vergeet dus ook nooit om de kachelkraan te openen, dat doet men door de keuzeknop op zijn warmst te zetten, anders loopt men de kans dat het hele koelsysteem leeg kookt.
Ik ben buitenland chauffeur geweest en heb jaren met de standkachels gewerkt.
Het is erg lekker om dit in je auto te hebben, je schakelt de standverwarming in, en op een bepaald ingestelde tijd springt deze aan, voordat je vetrekt is de auto warm van binnen, en de motor lekker op temperatuur, geen be-ijsde ruiten meer in de winter.
Ik hoop dat dit wat duidelijkheid geeft wat de standkachel betreft, het heeft even zijn tijd nodig en is niet direct warm!
Met vriendelijke groet,
Ad
Laatst gewijzigd door AdE39 op 20 okt 2011, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marcel RSD
Heb je een echte standkachel (dus ook tankje voor diesel) of een restwarmte toepassing ? Deze laatste werkt alleen als de motor warm is geweest en er warmte is opgeslagen. Dus iets om te gebruiken als je na het rijden stil gaat staan (om te winkelen oid). Dan wordt de opgeslagen warmte gebruikt om het van binnen wat voor te verwarmen. In de zomer kun je de functie gebruiken om de warmte af te voeren.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Mods:
- Evolve IATS relocate
Hmm bedankt voor de info! Mij is vertelt dat het +/- 10 min duurt. De lucht is dan nog steeds koud. Het is wel een standkachel heb ik me laten vertellen (bmw528i 99'). Zou ik hem wat langer op moeten laten warmen? Zodat het een lange tijd duurt en dus de kans bestaat dat hij gewoon opwarmt? hoe lang is dit ongeveer?
mvg jefry
mvg jefry
Mijn standkachel laat ik altijd ongeveer een kwartier zijn gang gaan, vervolgens is de auto heerlijk warm van binnen. Temperatuur staat op 20,5 graden en de keuze knop op maximaal warm (3 rode stippen)
- E39 530D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
- Marcel RSD
Je hebt een benzine wagen en een standkachel werkt met diesel. Dus als je een standkachel heb, moet je onder de auto een klein uitlaatpijpje hebben van de standkachel en een klein tankje. Zit er wel diesel in je tankje ?
Showroom:
Mods:
- Evolve IATS relocate
Mods:
- Evolve IATS relocate
Dat ga ik wel eens opzoeken de komende dagen. Bedankt voor de info!