e36 316 compact 1996 startproblemen
-
e36 316 compact 1996 startproblemen
Hallo forumleden,
Ik ben in het bezit van een bmw sinds 2 weken.
Helaas wilde die dit weekend af en toe niet starten.
Ik had een uurtje gereden, de auto voor me deur neer gezet en daarna starten die plots niet meer.
Als je het contact om draait werken alle lampjes radio etc.
Alleen als je probeert te starten doet ie niks, startmotor draait of tikt ook niet.
Het rare is dat soms me abs of airbag lampje gaat branden en me boordcomputer de buitentemperatuur op -30 aangeeft.
Dit is alleen als die niet wilt starten, vaak start die na een paar uur weer wel.
Wie o wie kan me helpen
Groetjes
Richard
Ik ben in het bezit van een bmw sinds 2 weken.
Helaas wilde die dit weekend af en toe niet starten.
Ik had een uurtje gereden, de auto voor me deur neer gezet en daarna starten die plots niet meer.
Als je het contact om draait werken alle lampjes radio etc.
Alleen als je probeert te starten doet ie niks, startmotor draait of tikt ook niet.
Het rare is dat soms me abs of airbag lampje gaat branden en me boordcomputer de buitentemperatuur op -30 aangeeft.
Dit is alleen als die niet wilt starten, vaak start die na een paar uur weer wel.
Wie o wie kan me helpen
Groetjes
Richard
Re: e36 316 compact 1996 startproblemen
Welkom Richard!
Het is hier de gewoonte dat men zich even voorstelt..
Dat kun je hier dan ook doen..
Verder zou ik het probleem bij je dynamo zoeken...
Het is hier de gewoonte dat men zich even voorstelt..
Dat kun je hier dan ook doen..

Verder zou ik het probleem bij je dynamo zoeken...
Ik heb hetzelfde verschijnsel alleen wel met tikkende startmotor. De accuspanning was te laag.
De auto wordt op dit moment doorgemeten om te bepalen of de accu het probleem is, of mogelijk de dynamo etc.
De auto wordt op dit moment doorgemeten om te bepalen of de accu het probleem is, of mogelijk de dynamo etc.
Helemaal niks?? Als je je lampen aan zet, zie je dan wel dat de lichtsterkte iets afneemt als je probeert te starten?richard939 schreef: Alleen als je probeert te starten doet ie niks, startmotor draait of tikt ook niet.
-- Houdoe wanne --
-
Nee er gebeurt echt niks, weet wel dat vlak voor ik em kocht er een nieuwe accu in is gegaan volgens die zaak
-
De auto is sinds gister terug uit de garage maar zei hebben niks kunnen vinden omdat de auto elke keer starte...
Nu doet hij het gewoon elke keer weer maar ik ben bang dat het wel weer gaat voorkomen binnenkort...
Oja ik kreeg wel een rekening van 500 euro voor het vervangen van me remcilinders en voering haha
Nu doet hij het gewoon elke keer weer maar ik ben bang dat het wel weer gaat voorkomen binnenkort...
Oja ik kreeg wel een rekening van 500 euro voor het vervangen van me remcilinders en voering haha
Die van mij is terug van de garage, en de startspanning van de accu bleek te laag. Moest ong. 400 ampere zijn, en was bij mij slechts iets boven de 100.
Ik ga morgen een nieuwe accu halen en het is opgelost.
Vreemd genoeg start de auto nu wel prima met de slechte accu er in. Zal wel een beetje van het weer afhankelijk zijn.
Ik ga morgen een nieuwe accu halen en het is opgelost.
Vreemd genoeg start de auto nu wel prima met de slechte accu er in. Zal wel een beetje van het weer afhankelijk zijn.

Als hij helemaal niks doet lijkt het op een storing in de EWS (=startblokkering)
-- Houdoe wanne --
- bimmer-jeroen
klinkt als te lage accuspanning. omdat je buitentemp ook rare waarde aangeeft.
kzou als hij loopt je dynamo spanning eens meten. de keren dat hij start gaat de moter dan ook vlot rond? of moeizaam?
kzou als hij loopt je dynamo spanning eens meten. de keren dat hij start gaat de moter dan ook vlot rond? of moeizaam?
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)
-
Hij start redelijk maar toen ik vanochtend me koppeling liet schieten en weer wilde starten duurde het heel lang.