inhouden e 39

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Van Leek

inhouden e 39

Bericht door Van Leek » 20 okt 2011, 18:49

Hallo,ben hier nieuw en weet dat ik me eerst voor moet stellen,maar heb eerst een probleem waar ik niet uit kom.
Heb hier een e 39 touring met M54 motor staan.

Probleem is dat hij soms inhoud en vermogen mist.Heb hem uit laten lezen,en gaf hij nokkenassensor signaal niet logisch.Nieuwe besteld en erin gezet.Bougies en brandstoffilter gelijk vervangen,maar probleem is nog niet weg.Toen kreeg ik opeens een motormanagementlampje,weer uitlezen toen gaf hij aan lambdawaarde bank 2 overschreden.Toen hebben we met de testkast realtime gekeken wat hij deed,lambawaardes reageerde nauwelijks op gas geven of loslaten,dus nieuwe lambdasonde erin,maar probleem blijft.

Het vreemde is,dat zodra hij dus inhoud,het uitlaatspruitstuk van achterste 3 cilinders(bank2) echt ROODGLOEIEND word.Heb hem weer uitlaten lezen nu geeft hij aan: FOUT: brandstofmengsel onvoldoende cilinder 2 en 6 herkend.

Stekker luchtmassameter losgehaald,maar maakt ook niks uit.Probleem is er niet altijd,is ook weinig van te zeggen of hij het nu met warm of koud weer of met warme of koude motor doet.Herkent iemand dit probleem?
groet Stef

fresadoo

Re: inhouden e 39

Bericht door fresadoo » 30 jan 2012, 13:16

heb je je probleem nog ?
kijk je zekeringen aan je dme ff na

dw70

Re: inhouden e 39

Bericht door dw70 » 30 jan 2012, 15:58

Stef je bent in dit straatje aan het lopen:

http://www.bimmerportal.nl/post379847.h ... mp#p379847

Misschien kun je er wat mee.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”