Dag allemaal!
Ik ben hier nieuw op de forum. Aangezien hier mensen met begrip van auto's en motoren zitten, heb ik besloten om mijn probleem me te delen.
Sinds kort heb ik een 318CI coupe, 85kw van bj2001 aangeschaft. Op eerste zicht bleek het een schone auto met M-uitvoering vanuit fabriek, slechts 118K op teller en was blanco door de Tech. controle.
Week geleden begon eer een oranje motor lampje te branden en de motor draait niet op constante tempo, met overslag. Meteen naar garage (geen BMW dealer) geweest om uit te lezen, gaf fout melding P0170. Garagist kon geen exacte aanwijzing geven op deze fout, hij zei dat het met injectie te maken heeft.
Het ergste was toen ik de volgende dag zelf olie ging verversen: onderkant vol met olielek, meteen afgestoomd met hogedrukreiniger, droog laten worden. Het olie lekte uit de cilinderkoppakking. Het lijkt meer op vloeibare dichting, want er is een klein stukje uitgeperst tussen de 2 lagen van de motor door, waarlangs de olie ook lekt. Volgens mij is de pakking al eerder vervangen geweest.
Nu mijn vraag is of dat deze foutmelding en onstabiele werking van de motor door de lekkage kon ontstaan?
En wat kan ik nog meer laten vervangen met cilinderkoppakking?
P.S. Geen witte rook, geen koelwater in olie en omgekeerd.
Alvast bedankt iedereen!
Olielek en motor draait onstabiel 318ci
Re: Olielek en motor draait onstabiel 318ci
Het is een lekkage naar buiten toe, dus het enige wat er gebeurt is dat er in jou geval is de dat moter de olie uit het blok gooit, en zoals jezelf als zegt je heb geen verlies van koelvloeistof en en je oliepijlcheck op koelvloeistof en koelvloeistof er goed uitzien !!
Je heb echt de olie tussen je (kop) pakking uit zien komen of is het de (kleppendeksel) pakking of een keerring !!!!!
Ik zou in het geval als het echt tussen de koppakking vandaan komt, beginnen met de koppakking te laten vernieuwen en zeker de kop laten vlakken en afpersen, het kan natuurlijk ook dat er een druppeltje olie in 1 van de cillinders komt en de auto daardoor niet lekker loopt.
Succes Minada.
Je heb echt de olie tussen je (kop) pakking uit zien komen of is het de (kleppendeksel) pakking of een keerring !!!!!
Ik zou in het geval als het echt tussen de koppakking vandaan komt, beginnen met de koppakking te laten vernieuwen en zeker de kop laten vlakken en afpersen, het kan natuurlijk ook dat er een druppeltje olie in 1 van de cillinders komt en de auto daardoor niet lekker loopt.
Succes Minada.
Bedankt voor uw reactie Minada!!
Ja ik ben daar zeker van dat het kop pakking is, kleppn deksel ziet er droog uit.
Als ik toch de kop pakking moet vervangen ga ik de kleppendeksel pakking ook meedoen.
Ja ik ben daar zeker van dat het kop pakking is, kleppn deksel ziet er droog uit.
Als ik toch de kop pakking moet vervangen ga ik de kleppendeksel pakking ook meedoen.
graag no tips mensen 

-
Hoi,
Jou foutcode P0170 is een standaard foutcode die is vast gelegd in het EOBD protocol. De zogenoemde "p" code's, p staat voor powertrain
p0170 staat voor een fout in het brandstof systeem. Fueltrim op zijn engels.( een half uur googlenen en je bent heel wat wijzer )
Je inspuiting van benzine wordt berekent aan de hand van verschillende waardens, van verschillende sensoren. Hierdoor ontstaat er een mengsel.
Het mengsel wordt in de motor verbrand en de uitlaatgassen door de Lambdasensor gemeten. Mogen de meetgevens niet kloppen met het berekende en de mtor krijgt het niet meer goed geeft hij een fout. Verbrand je motor meer dan alleen brandstof ( olie, koelvloeistof ) door een defectte koppakking.
Kan het de koppakking zijn JAZEKER!! maar P0170 betekent niet per defintie dat je kppakking stuk is, wel dat de verbranding niet goed verloop
suc6
Jou foutcode P0170 is een standaard foutcode die is vast gelegd in het EOBD protocol. De zogenoemde "p" code's, p staat voor powertrain
p0170 staat voor een fout in het brandstof systeem. Fueltrim op zijn engels.( een half uur googlenen en je bent heel wat wijzer )
Je inspuiting van benzine wordt berekent aan de hand van verschillende waardens, van verschillende sensoren. Hierdoor ontstaat er een mengsel.
Het mengsel wordt in de motor verbrand en de uitlaatgassen door de Lambdasensor gemeten. Mogen de meetgevens niet kloppen met het berekende en de mtor krijgt het niet meer goed geeft hij een fout. Verbrand je motor meer dan alleen brandstof ( olie, koelvloeistof ) door een defectte koppakking.
Kan het de koppakking zijn JAZEKER!! maar P0170 betekent niet per defintie dat je kppakking stuk is, wel dat de verbranding niet goed verloop
suc6