electonica (hersenkraker)
electonica (hersenkraker)
ik ben al geruime tijd op zoek een storing die ik nu in 2 bmw heb .
het betreft een 525 tds en een 530d uit"99 en"2001.
de storing betreft de niveau regeling de motor (het lopen ervan dus meer het management) en de algehele aansturing zoal elect.ramen centrale verg. audio insta.
nu de niveau regeling wil nog wel eens 1 a 2 centimeters te laag hangen aan de rechterkant (vaak onder het rijden ).
dit gaat gepaard met het totaal anders gaan lopen van motor en autom. bak.
ook word alles een beetje minder zoals ramen centr.verg. en audio.
alle bekende probleempjes met e39 zijn na gekeken zonder resultaat.
nu is het mij opgevallen dat de niveauregeling ps gaat werken na het starten van de motor en dit zou eigenlijk moeten gebeuren na het openen van het linker portier (bestuurders kant).
nu ben ik op zoek naar de module die de auto uit zijn ruststand haalt en de voedingen aan stuurt voor de niveauregeling maar ook voor het motorsturing dde ofzo en nog wat dingen .
ik vraag dit omdat dit de enige gezamelijke factor is.
kan iemand mij helpen of ik in de juiste richting zit.
M.V.G lange
het betreft een 525 tds en een 530d uit"99 en"2001.
de storing betreft de niveau regeling de motor (het lopen ervan dus meer het management) en de algehele aansturing zoal elect.ramen centrale verg. audio insta.
nu de niveau regeling wil nog wel eens 1 a 2 centimeters te laag hangen aan de rechterkant (vaak onder het rijden ).
dit gaat gepaard met het totaal anders gaan lopen van motor en autom. bak.
ook word alles een beetje minder zoals ramen centr.verg. en audio.
alle bekende probleempjes met e39 zijn na gekeken zonder resultaat.
nu is het mij opgevallen dat de niveauregeling ps gaat werken na het starten van de motor en dit zou eigenlijk moeten gebeuren na het openen van het linker portier (bestuurders kant).
nu ben ik op zoek naar de module die de auto uit zijn ruststand haalt en de voedingen aan stuurt voor de niveauregeling maar ook voor het motorsturing dde ofzo en nog wat dingen .
ik vraag dit omdat dit de enige gezamelijke factor is.
kan iemand mij helpen of ik in de juiste richting zit.
M.V.G lange
Re: electonica (hersenkraker)
Lijkt er op dat je luchtpomp heel veel vermogen vraagt, waardoor de dynamo volle bak moet laden, waardoor de motor zwaar belast wordt en harder gaat draaien. En ik neem aan dat je met "ook word alles een beetje minder zoals ramen centr.verg. en audio." bedoelt dat de ramen minder snel omhoog/laag gaan? Dat zou dus ook weer bevestigen dat de accu leeggetrokken wordt door de luchtpomp
-- Houdoe wanne --
hallo,
aller eerst bedankt voor je reactie.
ik begrijp wat je bedoeld ,maar dat verklaart nog miet waarom hij niet gaat pompen als ik mijn l. portier open doe ondanks dat hij scheef hangt ,dat doet hij pas als ik de motor start.
ook is het ook geen lucht lek want heb mijn acu polen los gehaald en dan blijft hij gewoon recht.
ook zakt hij niet helemaal aan de rechterkant maar het gaat om 2 a3 cm.
op wds heb ik gelezen dat de niveauregeling moet gaan werken zodra het portier geopent wordt.
dat van die ramen is precies wat ik bedoel ,de motor veranderd echt in een tractoor heb ik het gevoel he bigint dan ook veel meer teverbruiken.
als gemeenschapelijke factor vond ik op de dvd (wds) van bmw het gemmeenschapelijk onderdeel namelijk het rust stand relai dat verschillende modules aanstuurd zodra mijn linker portier open gaat.
ik heb mijn vorige bmw weggedaan dit was een 525 tds e39 m51 juist voor dit probleem en nu heeft mijn 530d e39 m57 het ook.
overigens ligt wel het servicedeel van mijn kokpit er ook uit weet nit of daar een probleem in de print kan zitten wat deze ellende veroorzaakt aangezienhet eigen lijk het einde van je canbus is of waar ze de auto op uitlezen kan me zo voorstellen dat het motor m.daar direct door beinvoed wordt maar hier houd mijn denken wel een beetje op heb geen verstand van electronica.
aller eerst bedankt voor je reactie.
ik begrijp wat je bedoeld ,maar dat verklaart nog miet waarom hij niet gaat pompen als ik mijn l. portier open doe ondanks dat hij scheef hangt ,dat doet hij pas als ik de motor start.
ook is het ook geen lucht lek want heb mijn acu polen los gehaald en dan blijft hij gewoon recht.
ook zakt hij niet helemaal aan de rechterkant maar het gaat om 2 a3 cm.
op wds heb ik gelezen dat de niveauregeling moet gaan werken zodra het portier geopent wordt.
dat van die ramen is precies wat ik bedoel ,de motor veranderd echt in een tractoor heb ik het gevoel he bigint dan ook veel meer teverbruiken.
als gemeenschapelijke factor vond ik op de dvd (wds) van bmw het gemmeenschapelijk onderdeel namelijk het rust stand relai dat verschillende modules aanstuurd zodra mijn linker portier open gaat.
ik heb mijn vorige bmw weggedaan dit was een 525 tds e39 m51 juist voor dit probleem en nu heeft mijn 530d e39 m57 het ook.
overigens ligt wel het servicedeel van mijn kokpit er ook uit weet nit of daar een probleem in de print kan zitten wat deze ellende veroorzaakt aangezienhet eigen lijk het einde van je canbus is of waar ze de auto op uitlezen kan me zo voorstellen dat het motor m.daar direct door beinvoed wordt maar hier houd mijn denken wel een beetje op heb geen verstand van electronica.
Beste Lange 1,
Wat weerhoud je om je dieseltje uit te laten lezen bij de BMW dealer?
Wat weerhoud je om je dieseltje uit te laten lezen bij de BMW dealer?
waarschijnlijk het uurloon?

inderdaad het uurloon
Dan hebben ze geen verstand van auto,s daar zijn geen monteurs maar verwissellaars.
en je word er gewoon moetwillig genaaid.
dan er bij geeft hij geen storing bij het uitlezen.
van daar hersenkraker.
alle bugs kwa bekabeling zijn al nagekeken
m.v.g. lange1
Dan hebben ze geen verstand van auto,s daar zijn geen monteurs maar verwissellaars.
en je word er gewoon moetwillig genaaid.
dan er bij geeft hij geen storing bij het uitlezen.
van daar hersenkraker.
alle bugs kwa bekabeling zijn al nagekeken
m.v.g. lange1
Hallo beste BMW vrienden,
Die ervaring dat de dealer je enkel naait deel ik helaas niet.
Ik heb zelf dus nog geen uitlees/reset apparatuur.
Dus ik had een waarschuwingslamp brandende van de Airbags op dde Dash.
Ben vervolgens na het maken van een afspraak naar de dealer gegaan bij ons in de omgeving ( Zuid-West Brabant in Roosendaal ).
De dealer draagt de naam Zwartepoorte, en heeft dan ook nog een garagebedrijf in Goes Zeeland.
Ik heb dus de E39 laten uitlezen daar, dat heeft mij dus met reset en uitlezen enkel maar 35,00 euro gekost, is dit dan zo schrikbarend veel, nou ik dacht het van niet.
Nu staat deze wel erg goed bekend bij ons in de omgeving, en verleent een zeer goede service.
Men is altijd erg vriendelijk, de koffie staat altijd klaar voor de klanten, maar dat laatste gebeurt bij meerdere delaers.
Ik heb dus geen enkel reden tot klagen, ik ben zeer te spreken over deze dealer.
Voor de goede orde, ik repareer verder alles zelf, dus daar verdienen ze aan mij helemaal niets, ook de APK word bij een garage in onze woonplaats uitgevoerd.
Dus ik ben eigenlijk geen goede en grote klant van deze dealer, maar dat schijnt helemaal niets uit te maken bij deze dealer.
Mijn auto's koop ik zelfs ook niet bij deze dealer, maar elders.
Dus het kan aan de dealer zelf liggen, en hun menthaliteit.
Met vriendelijke groet,
Ad
Die ervaring dat de dealer je enkel naait deel ik helaas niet.
Ik heb zelf dus nog geen uitlees/reset apparatuur.
Dus ik had een waarschuwingslamp brandende van de Airbags op dde Dash.
Ben vervolgens na het maken van een afspraak naar de dealer gegaan bij ons in de omgeving ( Zuid-West Brabant in Roosendaal ).
De dealer draagt de naam Zwartepoorte, en heeft dan ook nog een garagebedrijf in Goes Zeeland.
Ik heb dus de E39 laten uitlezen daar, dat heeft mij dus met reset en uitlezen enkel maar 35,00 euro gekost, is dit dan zo schrikbarend veel, nou ik dacht het van niet.
Nu staat deze wel erg goed bekend bij ons in de omgeving, en verleent een zeer goede service.

Men is altijd erg vriendelijk, de koffie staat altijd klaar voor de klanten, maar dat laatste gebeurt bij meerdere delaers.
Ik heb dus geen enkel reden tot klagen, ik ben zeer te spreken over deze dealer.
Voor de goede orde, ik repareer verder alles zelf, dus daar verdienen ze aan mij helemaal niets, ook de APK word bij een garage in onze woonplaats uitgevoerd.
Dus ik ben eigenlijk geen goede en grote klant van deze dealer, maar dat schijnt helemaal niets uit te maken bij deze dealer.
Mijn auto's koop ik zelfs ook niet bij deze dealer, maar elders.
Dus het kan aan de dealer zelf liggen, en hun menthaliteit.
Met vriendelijke groet,
Ad
Denk dat dat het is bij ons in de omgeving is het ook niet echt goedkoop en service is ook minder vooral bij de wat oudere modellen E30 bijv.AdE39 schreef: Dus het kan aan de dealer zelf liggen, en hun menthaliteit.