Watergekoelde dynamo stuk, wat nu?

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Autogek

Watergekoelde dynamo stuk, wat nu?

Bericht door Autogek » 03 nov 2011, 17:04

Hoi,
vorige week mijn 540i Touring gekocht van een particulier en deze week gaat de dynamo stuk :(
Kan gebeuren, puur pech :'(
Het betreft een watergekoelde versie (E39 540i 2001) en deze zijn lastig 2e hands te vinden heb ik al door.

Kun je deze nog ergens laten reviseren? Heeft iemand nog een tip?

Groet,
Paul

AdE39

Re: Watergekoelde dynamo stuk, wat nu?

Bericht door AdE39 » 03 nov 2011, 17:41

Hallo beste paul,

Vaak kan men een ruil dynamo kopen, u levert de oude dynamo in, u krijgt er statiegeld voor retour, en u neemt de nieuwe weer mee.

Dit is vaak bij de grotere autoonderdelen shops of zaken.
Daar bedoel ik dus mee, de grossiers die ook aan de garagebedrijven leveren, dar kunt u als particulier ook gewoon terecht.

Neem even van te voren telefonisch contact met hun op, vaak moeten ze deze wel even bestellen, en de volgende dag of de dag erna hebben ze dit onderdeel ook in huis.

Succes.

Met vriendelijke groet,

Ad

Autogek

Bericht door Autogek » 03 nov 2011, 17:45

Hey Ad,
ik heb op marktplaats inderdaad een ruilversie gevonden voor €525,- incl. BTW.
http://link.marktplaats.nl/264981110" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb er niet zo heel veel verstand van maar zou het misschien ook nog iets anders kunnen zijn (spanningsregelaar o.i.d.)?
Zonde als ik een komplete ruildynamo koop als het misschien een klein onderdeel van de dynamo betreft dat stuk is....

Groet,
Paul

Jeppie

Bericht door Jeppie » 07 nov 2011, 21:24

http://www.mister-auto.nl/fl/
Daar had ik m vandaan. Goede service en snel in huis. Ging btw ook om een 150Ah watergekoeld, voor een 540iT.

Autogek

Bericht door Autogek » 09 nov 2011, 14:34

Ik kon aan twee dynamo's komen uit slopers maar ben toch uiteindelijk gegaan voor een door Bosch zelf gereviseerde versie.
Ik wil proberen nu eens wat langer met een auto te doen dus die investering komt er (hopelijk) wel weer uit.....

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”